Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2660532
Ik heb vanmiddag een super grote vuile pens 'gehad'.

Maar ik heb nog nooit zoeen grote pens gehad volgens mij.

Hoe en waar verwerken jullie dat?

Ik wil het ook aan mijn allergie hond geven. Moet ik dan nog iets anders doen? Hij kan tegen rund. En heeft in het verleden ook kvv van farmfood gegeten en daar zit volgens mij ook pens in.
Door JoseW
#2660540
In de tuin, op een afspuitbare tuintafel.....ouderwetse weegschaal erbij, zakjes in de aanslag...
wegwerpschort aan, handschoenen aan, vleesmes vlijmscherp maken van te voren!
Na het werk drifitg met de tuinslang in de weer, en alles echt heel goed afspuiten, anders blijf je met de vliegenmeuk zitten.

Ik vind zelf pens makkelijker verwerken als het nog half bevroren is.
heb er morgen ook 2 te verdelen....
Succes.
Gr. Jose
Door Miranda 1
#2660542
Dank je.

Dan ga ik hem in de vriezer proppen. Ik heb morgen erg weinig tijd. Dus dit moet ik even op mijn gemak doen lees ik al.

Wegwerpschot is wel een goed idee.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2660566
Ik heb een oude kattenbak (onderste gedeelte) daar leg ik de pens in .
Bakje op de weegschaal en een huishoudschaar knip er stukken af in een zip zakje. ;)
Hup de vriezer in. Bedenk als je hem nu in vriezer leg dat ie zo plat mogelijk is.
Anders heb je hele dikke bevroren stukken waar je bijna niet doorheen komt en moet ie weer ver ontdooien ;)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2660575
voor een hele pens vind ik een electrisch mes ideaal om in stukken te snijden  :)
maar goed t blijft mn minst favorite soort om te proportioneren  ;)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2660577
Miranda 1 schreef: Dat is een goede Thea. Misschien eerst in een paar grote stukken maken.
Dan zou ik er een half uurtje aanplakken en gewoon gelijk in goede porties verdelen.
Dan heb je het maar gehad ;D

Ik vind het niet erg om pens te verdelen. Maar hartje winter met een half bevroren pens buiten bezig zijn vond ik geen pretje ;)
Door Miranda 1
#2660584
Ik heb hem voor nu in de vriezer gedaan. Misschien niet ideaal maar ik voel me niet lekker. Dus het zal moeten wachten. Hij was gelukkig nog flink bevroren.
Door Sieta
#2661178
Ik vind het makkelijk om de pens te knippen, dit heeft tot nu toe nog nooit problemen opgeleverd :biggrin2:
Door Lida. S
#2661210
Leuk toch zo'n mooie pens? Ik heb ze wel eens veel groter gehad (ca 20 kg). Die van jou woog denk ik 12 of 13 kg.
Je kan voorlopig vooruit.
Door nienk
#2661221
voor je allergie hond: pens is een risico, vanwege de maag inhoud. maar, pens is ook super gezond en goed voor de weerstand, voor iedere hond belangrijk, maar voor een allergie hond nog belangrijker. aangezien hij tegen rund kan, kan je het gewoon geven. ik zou dan persoonlijk wel de eerste keer dat je het voert die dag en een paar dagen daarna, niet andere 'risico' dingen doen. (weet niet wat dat is voor jou hond, voor Reus zou het bijvoorbeeld wandelen waar bollen in bloei staan zijn) en het niet gelijk meerdere dagen achter elkaar voeren. maar 1 dag, en dan paar dagen af wachten wat er gebeurd. zo kan je dan zien of hij er een reactie op krijgt of niet. dat hij op de ene pens maaltijd niet reageert, hoeft niet te zeggen dat hij er per definitie tegen kan. iedere hap pens is weer anders, door de maag inhoud.
Door Miranda 1
#2661435
Bedankt voor je uitleg Nienk.

Ik heb heel sterk het idee dat het bij hem alleen voedsel is. Maar ja pens is een risico.

Hij heeft nu ook wat jeuk maar niet erg. Dus eigenlijk moet ik even wachten tot dat weer over is.
Door nienk
#2661613
Miranda 1 schreef: Bedankt voor je uitleg Nienk.

Ik heb heel sterk het idee dat het bij hem alleen voedsel is. Maar ja pens is een risico.

Hij heeft nu ook wat jeuk maar niet erg. Dus eigenlijk moet ik even wachten tot dat weer over is.
ik zou inderdaad wachten tot hij in ieder geval op een stabiel jeuk niveau is. Reus heeft ook eigenlijk wel altijd ergens een beetje kriebels, dus ik voeg alleen iets nieuws toe aan zijn menu/routine, als de jeuk stabiel is.
Door Brigitte
#2663813
Maar hartje winter met een half bevroren pens buiten bezig zijn vond ik geen pretje ;)
[/quote]

Dat dan toch liever dan in de zomer in het gezelschap van een steeds groter wordende zwerm vliegen :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door