Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door petervrouw
#2659817
Hallo,

Al vaker heb ik wat advies gehad over een van mijn hondjes. Ze is inmiddels ruim 12 jaar(dwergpoedeltje).
Nu is het zo dat ze geen brokjes meer wil eten, maar kvv alleen verdraagt als het met kokend water is overgoten.
Zou ze tekorten oplopen als ik het blijf overgieten, en niet helemaal rauw geef?
Of moet ik dan toch op zoek naar brokken die ze wel eet? Het lijkt erop dat ze zelf aanvoelt dat het verse eten beter voor haar is ,omdat ze de brokken niet of bij gebrek aan beter met lange tanden opeet.

groet Ria
Door M@rina
#2659818
Wat bedoel je met verdraagt? gaat ze aan de diaree o.i.d als je de kvv zonder kokend water geeft? Als dat het geval is zo ik het overgieten heel langzaam af gaan bouwen. Om de paar dagen een beetje minder gekookt water over de kvv.

Je zou ook een kuurtje probiotica kunnen proberen dat geeft haar darmen een boost, misschien dat ze daarna ook beter tegen rauwe voeding kan?
Door petervrouw
#2659822
Nee, ze gaat niet aan de diarree, maar reageert wel door overstrekken, en de buikpijnhouding (voorlijf op de grond en achterlijf omhoog) ze zit dan duidelijk niet lekker in haar vel.dit gebeurd dus niet als ik het overgiet, het lijkt of het te zwaar valt
Door petervrouw
#2659828
Op dit moment energique, maar in het verleden heb ik al van alles geprobeerd, het lijkt de eerste dagen redelijkte gaan, maar zo gauw het te rauw word, gaat het mis, vandaar mijn vraag over tekorten, of is overgoten kvv  nog altijd beter dan brokken? ( als ze wil eten )
Door bordie
#2660205
kleinere porties voeren?
dus meerdere keren p dag voeren?
en steeds minder overgieten
of met lauw water overgieten
voer je op kamer temp?

dat scheelt hier ook enorm, als t koud uit koelkast komt spuugt ze t er weer uit.
Door M@rina
#2660347
Eens met bordie, kleiner porties geven meer keren per dag en het scheutje heel langzaam af bouwen en wat ik eerder al zei een kuurtje probiotica, om haar maag/darmen te versterken.
Door petervrouw
#2660695
kleine porties geef ik al, ik denk dat ik het voorlopig maar blijf overgieten met warm water, en dan over een paar weken proberen dit af te bouwen.
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2661734
Volgens mij kan je als dit goed bevalt rustig blijven doen. Als je overgiet en de hond het portie direct opeet.
Incl. het vocht krijgt hij geen tekorten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door