Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2663658
Is er bij honden een andere manier om de temperatuur te meten dan rectaal?

Oscar vindt de achterkant een beetje een no-go area en ik verwacht niet dat dat rondom de operatie en revalidatie beter zal worden. Het lukt ons nu allemaal wel hoor, meneer bepaald niet alles wat er wel of niet gebeurd. Maar ik wil hem zo min mogelijk pesten en het allemaal zo makkelijk mogelijk maken. Ook voor ons eigen stressniveau.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2663667
Kaela schreef: Is er bij honden een andere manier om de temperatuur te meten dan rectaal?

Oscar vindt de achterkant een beetje een no-go area en ik verwacht niet dat dat rondom de operatie en revalidatie beter zal worden. Het lukt ons nu allemaal wel hoor, meneer bepaald niet alles wat er wel of niet gebeurd. Maar ik wil hem zo min mogelijk pesten en het allemaal zo makkelijk mogelijk maken. Ook voor ons eigen stressniveau.
Nee, de rest is te onzuiver gebleken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2663680
Angelique schreef: Nee, de rest is te onzuiver gebleken.
Das jammer. Dan maar beter een goede en vervelende meting, dan een incorrecte. Dank je wel voor het antwoord.
Door Lil
#2663702
Bekend probleem.

Na heel veel oefenen wordt het hier nu vrijwillig ondergaan. Ik ben moeten beginnen met het optillen van de staart, want dat was het euvel (doet haar namelijk pijn gelet op de vergroeiing van de laatste wervel). Als het moest dan was het muilkorf om en dan bij voorkeur met 2 personen (niet altijd eenvoudig als je alleen bent). Trainen heb ik apart gedaan ook al moest af en toe toch gemeten worden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2664467
Trainen ga ik nu niet meer doen. De achterkant is nu gewoon pijnlijk en moeilijk en ik ben bang dat ik het op zo'n korte termijn eerder erger maak dan beter.

Wat ik wel doe is oefenen met de achterhand aanraken en voelen. Gewoon lekker aaien, een keer wat bewuster kijken en voelen, keertje hem in de sta houding staan en bewust op de achterhand focussen. Maar om nu nog iets potentieels akeligs te gaan doen lijkt me niet handig, dan bevestig ik hem alleen maar.

We merken wel hoe het gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door