Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nina013
#2659019
Na heel veel lezen heb ik er al een paar dingen uitgevist...
Nu proberen langzaam aan een lijst te maken van producten die ik moet kopen.

Welke botten zijn geschikt voor een 'beginner' stafford? Hij is een echte chredder dus dat kluwen komt denk ik wel goed, maar het gaat natuurlijk ook om de vertering...
Ik had al gevonden : kippen nek, eenden nek, kwartelkarkas en haasribbetjes?

Zijn dit ook allemaal producten die eventueel later voor mijn pup kunnen?
Door ulla
#2659391
Haas zou ik maar even laten dat is geen beginnersbot.

Kippennek en rug, eendennek kwartelkarkas of hele kwartel, konijnenrug/ribbetjes, een week of wat later als het goed gaat kan je parelhoenkarkas toevoegen en zo uitbreiden.
Door Nina013
#2659445
Okay, dus dan heb ik op het lijstje:
Kippennek
Eendennek
Kwartelkarkas
Konijnenribben
Konijnenrug

Ik voer liever geen prooidieren met veren enz. Voor mij is dat een beetje tegen het gevoel in. Eenjachthond moet netjes de eend apporteren en vervolgens krijgt hij er thuis een die hij mag verscheuren... Dus denk dat ik alles maar braaf zonder velletje ga voeren ;-)
Door nienk
#2659627
Nina013 schreef: Okay, dus dan heb ik op het lijstje:
Kippennek
Eendennek
Kwartelkarkas
Konijnenribben
Konijnenrug

Ik voer liever geen prooidieren met veren enz. Voor mij is dat een beetje tegen het gevoel in. Eenjachthond moet netjes de eend apporteren en vervolgens krijgt hij er thuis een die hij mag verscheuren... Dus denk dat ik alles maar braaf zonder velletje ga voeren ;-)
een goede jachthond weet prima het verschil tussen een prooi om op te eten en een prooi om bij de baas te brengen hoor! er zijn hier op het forum daar meerdere hele mooie voorbeelden van. Weimaraner Jara bijvoorbeeld.

het lijstje vleesbot wat je nu hebt staan zijn inderdaad dingen die je ook aan een pup kan geven om mee te beginnen. je zou het eventueel nog even plat kunnen meppen met een hamer. (wel eerst het product in een plastic zak doen en dan er op meppen, anders zitten de spetters overal)

je hebt overigens ook kwarteltjes die wel schoongemaakt zijn (dus bloot en zonder organen), maar wel nog heel zijn. volgens Reus zijn die heel erg lekker, en het voert ook makkelijk, beetje orgaan erbij en klaar! (ligt er natuurlijk aan hoe groot de porties zijn)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2663824
Duif is ook mooi om mee te beginnen, deze kun je ook heel geven net als de kwartel. Met of zonder veren is aan jou natuurlijk

Ook wij voeren onze jachthonden geen hele prooidieren om de reden dat jij noemt. We willen het ook niet proberen ookal kunnen ze misschien wel het onderscheidt maken tussen werk en eten.
Door mona
#2664193
WillyP schreef: Duif is ook mooi om mee te beginnen, deze kun je ook heel geven net als de kwartel. Met of zonder veren is aan jou natuurlijk

Ook wij voeren onze jachthonden geen hele prooidieren om de reden dat jij noemt. We willen het ook niet proberen ookal kunnen ze misschien wel het onderscheidt maken tussen werk en eten.
klopt dit is ook de reden dat ik geen hele prooidieren voer.

maar inderdaad is konijn wel een heel fijn stukje beginnersbot.
Door Lambchop
#2664749
Kleine visjes zoals sardien, ansjovis kunnen ook heel goed en na een aantal maandjes kan je ook zalmkop proberen bijv een halve. Vooral op de poep letten of er geen stukken in zitten en dan merk je vanzelf of je weer een stapje verder kunt. Niet te snel willen natuurlijk...
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2665381
deze verwerk je in het menu
je hebt bv een zalmkop of lijf die deel je in bij de vleesbotten
een complete sardine of haring ( dus met ingewanden enz.) die reken je als compleet ,gewicht haal je in je menu dus af van vleesbot/spiervlees/oraan
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door