Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nancy73
#2662387
Devina krijgt nu al weer ongeveer twee weken Darf kvv. Dit gaat eigenlijk heel goed. Nu heb ik een kvv eend gehaald, ook van Darf.

Gistermiddag heeft ze bij de buren de bak kattenbrokjes leeggegeten en nog wat andere verdwaalde hondenbrokken. Ik heb haar later thuis de kvv eend gegeven.

Vanochtend werd ik wakker van het geluid van haar darmen. Eerst ging ze spugen, alleen gal. Vervolgens eerst gewone ontlasting en daarna spuitpoep!! Nu is ze ziek en wil niet eten.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Dat kattevoer of zou ze zo reageren op ander soort kvv? Van de overgang naar kvv heeft ze nooit last gehad en ik heb haar ook al eens wild gegeven en dat ging wel goed.
Door Martine-Tom
#2662468
Ik gok dat het aan de brokjes ligt  ;)
Door Parelridder
#2662566
Je kunt het natuurlijk nooit uit sluiten, maar dat ze zo zou reageren op Eend vind ik onwaarschijnlijk. Reactie op de brokjes of stomweg een toevallige samenloop van wat maag/darmklachten net nu is m.i. een grotere kans. Lekker even de boel tot rust laten komen, een bouillonnetje trekken van kip (geen toevoegingen uiteraard) en daarvan regelmatig kleine beetjes geven is goed tegen uitdroging.
Kun je haar temperaturen? (tussen 38-39 is normaal)
Beterschap!!
Door Nancy73
#2662573
Haar temperatuur is goed

Mijn gevoel zegt ook dat het die smerige brokjes zijn. Ze heeft gevoelige maag en darmen. Maar een samenloop met een infectie kan natuurlijk altijd.

Ze is overigens niet meer ziek, gelukkig weer levendig en wil spelen en eten. Nu maar hopen dat het vanavond goed gaat. Ik ben begonnen met haar kleine beetjes eten te geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door