Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Iris-Paddy
#2653795
Zo, de eerste kvv ochtend zit erop  ;) Ik heb carnibest gemengd met natvoer (50/50) omdat m'n katten echte beginners zijn en al lang op brokjes staan (met af en toe eens een beetje natvoer).

Noortje (13) waar het allemaal voor bedoeld is (huidproblemen, ook met R.C. hypoallergeen voer, zelfs met dexamethason en nu prednison....ze blijft zich open krabben). Zij at haar bakje kvv/natvoer in een paar minuten helemaal leeg, bakje zelfs schoongelikt  :D

Alabama (10) deed er 2x zo lang over, maar ook helemaal dr bakje leegegeten

Dana (6) rook er eerst aan, zag dat de anderen wel aten, dus ook maar voorzichtig begonnen, en na 20 minuten had ze toch 2/3e op!

Kortom, ik ben al (voorzichtig) reuze trots op m'n meiden  :biggrin2:
Door Too
#2653904
da's toch een fantastisch begin.... 3 eters!!
Gewoon heel heel langzaam t blik afbouwen en dan heb je zomaar 3 vers eters
Gebruikersavatar
Door kiara
#2653920
wat voor blikvoer heb je dan gebruikt? ik had eerst catlovers ook gemengd meet kvv ging ook goed maar opeens niet meer en nu motten ze dus ook de catlovers niet meer >:(
Door Too
#2653944
kiara schreef: wat voor blikvoer heb je dan gebruikt? ik had eerst catlovers ook gemengd meet kvv ging ook goed maar opeens niet meer en nu motten ze dus ook de catlovers niet meer >:(
Niet iedereen is t met me eens... maar wat mij betreft is bijna alles geoorloofd in de strijd om vers
Als dat elke dag een klots kattenmelk, een half tartaartje of een schep[je] gourmet.... ik weet dat er katten zijn die echt maandenlang vies blik kregen met een theelepel kvv [en daarna 1,5 theelepel etc] en ook die zijn er gekomen.
Willen ze bij jou helemaal geen vers ook geen barf-hapje, soms is dat t nl gemalen moeten ze niet maar zelf kauwen is 'je-van-het'
Gebruikersavatar
Door kiara
#2654056
nee barf hoef je helemaal niet mee aan te komen zelfs geen kuikentje >:(
ja de kleine kitten die eet alles maar ja die is ermee opgegroeid (is ook het enige hoor wat die "fokker"goed heeft gedaan)
Ben nu maar weer met whiskas in de weer mengen dan,eentje gaat redelijk maar de andere heeft zoiets vreet het zelf ::)
Door Iris-Paddy
#2654340
Ja, ik doe het ook op de 'slechte' manier hoor :-[ . Ze krijgen nu elke ochtend en avond een half zakje/kuipje/blikje Sheba of gourmet erdoor. Zo'n zakje is geloof ik 80 gram, dus 40 gram met z'n drieen, dus maximaal 15 gram erdoor per maaltijd...Ik zal binnenkort wat betere merken kopen, maar deze had ik nog staan en op dit moment leek de kans op succes me het beste met iets wat ze al eerder gegeten hebben.

Noortje eet 's avonds nog een beetje extra (want de magerste en erg hongerig door de prednison), ze eet dan zelfs alleen de carnibest zonder iets erdoor. Stoere meid van 13 jaar! Op d'r oude dag nog overstappen :D
Door Jacoba
#2655914
Iris-Paddy en Kiara:

Herrmann's Puur Vlees zou een fout-goede ( ;)) keuze kunnen zijn. Biologisch en bevat alleen vlees en bouillon.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2655923
ziet er goed uit maar ga eerst de voorraad catlovers opmaken ze eten het maar >:( vooral de noorse boskat is echt erg liefst alleen brokjes :(En ik vind het best eng om dat definitief weg te halen want ze heeft al een keer 6 weken  :o opgesloten gezeten in een schuur hier in de buurt en ook dus 6 weken niks gegeten of gedronken :o ja kan er gezegt worden niet naar buiten maar ja daar heb ik een andere mening over en daar gaat het hier niet om toch :biggrin2:
Ik haal wel zoveel mogenlijk de brokjes weg
Gebruikersavatar
Door kiara
#2655929
kiara schreef: ziet er goed uit maar ga eerst de voorraad catlovers opmaken ze eten het maar >:( vooral de noorse boskat is echt erg liefst alleen brokjes :(En ik vind het best eng om dat definitief weg te halen want ze heeft al een keer 6 weken :o opgesloten gezeten in een schuur hier in de buurt en ook dus 6 weken niks gegeten of gedronken :o ja kan er gezegt worden niet naar buiten maar ja daar heb ik een andere mening over en daar gaat het hier niet om toch :biggrin2:
Ik haal wel zoveel mogenlijk de brokjes weg

nou je gelooft het niet dacht dus dat ik de brokjes goed verstopt had maar terwijl ik net zat te typen dacht ik wat hoor ik toch?? en ja hoor verdomd mijn verstopplekje gevonden >:(
weer weggehaald nu beetje whiskas ja slecht weet het maar ze moet nu even iets hebben wat ze erg lekker vind ben met kuurtje diameeraarde bezig vandaar
Door Martine-Tom
#2655946
kiara schreef: ziet er goed uit maar ga eerst de voorraad catlovers opmaken ze eten het maar >:( vooral de noorse boskat is echt erg liefst alleen brokjes :(En ik vind het best eng om dat definitief weg te halen want ze heeft al een keer 6 weken :o opgesloten gezeten in een schuur hier in de buurt en ook dus 6 weken niks gegeten of gedronken :o ja kan er gezegt worden niet naar buiten maar ja daar heb ik een andere mening over en daar gaat het hier niet om toch :biggrin2:
Ik haal wel zoveel mogenlijk de brokjes weg
Dan zaten er vast wel muizen ofzo want 6 weken geheel zonder voer en water overleven ze niet echt volgens mij.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2656029
nou volgens de da waar ik gelijk ben heen gegaan had ze echt niks gegeten en misschien wat druppels water wat evt naar binnen drupte, toen ze wel wat had gegeten (soort astronautenvoer) ging ze plaasen of poepen weet geen eens wat het was maar er kwam iets heel vies naar buiten en knoerd hard leek op een soort vlies of zo, en ja de da had dit ook nog nooit gezien,haar lever had het ook praktische opgegeven had ook niet paar dagen langer moeten duren
Door Iris-Paddy
#2661749
Nou, inmiddels zijn we 1,5 week verder en het gaat nog steeds goed! Ze hebben carnibest wel als favoriet, maar de parelhoen van Degomeat lusten ze ook. Vanavond voor de eerste keer haas.

Noortje blijft nog ontzettend veel krabben aan haar jeuk-plekken. Ik had ook niet verwacht dat het al snel over zou zijn, daarnaast krijgen ze nog steeds een kwart blikvoer erdoor heen gemengd, dus de slechte dingen krijgt ze nog steeds binnen, al is het in mindere mate. Het liefste zou ik bij haar sneller stoppen met blikvoeding, maar is dat verstandig?

Ik heb wel een vraagje over de ontlasting. Is het normaal dat dit veel minder is als voorheen (op brok), ook is het echt lichtbruin van kleur (ipv donkerbruin voorheen)? Ik kan ook niet ontdekken of ze allemaal nou elke dag poepen...Ze hebben drie bakken staan, maar ze gebruiken het liefste alle drie dezelfde bak  :o en soms doen ze het wel eens in de tuin....(en dan eet Puck de hond het snel op  :-X )
Door fem fatale
#2661756
Het is normaal dat het veel minder is, naarmate je meer varieert in smaakjes zal het ook meer gaan varieren in kleur, en het is ook niet gek dat er dagen worden overgeslagen.

Wat betreft blik, als ze vers eet en je geeft haar een complete voeding, dan zou ik zo snel mogelijk stoppen met blik, voegt dan niets meer toe.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door