Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Micha7
#2661603
Kennissen van ons vermoeden dat 1 van hun honden allergisch zou kunnen zijn, aan rundvlees. Ze overwegen nu om deze hond een tijd enkel lam en rijst te geven (carnibest)
Is dit een goed idee? Iemand heeft hun verteld, dat kalkoen als laatste "geprobeerd" moet worden, omdat er anders geen alternatieven meer zijn om allergieën uit te sluiten. Klopt dit? Waarschijnlijk zijn er al wel artikelen ivm dit onderwerp verschenen; maar momenteel kan ik door problemen met mijn ogen niet gedurend langere tijd op een scherm kijken, dus ik hoop hier snel een beetje raad te krijgen! Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door nova
#2662226
ze kan  idd het rund weglaten, mits ze aanwijzingen heeft dat het idd, om een runderallergie gaat.
Maar een hond kan allergisch zijn voor  elk bestanddeel wat hij eet.
Als het niet van het rund is, zal ze een eliminatie dieet moeten  uitvoeren voor haar hond.

Omdat het voor jou inspannend is,  kan zich de eigenaar misschien zelf hier aanmelden en de vraag stellen.
je kunt haar alsnog mondeling  adviseren.  ;)

idee?
Door Lizzy
#2662229
Micha7 schreef: Kennissen van ons vermoeden dat 1 van hun honden allergisch zou kunnen zijn, aan rundvlees. Ze overwegen nu om deze hond een tijd enkel lam en rijst te geven (carnibest)
Is dit een goed idee? Iemand heeft hun verteld, dat kalkoen als laatste "geprobeerd" moet worden, omdat er anders geen alternatieven meer zijn om allergieën uit te sluiten. Klopt dit? Waarschijnlijk zijn er al wel artikelen ivm dit onderwerp verschenen; maar momenteel kan ik door problemen met mijn ogen niet gedurend langere tijd op een scherm kijken, dus ik hoop hier snel een beetje raad te krijgen! Alvast bedankt!
Er gaat niks anti allergisch uit van lam en rijst. Dus nee, dat is geen goed idee. Waarom niet gewoon geen rund geven om te kijken hoe dat gaat? En als dat niet werkt en men vermoed een voedselallergie, moeten zij een eliminatie dieet gaan doen. En dan gaat het erom dat ze een eiwitbron/een diersoort geven dat de hond nog nooit eerder gegeten heeft en dus nog geen allergie tegen opgebouwd kan hebben. Als de hond nog nooit kalkoen gegeten heeft, kunnen ze dus kalkoen geven. Als de hond wel kalkoen heeft gegeten, dan heeft kalkoen geen zin, kunnen ze geen kalkoen meer gebruiken, moeten ze op zoek naar een diersoort dat de hond niet eerder gegeten heeft.

Ik weet niet waarom men denkt aan een rund allergie, wat de klachten zijn maar voor nu zou ik zeggen : sluit dan rund uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door