Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2660323
Nadat bij Ruby de baarmoeder is verwijderd op donderdag, ivm ontsteking, wil ze amper eten.
Ze eet alleen de hapjes die ik haar aanbied met de antibiotica erin en daarna draait ze haar koppie weg en weigert nog te eten.
Dit is 2x per dag. Af en toe krijg ik er nog een hapje kip in maar dat is dan ook alles.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze weer gaat eten?

Normaal eet ze carnibest, heb nu renske en vers vlees geprobeerd. Ik ben even radeloos.
Door ChantalKrijn
#2660325
Quinta wilde na haar sterilisatie en oogoperatie ook 3 dagen niet eten. Ze heeft allebei de keren heel erg veel last gehad van de narcose.
Ik heb het om de paar uur aangeboden, kleine beetjes. En uiteindelijk begon ze toch te eten.
Heel vervelend is dat, je wil zo graag dat ze weer eten en er bovenop komen he  :-\

Wat zegt de DA ervan dat het nu 3 dagen duurt?
Door smulpaap
#2660431
Ik zou haar lekker met rust laten , en me niet al te druk maken . Drinken is veel belangrijker , en dat eten ... dat gaat ze echt wel weer doen hoor als ze zich wat beter voelt
Door Lizzy
#2660993
Dat hoort er, vrees ik, een beetje bij dat ze niet willen eten na een narcose..... Ik zou niet te vaak aanbieden en als je wat aanbied: de voeding een beetje warmer maken dan dat je dat normaal doet. Voer gaat daarvan net wat lekkerder ruiken, hetgeen het eten wat kan stimuleren.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2661012
Dank jullie wel voor de antwoorden. Gisteravond heeft ze een paar stukken kipfilet gegeten en vanochtend 3 happen carnibest. Ze heeft vandaag een dipdag, laat haar lekker haar gang gaan en zie morgen wel weer.
Eten bied ik net als anders 2x per dag aan, als ze haar portie met de ab kuur maar eet ben ik al blij.

Kan echt merken dat de operatie er dit keer flink heeft ingehakt. Bij ons allemaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door