Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kel_tje
#2660313
Hallo barfens!
Ik ben een beetje overstuur! Mn hond wil geen kvv meer eten! Zelfs als ik er pens doorheen doe wat ze wel lekker vind!
Als ze het niet eet zet ikhet na 10 minuten wg en probeer t later op de dag weer, maar ookdat heeft geen zin. Ze heeft nu al 2 dagen niet gegeten... Ik vind 2 dagen niet eten al te lang! Haar darmen moeten wel aan de gang blijven.

Hebben jullie een idee hoe ik haar aan t eten krijg? Deze kvv soorten krijgt ze al vanaf het begin en toen at ze ze goed! Ookal nieuwe soorten geprobeert maar nee niks gaat erin.
Alleen rund en kip eet ze gelijk op maar dat kan ik niet elke dag voeren.
Ze oogt overigens niet ziek en is actief genoeg!

Ik weet t niet meer, misschoen doe ik wel iets fout??
#2660345
Hé wat vervelend. Welke merken voer je? Sommige merken zijn compleet gemaakt door er vitamine en mineralen aan toe te voegen Carnibest bijv. die hebben ook een kip en een rund versie, als ze die wel eet hoef je je in ieder geval niet ongerust te maken, ze krijgt dan toch alles binnen wat ze nodig heeft.

Dit geeft je dan ook even de ruimte en tijd om te kijken waarom ze andere diersoorten niet wilt eten.
Heb je al eens geprobeerd een scheutje gekookt water over de kvv te gieten?
#2660385
Ik voer Tinlo en Alaska en pens geef ik van smuldier.
Gekookt water ook al een paar keer geprobeerd maar niks geholpen.
Carnibest kan ik wel proberen dankje!

Bibi is bijna 11 maanden. En ze krijgt zeker al meer dan half jaar kvv!
Door Martine-Tom
#2660392
[quote="Kim_S"]
Wordt ze misschien loops?
[/quote]Ja dat mss en het kan ook zijn dat ze je aan het uittesten is. Ik zou toch waken om niet teveel tegemoed te komen. Eten aanbieden, bij geen intresse weghalen en pas bij een volgend voermoment weer kort aanbieden. Een hond kan als het moet behoorlijk lang zonder eten en als je nu tesnel toegeeft heb je het risico een miezemuis te kweken  ;)
#2660493
owwwwwwwwwww 11 maanden, das geen pup meer maar een puber. Probeer een week of twee een lange adem te hebben.
Bak neer zetten -->  5 minuten laten staan --> niet eten --> bak weg en de volgende maaltijd is ze weer aan de beurt.

Kijk ook eens naar de hoeveelheid eten die je geeft, misschien over voer je haar wel.
#2660496
Loops is ze al geweest! Sinds die tijd doet ze wel moeilijk ja!

Ik heb uitgerekend hoeveel ze moet hebben maar als ik die hoeveelheid voer laat ze een deel staan dus ik geef der al minder, is ook niet te dun. Daar ligt het dan denk ik niet aan!

Maar ik zal proberen het vol te houden!

Bedankt
#2660505
[quote="kel_tje"]
Loops is ze al geweest! Sinds die tijd doet ze wel moeilijk ja!

Ik heb uitgerekend hoeveel ze moet hebben maar als ik die hoeveelheid voer laat ze een deel staan dus ik geef der al minder, is ook niet te dun. Daar ligt het dan denk ik niet aan!

Maar ik zal proberen het vol te houden!

Bedankt
[/quote]

ik denk dat het hier mee te maken heeft en dan zie ik het niet als miepen met eten.
Ze lust het op het moment gewoon niet.
Tenminste dat is mijn ervaring met de oudste die heeft dit iedere keer een aantal weken na haar loopsheid.
Zijn de hormonen uitgewerkt dan eet ze weer normaal.
En dat herhaalt zich tot nu toe na iedere loopsheid.
#2660552
[quote="ulla"]
ik denk dat het hier mee te maken heeft en dan zie ik het niet als miepen met eten.
Ze lust het op het moment gewoon niet.
Tenminste dat is mijn ervaring met de oudste die heeft dit iedere keer een aantal weken na haar loopsheid.
Zijn de hormonen uitgewerkt dan eet ze weer normaal.
En dat herhaalt zich tot nu toe na iedere loopsheid.
[/quote]

Wat doe jij dan als ze niet wilt eten? Want waarschijnlijk zal t met haar loopsheid te maken hebben dan.
#2660574
Espen is een goede en vrij makkelijke eter,de dingen die ze dan niet wil laat ze dood leuk liggen loopt erbij weg of gaat het verstoppen/begraven.
Meestal eet ze wel of het bot of spiervlees orgaan doet ze dan ook lastig mee.
Ik hou er een beetje rekening mee door haar tijdens die weken hetgeen ze wel wil aan te bieden.
Maar ook dan kan ze weleens weigeren.
Bij haar is het echt de schijnzwangerschap.
Vervelend, maar niet anders. :(
#2660636
schijnzwangerschap kan inderdaad van invloed zijn, die schijnzwangerschap duurt ongeveer net zo lang als een normale dracht bij honden zo'n 2 maanden. de éne teef heeft nergens last van de andere teef heeft allerlei klachten, minder eten kan er bij horen, die van mij ging altijd meer eten, van straat etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door