Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2661091
Balou heeft een stukje bot net voor zijn anus zitten wat hij niet er uit krijgt. Wat kan ik hier aan doen?

Olijfolie er in spuiten? Naar de DA gaan.

Hij is er duidelijk ziek van, maakt de hele tijd zijn anaalklieren leeg.

Ik heb met mijn vinger gevoeld en er zit een stukje bot en daarna gewone ontlasting.

Weet het ff niet!!
Door Martine-Tom
#2661094
Bij Tom was het een stukje kippenbot wat ik er zo uit kon trekken (niet scherp) in alle andere gevallen zou ik persoonlijk zelf naar de da gaan.
Door BAC
#2661095
Naar DA gaan je kan de boel beschadigen als je dr zelf aan gaat zitten frutten.
Door tt-tjes
#2661096
Ik frut er niet aan. Heb er net alleen olijfolie in gespoten.

Ik ga nog 1x met hem naar buiten. Lukt het dan niet dan ga ik de DA bellen.
Door Martine-Tom
#2661102
tt-tjes schreef: Ik frut er niet aan. Heb er net alleen olijfolie in gespoten.

Ik ga nog 1x met hem naar buiten. Lukt het dan niet dan ga ik de DA bellen.
Goed plan, had ik ook gedaan  :)
Door tt-tjes
#2661167
*Lia* schreef: En ? Is ie het kwijt ?
Net terug. We zijn ruim een uur bezig geweest. Het voelde als weekhaakjes en zijn slijmvliezen waren van het persen zo opgezet dat het daar tussen bleef zitten.
Hij heeft meerdere klisma's gehad, en ze heeft met een tang elke keer een heel klein stukje kapot kunnen knijpen. Het waren hele kleine stukjes, maar allemaal aan elkaar. Nu zitten er nog losse stukjes in, maar die moest hij volgens de DA zelf uit kunnen poepen.
Op haar advies ga ik nu elke keer olijfolie er in spuiten en dan met hem naar buiten.
Net ook gedaan en en kwam weer een stukje mee.
Als het niet gaat lukken, dan kan ik haar weer bellen en doen we de hele riedel vanavond nog een keer.

Alles is zo opgezet en bebloed en pijnlijk dat hij pijnstillers meegekregen heeft. Hij krijgt dus de komende dagen alleen maar vlees en geen bot (met als resultaat dat hij dan continu aan de dunne is maar dat is dan maar zo).

Pfffffff, dit heb ik in mijn 8 jaar Barf nog nooit meegemaakt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door