Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2661794
Laddy is de 1e hond die op vers wordt grootgebracht door mij, maar wanneer ga je van 3 maaltijden naar 2? Laddy is van 13 november, dus ruim 5,5 maand oud. Rakker krijgt 1x te eten per dag, nu wel een stukje kipfilet oid als Laddy een maaltijd krijgt en hij niet. Laddy eet vanaf het begin dat hij hier is 300 gr per dag, woog afgelopen zaterdag 6,6 kg en ziet er goed uit qua gewicht....................
#2661802
Ik ben zowel met Joeri als met Sem al heel snel (zeg mar zo'n week of 15-20) over gegaan van 3 naar 2x per dag eten. Zij waren niet verzadgid van zo'n klein beetje etene n hadden dus aldoor honger. Toen ze twee keer kregen, en dus twee keer wat meer, ging het goed.
#2661818
Ben je dan niet bang dat er tussen de avondmaaltijd en de maaltijd van de volgende middag te lange tijd zit?
Ik heb het altijd op ochtend en avond gehouden. Is mijn gevoel hoor, misschien zit ik er wel naast. Heb geen vaste etenstijden hier, maar ik probeer wel ongeveer 12u ertussen te laten zitten.
Weet ik dat het morgen later wordt, krijgen ze vanavond ook al iets later bijv.
Door Martine-Tom
#2661850
Hier krijgen de katten smorgens en savonds eten en Tom 1 keer ergens in de loop van de dag een keer...Dat went prima hoor, vind het zelf wel prettig, Tom zeurt nooit om eten, is ook niet jaloers oid. Niks heeft hier een echte vaste eettijd op de katten na gelijk bij het opstaan, verder krijgen ze ergens in de loop van de avond nog een keer eten maar dat varieerd ook, ik zou me er niet zo druk om maken, Laddy zou ik zelf smorgens en savonds doen en Rakker dan na het lopen, mooi opvoed momentje  :)
#2661936
Algemeen genomen wordt volgens mij vaak de volgende richtlijnen aangehouden:

vanaf 8 weken 3x per dag
vanaf 6 maanden 2x per dag
vanaf 1 jaar 1x per dag

Met Storm kwam ik daar niet aan. Die begon steeds slechter te eten met meer porties, dus die is op 4 maanden al overgegaan op 2 maaltijden. En rond 9 maanden ben ik begonnen met 1 maaltijd, wederom omdat hij slechter ging eten.

Nova eet sinds een week of 2, nog maar 2x per dag. Nova is net 5 maanden geworden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door