Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jacqueline74
#264535
Weer eens eens een vraagje. De fokker van Cujo voert op dit moment brokken aan de honden ::) :o :(. En heeft heel veel gezondheidsproblemen met de honden. Nu hebben wij geadviseerd om de honden over te zetten op vers. Hier staat ze gelukkig voor open ;D. Nu komt ze binnenkort bij ons langs en wil wat Bibi mee nemen. :D

Wij hebben de volgende smaken in huis:
Bibi natuurmix
Bibi kip en rijst
Bibi lam en rijst
Bibi fyto

Wat kunnen wij nou het beste mee geven en hoelang moet ze minimaal Bibi (of ander vers) geven voordat ze verandering kan zien. ::)

Tevens de vraag hoeveel moet ze aan de honden geven het zijn twee teven. ???
Noah geboren 7 mei 2002 en weegt 26 kg. Echt een werkhond.
Indy geboren 4 juli 2004 en weegt 24 kg. En is volop in de groei.

Wie kan ons adviseren hoe we dit het beste aan kunnen pakken zodat we weer een fokker krijgen die over gaat op rauw vers vlees. 8)

Wij willen dit op een zo goed mogelijke manier begeleiden omdat wij gewoon weten dat dit het beste is voor de honden. ;D

Bedankt alvast voor de tips.

Jacqueline
Door danielle1980
#265625
wat wil je precies weten?
ik neem aan dat je zelf wel weet hoeveel vlees de honden mogen hebben? :-\

ik zou ze gewoon op bibi overzetten en dan kijken hoe ze t erop doen,
ik weet niet wat voor problemen de honden hebben,
maar bij mijn bull zag ik na ong 3 maanden echt een hele vooruitgang, bij 6 maanden waren dr problemen zo goed als helemaal over.
Door Helen
#265647
[quote="Cujo"]
Weer eens eens een vraagje. De fokker van Cujo voert op dit moment brokken aan de honden ::) :o :(. En heeft heel veel gezondheidsproblemen met de honden. Nu hebben wij geadviseerd om de honden over te zetten op vers. Hier staat ze gelukkig voor open ;D. Nu komt ze binnenkort bij ons langs en wil wat Bibi mee nemen. :D

Wij hebben de volgende smaken in huis:
Bibi natuurmix
Bibi kip en rijst
Bibi lam en rijst
Bibi fyto

Wat kunnen wij nou het beste mee geven en hoelang moet ze minimaal Bibi (of ander vers) geven voordat ze verandering kan zien. ::)

Tevens de vraag hoeveel moet ze aan de honden geven het zijn twee teven. ???
Noah geboren 7 mei 2002 en weegt 26 kg. Echt een werkhond.
Indy geboren 4 juli 2004 en weegt 24 kg. En is volop in de groei.

Wie kan ons adviseren hoe we dit het beste aan kunnen pakken zodat we weer een fokker krijgen die over gaat op rauw vers vlees. 8)

Wij willen dit op een zo goed mogelijke manier begeleiden omdat wij gewoon weten dat dit het beste is voor de honden. ;D

Bedankt alvast voor de tips.

Jacqueline
[/quote]

Ik zou van alle smaakjes wat meegeven en cold turkey overschakelen. Wel ff erbij vertellen dat ze wat aan de dunne kunnen raken etc. Maar bij jonge honden hoort het geen probleem te zijn. Verder ongeveer 2% van het lichaamsgewicht voeren aan de volwassen hond. Als ze echt heel actief is misschien 3%. Verder zou ik de opgroeiende hond een procentje of 4 a 5 voeren. Die is al een maandje of 7 oud en hoort in de hoogte al bijna uitgegroeid te zijn.

Maar ja, voeren doe je met je ogen en het zijn richtlijnen. Dus als het teveel of teweinig blijkt te zijn moet ze dat aanpassen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#265650
Ik zou ook van alles wat meegeven fyto zou van mij niet hoeven.

Ze kunnen eerst de richtlijnen op de verpakking volgen en van daar kijken wat iedere hond nu eigenlijk nodig heeft aan hoeveelheid.
Door Jacqueline74
#265911
Ik begrijp dat je moet voeren op het oog maar ik wil ongeveer een hoeveelheid meegeven waar ze wat mee kan en dat ze het ook doorzet 8). In twee dagen zie je waarschijnlijk geen verschil dus moet ze denk ik toch wel minimaal twee weken vers voeren voordat je positief resultaat kan gaan verwachten.

Bedankt in ieder geval voor de tips. En nou maar hopen dat ze net zo overtuigd wordt als ons ;D

Jacqueline
Door Truus
#265922
[quote="Cujo"]
Ik begrijp dat je moet voeren op het oog maar ik wil ongeveer een hoeveelheid meegeven waar ze wat mee kan en dat ze het ook doorzet 8). In twee dagen zie je waarschijnlijk geen verschil dus moet ze denk ik toch wel minimaal twee weken vers voeren voordat je positief resultaat kan gaan verwachten.

Bedankt in ieder geval voor de tips. En nou maar hopen dat ze net zo overtuigd wordt als ons ;D

Jacqueline
[/quote]
Ja nu maar hopen dat het lukt ;) vast wel!
Heb je ook de tip gegeven dat ze het eerst met een beetje warm water kan overgieten? Het hoeft niet natuurlijk maar het zou kunnen voor de eventuele overgang.
Door danielle1980
#265923
[quote="Cujo"]
Ik begrijp dat je moet voeren op het oog maar ik wil ongeveer een hoeveelheid meegeven waar ze wat mee kan en dat ze het ook doorzet 8). In twee dagen zie je waarschijnlijk geen verschil dus moet ze denk ik toch wel minimaal twee weken vers voeren voordat je positief resultaat kan gaan verwachten.

Bedankt in ieder geval voor de tips. En nou maar hopen dat ze net zo overtuigd wordt als ons ;D

Jacqueline
[/quote]

nou zou geen 2 weken zeggen bij minx duurde het echt 3 maanden voor je verbetering zag ervoor was t alleen maar SLECHT.
anders hebben ze misschien gelijk zo hoge verwachtingen.

minx weegt trouwens 23 kilo, is bijna 2 en heel erg aktief, ze eet bibimix of bibinatuur en dan eet ze 500 gram per dag.
misschien heb je er wat aan ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#265974
[quote="Cujo"]
Is er nou niemand die ons tips kan geven?
[/quote]

Je had natuurlijk even in de bieb kunnen kijken waar een uitgebreide documentatie staat over hoe te beginnen met kvv, hoeveelheden enz.
Door Helen
#265976
Ik las net op het witte herder forum (ik stond trouwens te flapperen met mijn oren over verkeerde gedrags adviezen en de onwetendheid over voeding) dat haar teefje schurft blijkt te hebben.
Door Ordell
#266021
[quote="Helen"]
Ik las net op het witte herder forum (ik stond trouwens te flapperen met mijn oren over verkeerde gedrags adviezen en de onwetendheid over voeding) dat haar teefje schurft blijkt te hebben.
[/quote]

Er zijn weinig Witte Herders zonder huidproblemen, trouwens niet alleen huidproblemen. In ieder geval schijnt het de moeite waard te zijn om voor dit ras een forum op te richten... :)
Door Jacqueline74
#266031
[quote="Helen"]
Ik las net op het witte herder forum (ik stond trouwens te flapperen met mijn oren over verkeerde gedrags adviezen en de onwetendheid over voeding) dat haar teefje schurft blijkt te hebben.
[/quote]

Dat is onder andere ook de reden dat wij hebben gezegd ga nou gewoon vers vlees aan je honden voeren dan gaat ook dat vast een heel stuk beter ;D. Tevens vinden de honden dit ook nog lekkerder. Dus binnenkort gaat ze het proberen en hopelijk blijft ze er dan ook op.

Ik ga ook nog even in de bieb snuffelen zodat ik goede tips en informatie kan meegeven. Bedankt nogmaals voor de reacties.

Jacqueline
Door Helen
#266068
[quote="Gino"]
Er zijn weinig Witte Herders zonder huidproblemen, trouwens niet alleen huidproblemen. In ieder geval schijnt het de moeite waard te zijn om voor dit ras een forum op te richten... :)
[/quote]

Witte herders hebben zoals de meeste andere rassen ook bepaalde problemen, maar ik heb niet de indruk dat dat in vergelijkig met andere rassen de huidproblemen zo opvallen. Ik denk zelf dat het gros aan problemen voedingsgerelateerd is. Een forum is dan idd een goed plan, maar de aanwezigheid vanleden met kennis over voeding en gedrag lijkt mij een vereiste. Helaas is dat minimaal het geval.
Door Nelly
#266650
[quote="Gino"]
Er zijn weinig Witte Herders zonder huidproblemen, trouwens niet alleen huidproblemen. In ieder geval schijnt het de moeite waard te zijn om voor dit ras een forum op te richten... :)
[/quote]Oh???? Dat is nieuw voor me, Harold. M'n oudste WH is nu bijna 12, heeft idd huidproblemen gehad, maar dat kwam door gebruik van pijnstillers, is later gebleken. Na het stoppen daarvan waren de huidproblemen binnen 1 week minder en binnen 3weken over. Angel (6 jaar) en Andor (ca. 5 mnd) hebben nog nooit huidproblemen gehad. En waarom een forum voor dit ras? Het is een prima ras hoor, mits door de juiste mensen gehouden; misschien is dat wel het punt. ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door