Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Esther Q
#2659815
Ik wil mijn pup op 12 weken laten vaccineren voor rabies, omdat ze mee gaat naar Finland. Als ze 8 weken is, is ze nog nergens voor ge-ent (in overleg met de fokker). Ik wilde haar pas op 12 weken laten enten voor de normale dingen. Maar ik wil niet rabies en de rest tegelijk geven. Zal ik haar nou niet enten voor de basis dingen en dat pas doen als we terug zijn en ze 16 weken is? Of zal ik haar toch eerder, dus op 8 of 9 of 10 weken laten vaccineren voor de basis dingen en dan krijgt ze dus vlak daarachter op 12 weken de rabies?
Laatst gewijzigd door Esther Q op vr 26 apr 2013, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#2659939
Ik weet te weinig van entingen af., maar zorg voor voldoende tussentijd.
Loesje heeft kort geleden de Rabiës enting gehad. Ik twijfel nog over de Weil enting.
Het advies van mijn arts was om dan zeker drie weken te wachten.
De entingen konden wel tegelijk, maar anders voldoende wachttijd.
Het is niet veel informatie, misschien heb je er iets aan.

Hanny
Door Esther Q
#2660511
Dank je, Hanny! Ik denk dat de da bedoelde dat alles samen kan, behalve rabies? Rabies wordt toch meestal beter apart gegeven, dacht ik? Maar drie weken heb ik wel vaker gehoord. Alleen vraag ik me vooral af of het verstandig is met een pup te reizen en die ook contact te laten maken met allerlei andere honden en mensen en terreinen terwijl ze nog voor niets ge-ent is, alleen voor rabies.
Door miik
#2660559
Ik weet nog dat bij 1 van mn vorige nestjes, jaren terug de rabies enting gewoon tegelijk werd gegeven met de andere enting (weet niet meer of dat 9 weken of 12 weken was). Dus ja, je kan alles tegelijk geven, alleen -weet ik nu- beter is van niet.
Jouw pupje heeft als het goed is ook het een en ander van haar moeder meegekregen en zal dus niet helemaal onbeschermd zijn.
Als je dit topic leest, dan zie je dat de Parvo bij Patsy dus heel hoog was...voldoende beschermend zonder te enten.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 296.30.htm
En dat zou voor mij de ziekte zijn waar ik het meest "bang" voor zou zijn...
Door Esther Q
#2661068
Dank je, Linda! Interessant topic ja. Misschien gaat het met de oppas niet door, dan blijven we in Estland en stel ik alle entingen nog wat langer uit. En ik houd dan minstens 4 weken als tussentijd aan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door