Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door zhiva
#2658110
ik zit even op de site van Richards te kijken en zie daar hertenbot in de aanbiedingshoek staan maar niet welk bot of wat?
Heeft iemand enig idee wat ik me hier bij moet voorstellen?
Door Nadia
#2658124
Idd :) Kan vanalles zijn. Nek. heup, ribben..

Je staat wel een beetje verkeerd :) Is niet voor in de bar ;)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2658138
Nadia schreef: Idd :) Kan vanalles zijn. Nek. heup, ribben..

Je staat wel een beetje verkeerd :) Is niet voor in de bar ;)
ik zat al een beetje te twijfelen of dit niet in vraag en aanbod moest. Maar het is geen vraag om een produkt te verkrijgen en ook geen aanbod, dus vandaar hier  ;)

Maar het mag uiteraard verplaatst worden  :)
Door Anne in Zweden
#2658247
zhiva schreef: ik zat al een beetje te twijfelen of dit niet in vraag en aanbod moest. Maar het is geen vraag om een produkt te verkrijgen en ook geen aanbod, dus vandaar hier  ;)

Maar het mag uiteraard verplaatst worden  :)
Ik denk dat het naar Vragen en Problemen Barf gaat verhuizen... :biggrin2:
Door smulpaap
#2658328
zhiva schreef: ik zit even op de site van Richards te kijken en zie daar hertenbot in de aanbiedingshoek staan maar niet welk bot of wat?
Heeft iemand enig idee wat ik me hier bij moet voorstellen?


Ik denk dat je er geluk mee moet hebben , of het is iets ... of het is kneiterhard . Ikzelf vind bv ree en lamsribben wel goed te doen
Maar idd je kan even mailen
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2658336
Mail is verzonden, wanneer ik antwoordt ontvang zal ik het hier ook even mededelen  ;)
Door Vivianneb
#2658358
Mijn schoonzusje heeft dit voor haar lab besteld, en hij is echt een sterke kauwer, maar hij krijgt dit NIET weg... dus gewoon laten liggen...
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2658359
hier hertenbot besteld. Heb ze nu weer besteld. Tis te hard bot om op te kauwen (heb ook een labje hier) maar er zit zo ongelofelijk veel vlees aan dat ik die dag geen spiervlees geef en savonds lekker het vlees van het bot laat trekken, als vlees eraf is pak ik het bot af. Kan op geen manier thuisbrengen waar het bot vandaan komt maar tis absoluut te hard om op te laten kauwen.
Door miik
#2658388
Amanda/Dino schreef: hier hertenbot besteld. Heb ze nu weer besteld. Tis te hard bot om op te kauwen (heb ook een labje hier) maar er zit zo ongelofelijk veel vlees aan dat ik die dag geen spiervlees geef en savonds lekker het vlees van het bot laat trekken, als vlees eraf is pak ik het bot af. Kan op geen manier thuisbrengen waar het bot vandaan komt maar tis absoluut te hard om op te laten kauwen.
DAn moet je wel zeker zijn van je hond dat die niet zn kiezen erop breekt.
Ik heb 1 teefje dat zo haar kiezen kapot maakt, dus die krijgt dat echt niet !
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2658392
miik schreef: DAn moet je wel zeker zijn van je hond dat die niet zn kiezen erop breekt.
Ik heb 1 teefje dat zo haar kiezen kapot maakt, dus die krijgt dat echt niet !
En hoe weet je dat  ???
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2658479
Het antwoord van :


Hallo Samantha,

Dat zijn botten van verschillende delen van het hert, rugdelen, schouders etc. Het zijn echt botten om te knagen en niet om op te eten.
miik schreef: DAn moet je wel zeker zijn van je hond dat die niet zn kiezen erop breekt.
Ik heb 1 teefje dat zo haar kiezen kapot maakt, dus die krijgt dat echt niet !
Amanda/Dino schreef: En hoe weet je dat  ???
ervaring waarschijnlijk  :-X  Ik heb het hier nog niet uitgeprobeerd met echt hard bot, dus ik weet niet of hij erop doorgaat. Kaya laat het liggen als ze het te hard vind (en dat is al vrij snel)
Door miik
#2658639
Amanda/Dino schreef: En hoe weet je dat  ???
Tja, je kunt dat zien aan de manier waarop je hond eet.... meestal ;)
Als ik mijn windhond zo'n hard bot geef, dan pakt ze het tussen haar voorpoten en dan gaat ze met haar voortanden het vlees eraf trekken...
Dat ziet er heel anders uit dan Joy die ervoor gaat liggen en met alle geweld zo'n bot tussen haar kiezen neemt en het probeert klein te maken- zij maakt haar kiezen kapot. Ik dacht eerst dat dat wel zou meevallen tot ze dus haar achterste kies een stukje afbrak,. en dat vind ik toch wel zonde- dus zij krijgt geen harde botten meer.
Door Miranda 1
#2659774
Ken je de hertenribben van Lida S?

Die heb ik een keer gehad voor mijn Berner en waren super mooi. Hij kreeg ze ook heel goed weg. Helaas kan ik ze niet meer kopen omdat ze voor mijn budget te duur zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door