Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2661058
Ik wil Dook en Freud graag in de tuin laten maar omdat een volledig kattennet best een investering is (die ik op dit moment niet kan veroorloven) zoek ik een alternatief.
Nou vroeg ik me af, klopt het dat katten niet in kippengaas (dat 8-kantige) kunnen klimmen omdat dat pijn doet aan de poten?
Dan zou dat een mooie (des noods tijdelijke) oplossing kunnen zijn zodat ze de tuin in kunnen...

Iemand ervaring hiermee?
Door Martine-Tom
#2661089
Hmm, Freud ben ik niet zo bang voor, die zal het mss proberen en als hij er moe van word geeft ie het al vrij vlug op, t moet wel makkelijk gaan allemaal natuurlijk.
Doki is iets anders zeg maar  :P Hij mocht bij vriendin in de tuin, ene kant met gaaf afgezet, "overkapt" met draadjes en andere kant is schuur/muur en de 3e kant vertikale schutting, de sukkel was 5 minuten in de tuin en hing al halfverwege de schutting  ::)
Het lukte hem niet hoor, maar hem observerend heb ik wel een mogelijkheid gezien waarop het hem wel zou lukken, gewoon omdat als hij iets wil...dan zal het lukken ook  ::)

Dan zal ik er toch iets bij moeten verzinnen ben ik bang...Het zal hem dan wel even tegenhouden maar als de mogelijkheid er is zal hij dat echt wel ontdekken...
Door sella
#2661123
Ik heb een professioneel aardbeien net over de tuin gespannen. Houdt vreemde katten uit de tuin :P

Het houdt ook mijn honden binnen, En Buffel heeft echt wel gekeken of het net niet stuk kon :o

De onderkant ben ik over aan het peinzen, hoe ik dat naast katdicht, ook duitse herder proof maak, die zullen ook willen kijken of het stuk kan ???
Door Borke
#2661128
Wij hebben 2.25 hoog stevig hek om de tuin staan, dat was hier al en houdt honden prima in en uit de tuin!

Ik denk dat de struisvogelnetten van www.nettenlijn.nl grote honden ook wel tegen houden vermits je onder en boven de boel met staalkabels vastzet.
Dat is goedkoper dan gaas.
Door Lil
#2661160
Borke schreef: Wij hebben 2.25 hoog stevig hek om de tuin staan, dat was hier al en houdt honden prima in en uit de tuin!

Ik denk dat de struisvogelnetten van http://www.nettenlijn.nl grote honden ook wel tegen houden vermits je onder en boven de boel met staalkabels vastzet.
Dat is goedkoper dan gaas.
Dat is voor katten inderdaad allemaal met staalkabel en/of buizen. Heb je ook wel nodig denk ik.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2661208
Wij gaan in het nieuwe huis met een schrikdraadje werken.
Ik wilde het liefst afwerken met naar binnen vallende draad, maar mijn vriend vind dat we dan zelf gevangen zitten. Of dat het toch zo lijkt.
Dus compromis: schrikdraad.
Ik hoop dat ze het snel door hebben en er gewoon vanaf blijven.
Echt overtuigde acrobaten komen daar ook wel overheen, maar ik denk niet dat die van mij zoveel nood gaan hebben om de tuin uit te raken. Ze zullen het binnen de tuin al spannend genoeg vinden.

Die schrikdraad komt natuurlijk wel op een afsluiting van minstens 1,80m, anders heeft dat geen zin (springen ze gewoon). En geen stoelen, of rekken of bomen in de buurt, want dan kunnen ze er ook zo overheen.
We gaan 2 schrikdraadjes boven elkaar plaatsen met een 15cm tussen, anders kunnen ze er ook te eenvoudig overheen. Op die manier wordt het volgens mij wel erg moeilijk.
Ik hoop het alleszinds.
Door Martine-Tom
#2661212
hannabelgje schreef: Hier ook katten die gewoon in het kippengaas klimmen. Kun je geen ren maken van een stuk tuin? Das vaak qua kosten nog wel te overzien.
Heb ik over gedacht maar het stuk tuin wat daarvoor in aanmerking komt ligt heel de dag in de schaduw, het 2e stuk tuin kunnen ze van huis uit niet zelf komen, het eerste is ook heel makkelijk te overkappen dus dat is het probleem niet zo.
Het zijn 2 vierkanten zeg maar, soort P vorm.
Heb een rol gaas gezien voor 100 euro zou ik rondom kunnen inpakken, voor zover ik heb gezien gaat me dat met netten niet lukken.
Het is grofweg 5x2 meter en 5x5 meter.

Ik ga nog ff bij nettenlijn kijken, de goedkoopste die ik daar tegenkwam was 250 euro voor de hele tuin.
Door Martine-Tom
#2661214
pearlsofpassion schreef: Wij gaan in het nieuwe huis met een schrikdraadje werken.
Ik wilde het liefst afwerken met naar binnen vallende draad, maar mijn vriend vind dat we dan zelf gevangen zitten. Of dat het toch zo lijkt.
Dus compromis: schrikdraad.
Ik hoop dat ze het snel door hebben en er gewoon vanaf blijven.
Echt overtuigde acrobaten komen daar ook wel overheen, maar ik denk niet dat die van mij zoveel nood gaan hebben om de tuin uit te raken. Ze zullen het binnen de tuin al spannend genoeg vinden.

Die schrikdraad komt natuurlijk wel op een afsluiting van minstens 1,80m, anders heeft dat geen zin (springen ze gewoon). En geen stoelen, of rekken of bomen in de buurt, want dan kunnen ze er ook zo overheen.
We gaan 2 schrikdraadjes boven elkaar plaatsen met een 15cm tussen, anders kunnen ze er ook te eenvoudig overheen. Op die manier wordt het volgens mij wel erg moeilijk.
Ik hoop het alleszinds.
Ja dat houd mij dus tegen, meneer is erg onderzoekend en volhardend, en schrikt niet terug van pijn dus hij blijft het als hij het wil gewoon proberen en het zal hem dan ook lukken.

Ik vermoed dat met hem toch overkappen het enige zekere is  ::)
Door flin
#2661253
zo ist in onze cat-yard

Afbeelding

de bovenste houten lat zal zo'n 2 meter hoog zijn, en dan nog een meter 'los' gaas erbovenop
t zou nog hoger kunnen, maar is niet nodig; die bovenst flap buigt terug als daar een katzel in zou hangen

en neej, geen gevoel van kooi-zitten  ;D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2661262
flin schreef: zo ist in onze cat-yard

Afbeelding

de bovenste houten lat zal zo'n 2 meter hoog zijn, en dan nog een meter 'los' gaas erbovenop
t zou nog hoger kunnen, maar is niet nodig; die bovenst flap buigt terug als daar een katzel in zou hangen

en neej, geen gevoel van kooi-zitten  ;D
Daar zou het bij mijn Kleintje wel geen uur duren voor ze daaruit is hoor. Met die struik zo dichtbij.
Luis ook denk ik.
Beetje balanceren op de bovenzijde, lijkt me niet zo'n probleem om je dan af te zetten en je erover te slingeren.
Ik heb al katten uit moeilijkere zaken zien ontsnappen.

Super dat de jouwe erin blijven natuurlijk. :)
Door fem fatale
#2661263
Zooplus heeft ook kattennet.

Maar ik ga in een volgend huis wel voor een ren, desnoods wordt de hele tuin overdekt. Mijn Jet klimt gewoon tegen muren op, dus iets helemaal veilig afzetten voor haar zonder over te gaan op een kooi gaat gewoon niet lukken. Vorige zomer had ik nog iets wat flink vertragend werkte, maar dat is nu te ver gesneuveld door de sneeuw, dus nu hebben we weer huisarrest tot het gerepareerd is.
Door Martine-Tom
#2661278
@flin, zo had ik het voor mijn vorige katten...2 maanden toen stonden ze aan de andere kant  ::)

@fem, ja weet ik maar zooplus is echt duur! Alleen die volledige rol is nog betaalbaar, maar te weinig voor de hele tuin.

Heb net een offerte gevraagd bij nettenlijn, ben benieuwd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door