Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hondje_
#2662407
Mijn hondje krijgt KVV. Daarnaast krijgt ze ook de nodige gedroogde vleessnacks. Het allerlekkerste vind ze de gedroogde kippennekken. Nu zag ik deze van Bandit ook in de verse variant daar waar ik bestel. Maar goed dit valt dus onder BARF en daar heb ik geen verstand van.

Kan ik deze gewoon zomaar geven aan mijn hondje? Hoeveel mag ze daarvan hebben. 1x in de week 1 of? Die dag minder KVV geven?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2662410
ja hoor
je haalt t gewicht van de nek van de kvv maaltijd af
doet ze dit goed , dan kun je een dag extra uitbreiden met een eendennek of een kwarteltje :)
Laatst gewijzigd door lauraV op di 30 apr 2013, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2662413
Ik zou wel uitkijken dat je niet teveel geeft, je zegt hondje, dus ik ga dan uit van een kilo of 10 max. 1 Keer in de week een kippenek is niet zo erg maar als je meer gaat geven kom je op den duur wel wat hoog in je bot zitten  :)
Eendenek is best een fors ding dus ook dan zou ik even kijken of je niet teveel bot gaat geven.

Hoeveel kvv krijgt je hondje?
Door Hondje_
#2662417
kwartel geven durf ik niet want zie daar op die site een koppie erop zitten. Zo'n lief koppie met kraaloogjes dat kan ik niet. Denk dat mijn kat die wel graag zou willen hebben :)

Het hondje is rond de 6 kilo. Maar 1x per week zou dus geen kwaad kunnen en dan eentje?
Ze krijgt nu 200/250 gram KVV ik wil dit gaan minderen naar strak 200 gram. Hoeveel KVV moet ik op die dag minder geven?

Ik weet wel dat ze vaak eerder te zachte poep krijgt dan te harde. Ze kan niet zo goed tegen vis en bijvoorbeeld runderhart. Smuldier was voor haar ook niet goed. Met Tinlo, Carnibest, Carnivoer en Bandit heeft ze goede ontlasting.
Laatst gewijzigd door Hondje_ op di 30 apr 2013, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2662419
Ik weet zo niet wat een nek weegt, maar als een nek 50 gram weegt zou ik gewoon 50 gram minderen die dag.
Je kan ook bijvoorbeeld 100 gram nekken en 100 gram spiervlees geven op die dag, soort barfdagje  :)
Door Martine-Tom
#2662422
Hondje_ schreef:
Ik weet wel dat ze vaak eerder te zachte poep krijgt dan te harde. Ze kan niet zo goed tegen vis en bijvoorbeeld runderhart. Smuldier was voor haar ook niet goed. Met Tinlo, Carnibest, Carnivoer en Bandit heeft ze goede ontlasting.
Gaf je de vis en hart als enige voer op die dag?
En met smuldier kan het ook kloppen, is niet de beste kvv zeg maar  ;)

De andere merken staan wat beter bekend, 1 kippenekje zou ik wel gewoon erbij durven geven, als je meer wil geven zou ikzelf persoonlijk voor een semi-barfdagje kiezen, dus bot en spier, orgaan zit er al voldoende in dus bij 1 barfdagje zou ik me daar verder niet druk over maken.
Door Martine-Tom
#2662426
Ja  :)

Dit bijvoorbeeld ook:
http://www.gelukkigdier.nl/p/3889/hert-vlees-500-gram
Of kalkoenvlees...alles wat geen bot bevat en geen orgaan is dat is spiervlees  :)

En ja hoor, je kan ook 1 dag barfen, of 2 of 3, of gewoon zo af en toe eens een keer, als je structureel meer dan 3 dagen in de week barft zou ik me eens over een echt menu gaan buigen, maar 1 of 2 dagen, half half spier/bot kan prima, mss iets meer bot maar dat merk je dan snel genoeg, plakpoep...meer bot  :)
Door Hondje_
#2662429
Martine-Tom schreef: Gaf je de vis en hart als enige voer op die dag?
En met smuldier kan het ook kloppen, is niet de beste kvv zeg maar  ;)

De andere merken staan wat beter bekend, 1 kippenekje zou ik wel gewoon erbij durven geven, als je meer wil geven zou ikzelf persoonlijk voor een semi-barfdagje kiezen, dus bot en spier, orgaan zit er al voldoende in dus bij 1 barfdagje zou ik me daar verder niet druk over maken.
De vis krijgt ze dan als enige voer die dag. Vandaag had ze Carnivoer vismix. Had haar vanmorgen ook 2 stukjes (blokjes) runderhart gegeven en meteen mis. Ontlasting was, nat, slijmerig en licht van kleur en meteen kon ik weer met de billendoekjes in de weer (stempelen) dus dat doe ik dus niet meer. Is 1 dag alleen vis geven niet goed?
Door Martine-Tom
#2662431
Als ze er tegen kunnen is het prima maar het is niet ongebruikelijk dat ze van een visdag aan de race gaan, je zou ook op je barfdag eens kunnen proberen bot met vis te combineren, mss dat dat beter gaat  :)
Door Hondje_
#2662434
In sommige mixen zit al een beetje vis doorheen. Bijvoorbeeld bij deze: http://www.gelukkigdier.nl/p/3965/bandi ... d-480-gram
Met mixen gaat het meestal wel goed met combi vlees erin dus en een beetje vis. Gek genoeg heeft mijn kat dat ook. Tinlo makreel gaat ze van braken maar Tinlo Cattery (mixrol met beetje vis) niet.

Dan hoef ik in principe geen hele visdag meer toch of wel?

Mijn hondje kan overigens niet tegen All Animal kwartel. Kreeg ze ook zeer smeuige ontlasting van. Zou ze dan ook tegen een hele kwartel niet goed kunnen?
Laatst gewijzigd door Hondje_ op di 30 apr 2013, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door