Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#2658664
voor een vriendin haar hond. ik hoop dat zij zichzelf nog aanmeld hier op barfplaats.

haar hond een flatcoat x windhond heeft nu een hotspot zitten  bij haar keel.
maar al langere tijd heeft scarlet last van haar huid en vacht. haar vacht is droog, schilferig en ze ruikt ook naar hond.

scarlet is gesteriliseerd, en daarna zijn de problemen begonnen.
ook hebben ze last van vlooien gehad. dit is nu zeker al een maand verholpen. maar de problemen waren daarvoor al aanwezig. ook heeft een maand geleden een blaasontsteking gehad. hondje maakt ook geen gezonde indruk. is wel levendig en vrolijk. maar ook met vlagen wat terughoudender, iets wat de baasjes niet herkennen van een tijdje geleden.

ze eet nu brok en smuldier.

hondje heeft nu een prednison injectie gehad , antibiotica vanwege de hotspot en moet van de week gewassen worden.

aangezien ze al eerder bij de dierenarts zijn geweest voor deze klachten en eigenlijk geen steek verder zijn.

iemand ideeen? eventueel geheel over op vers is mijn voorstelling, maar zou ze dan moeten elimineren? en dan eventueel met een ondersteunend middel (en wat)??

alvast bedankt voor het meedenken.
Door Lizzy
#2659532
signmodel schreef: voor een vriendin haar hond. ik hoop dat zij zichzelf nog aanmeld hier op barfplaats.

haar hond een flatcoat x windhond heeft nu een hotspot zitten  bij haar keel.
maar al langere tijd heeft scarlet last van haar huid en vacht. haar vacht is droog, schilferig en ze ruikt ook naar hond.

scarlet is gesteriliseerd, en daarna zijn de problemen begonnen.
ook hebben ze last van vlooien gehad. dit is nu zeker al een maand verholpen. maar de problemen waren daarvoor al aanwezig. ook heeft een maand geleden een blaasontsteking gehad. hondje maakt ook geen gezonde indruk. is wel levendig en vrolijk. maar ook met vlagen wat terughoudender, iets wat de baasjes niet herkennen van een tijdje geleden.

ze eet nu brok en smuldier.

hondje heeft nu een prednison injectie gehad , antibiotica vanwege de hotspot en moet van de week gewassen worden.

aangezien ze al eerder bij de dierenarts zijn geweest voor deze klachten en eigenlijk geen steek verder zijn.

iemand ideeen? eventueel geheel over op vers is mijn voorstelling, maar zou ze dan moeten elimineren? en dan eventueel met een ondersteunend middel (en wat)??

alvast bedankt voor het meedenken.
Wat dacht je ervan als je vriendin eerst eens alle brok de deur uit kiepert en eerst eens overstapt op fatsoenlijke merken KVV. Ik zou nu helemaal nog niet elimineren, eerst de hond op fatsoenlijk voer overzetten. En aangezien de problemen begonnen zijn na de castratie ("wij" castreren, steriliseren niet) zou ik adviseren om borageolie aan de hond te geven. Dat reguleert de hormoonhuishouding een beetje.

De hond zal ongetwijfeld een fase van ontgiften in gaan en de problemen kunnen daarmee in eerste instantie erger worden.

Verder zou ik probiotica aanraden, gezien de AB kuur die de hond gekregen heeft.
#2660105
dank je.
dat van die brokken ben ik met je eens en heb ik ook al verteld. ondertussen wilt ze nu gelukkig over op smuldier. en daarna lotgering.

kan ze gelijk beginnen met borageolie? en welke dosering moet ze daarvan aanhouden?
of afwachten dat de abkuur klaar is en hondje gewend is aan vlees?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2660116
Ik snap dat het een hele stap voor haar zal zijn.
Maar ikzelf zou in zo'n situatie geloof ik echt zelf gaan samenstellen. Hetzij narf of zelf malen.
Of idd een wat betere kvv hoewel ik steeds hoor dat lotgering veel minder vet is geworden.
En ze moet maar zo denken de kosten die ze nu voor het voer gaat maken bespaart ze op DA kosten ;)
#2660126
ja weet je, over elk merk zijn er voor en tegen standers. dus hoe zeer ik het ook met je eens ben over dat er gewoonweg niks boven barfen gaat. ben ik allang blij voor t hondje dat ze over wilt stappen en ook de brok weg wilt doen.
barfen gaat het (voorlopig) niet worden daar. ze hebben niet voldoende vriesruimte en ze vinden de botten eng.
en dan ben ik toch wel even benieuwd wat jij een goed merk kvv vind?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2660134
Ik moet je eerlijk bekennen dat Bency Barf krijg en Boy kreeg dat hier ook.
Maar die woont nu bij mijn dochter en die zie Barf ook niet echt zitten.
Zij geef nu ff smuldier en krijg maandag een aantal rollen Lotgering. ::)
En mss ga ikzelf wel malen voor Boy. ;)
Maar Boy mankeert niets.
Mss kan je eens op voerwijzer.com kijken welke kvv goed is volgens hun.
Maar ik hoop dat voerwijzer ook de nieuwe lotgering eens onderzoekt. Wie weet is ie gewoon erg goed ;)
#2660187
yups voerwijzer is een goedplan, dank je.

en ik moet zeggen dat ik laatst een pakje lotgering ergens zag liggen en t zag er roder uit dan vroeger. maar kan ook aan de nieuwe verpakking liggen (vocht minder snel weg loopt). en juist ben ik wel voor lotgering nu ze ook wild hebben.
#2660457
hallo ik ben Rachel en ik ben het vrouwtje van Scarlet ik had nog nooit van vers voer gehoord totdat ik Martine leerde kennen!
Scarlet heeft het voorheen enorm goed gedaan op brokken ze zat altijd op biologisch voer alleen sinds haar sterilisatie gaat haar vacht en huid achteruit en ze is flink afgevallen ze was altijd rond de 18 kg en nu 15 kg ze loopt gewoon continu te kwakkelen met haar gezondheid. ik heb gister contact gehad met de dierenarts voor advies over voer de brokken schijnen niet de oorzaak te zijn van haar ziekelijke problemen maar het zou voor Scarlet niet verkeerd zijn om vers te gaan voeren aangezien ze zo dun is kreeg ik te horen.
ik wil geen botten voeren want dat vind ik dood eng!
#2660462
Sterkte met Scarlet in elk geval.

Ik zou overstappen op Darf biologische KVV dat is misschien een logische (over)stap.
Om tegelijkertijd de jeuk en huidklachten aan te pakken zou ik ook een waskuur met Leisteenshampoo van Animal Nature doen.
#2661045
Angelique schreef: Vast en zeker in Sarah5 haar winkeltje.
Niet alléén in Sarah's "winkeltje"  ;) ook gewoon via http://www.animal-nature.nl/ ik heb veel goede ervaringen met het gebruik van Leisteenshampoo bij honden met jeuk.
Zeker als tegelijkertijd de voeding wordt aangepakt. Leisteenshampoo kan ook de huid ondersteunen en jeuk verlichten tijdens het ontgiftingsproces.
#2661255
oke!

met Scarlet gaat het gelukkig weer wat beter haar hotspot plek ziet er een stuk rustiger uit en ze begint weer wat zichzelf te worden ze krijgt op het moment alleen smuldier aangezien ik nog niet veel weet over vers voer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door