Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2659233
Vanmiddag zijn wij met spoed naar de da geweest met mijn 13 jaar oude herder omdat er enorm veel bloed uit zijn neus vandaan kwam! Hij heeft een wondje op zijn neus, wat mogelijk te maken heeft met een voedsel allergie, maar omdat ik niet thuis kon brengen of het nu echt uit zijn neus kwam of uit dat wondje en er meer bloed als anders was in combinatie met dat hij sinds een week echt oud lijkt te zijn geworden, belde ik de da op. Ik moest direct met spoed langs..

Gelukkig bleek het mee te vallen. De da verwacht dat het uit het wondje gekomen is, waar niets aan te doen is behalve uit te zoeken waar hij nu weer op reageert, maar gelukkig ben ik daar zo langzamerhand expert in geworden.
Om een tumor hoger in de neus uit te sluiten konden we naar Amsterdam, dan moest hij onder narcose en zouden ze met een camera in zijn neus gaan. Aangezien mijn da niets vreemds vermoede en ik een hond van 13 jaar oud liever niet onder narcose doe, gaan we dit niet doen.

Vervolgens liet ik bloed prikken voor zijn nieren omdat hij maanden terug een creatinine van 139 had, wat mijn da schrikbarend hoog vond. Mijn da zei dat hij ernstige nierproblemen had, maar kon zijn vinger er nou niet op leggen waardoor dit kwam.
Inmiddels zit hij al maanden op een speciaal rauw voer nier dieet en hij heeft ook geen symptomen meer.

Ongeduldig wachtend op de uitslag kreeg ik te horen dat het onder de 96 moest zijn voor een gezonde hond.. En hij was.. 86!!!!!!!

Hij bleek ook 3 kilo afgevallen te zijn, dus hij gaat wat meer kvv/barf en minder groente te eten krijgen.

Wat ben ik blij zeg...

Ik wil dan ook bij deze alle mensen die mij geholpen hebben met het uitzoeken van een goed dieet voor mijn herder, enorm bedanken!
Laatst gewijzigd door Roosj op vr 10 mei 2013, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Roosj
#2659637
Bedankt beiden.

We zijn echt super blij.

We gaan nu kijken hoe het gaat als hij op een normaal menu gaat, dus zijn 25% groente wordt terug gebracht naar 15%. Die 10% wordt weer opgevuld met barf. Daarnaast krijgt hij extra kvv/barf om aan te komen (hij is nu wel heel erg slank).

Verder heb ik zijn menu per direct veranderd van diersoorten omdat ik een vermoeden heb waar hij op reageert.
Door Roosj
#2659781
Bedankt.

Ik moest wel enorm lachen om de reactie van mijn da. Hij had duidelijk niet verwacht dat die nierwaarden zo enorm verbeterd zouden zijn. Vol verbasing vroeg hij: je gebruikte dat speciale Royal Canin toch?
Dus ik zeg: Nee, rauw vlees.
Je had zijn gezicht moeten zien.. Hij snapte er echt niets van..

Heerlijk!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door