Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2657170
Gisteren zag ik druppeltjes bloed bij Pixie aan d'r doos hangen. Ze moet loops worden en normaal is ze precies om de 6 maanden loops dus dacht oke het is zover.

Nu merkte ik op dat na wat druppels gisteren er dus niets meer te zien is. Geen druppeltjes bloed te bekennen, d'r doos is ook hetzelfde formaat, alleen dus kurkdroog. Nu ben ik geen expert in loopsheid, ik besteed er niet extra aandacht aan, hou het wel in de gaten maar dat is het dan ook.

Vraag is dus toch loops of wat anders aan de hand. Pixie is gewoon d'r zelf, ze eet, rent, speelt, temp is 37,8, drinkt normaal (bijna niets), dus niks afwijkends
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2657761
Het kan dat het nog opgang moet komen, maar het is ook mogelijk dat ze een stille loopsheid krijgt/heeft.
Dan verliest ze een paar druppels in het begin, om de verdere loopsheid droog te blijven... haar doos gaat wel opzetten en verder functioneert alles door vergis je niet.. ;)
Door Lizzy
#2657882
Stille loopsheid/gespleten loopsheid. Ze zijn een paar dagen loops, loopsheid lijkt ineens weg te zijn en een paar dagen later gaan ze weer verder. Zou je ook progesteron meten, zou je een beeld krijgen van een oplopend progesterongehalte, dat daalt ineens weer om een paar dagen later weer omhoog te klimmen. Dit soort dingen gebeuren en veel dekkingen mislukken hierdoor.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 24 apr 2013, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#2657938
Dus is eigenlijk iets wat vaker gebeurd en redelijk "normaal" is. Zag gisteren weer beetje bloed..echt heel weinig voor haar en vanochtend is de bron weer kurkdroog.

Is er nog iets waar ik op moet letten? Is eerste keer dat ik zo'n loopsheid meemaak
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2658265
zolang pixie goed eten en drink zou ik me geen zorgen maken , verder in de gaten houden dat het niet geel/groen is en het niet stinkt (ivm evt baarmoederontsteking )
Door TMG1961
#2658293
Roep ik Pixie net om haar gedroogd eendenvoetje te geven zie ik dat ze een heel bloedspoor achterlaat tijdens het naar me toe komen. Haar doos is inmiddels ook aan het groeien..heb dus vermoeden dat ze er nog niet helemaal klaar voor was.
Door TMG1961
#2658954
Blijf het maar een rare loopsheid vinden, na bloedverlies van gistermiddag is de bron weer opgedroogd. Voor de rest is ze zoals altijd.
Door TMG1961
#2659060
Angelique schreef: Hier vloeien ze ook niet continue.
Ben van Pixie gewend dat de kraan constant open staat..nu doet ze hem af en toe open en de rest vd dag is ie dicht.
Heeft ook z'n voordeel dat je niet constant met doekje achter haar aan loopt om druppeltjes op te vegen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door