Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2658009
ik heb een portugese hond genomen en ik zie in haar boekje dat ze vorig jaar april is geent met tetradog chp en tetradog l. Mij zegt dit helemaal niets en ben erg benieuwd of ik haar nu deze maand weer moet enten of dat het een inenting is die officieel 3 jaar geldig is. Met mijn eigen hond heb ik besloten dit jaar nog volledig te enten en vervolgens te titeren. Hij is dan 2x standaard ingeent met uitzondering van kennelhoest.

Ik hoor graag of iemand bekend is met deze middelen
Door Lizzy
#2660869
Amanda/Dino schreef: ik heb een portugese hond genomen en ik zie in haar boekje dat ze vorig jaar april is geent met tetradog chp en tetradog l. Mij zegt dit helemaal niets en ben erg benieuwd of ik haar nu deze maand weer moet enten of dat het een inenting is die officieel 3 jaar geldig is. Met mijn eigen hond heb ik besloten dit jaar nog volledig te enten en vervolgens te titeren. Hij is dan 2x standaard ingeent met uitzondering van kennelhoest.

Ik hoor graag of iemand bekend is met deze middelen
Dat is Parvo, Hondenziekte en HCC + Lepto. Hoe oud is deze hond en is dit de eerste enting?
Door Martine-Tom
#2661111
Zou je dan niet beter titeren zodat je weet wat erin zit, mss is ie die 4 jaar daarvoor al overent geweest  ;)
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2661129
ja titeren leek mij voor haar een goed idee maar toen dacht ik als het dezelfde enting is als hier in NL die 3 jaar geldig is waarom dan titeren dan is ze toch gewoon voldoende geent voor 3 jaar of maak ik daarin een fout?

En is dat een btje een goed principe met mijn eigen hond? 2 jaar volledig laten enten (m.u.v. kennelhoest en elk jaar wel standaard weil i.v.m. veeeeeeeel water en veeeeel zwemmen) en daarna titeren? dus na die 2 jaar?
Door Lizzy
#2661205
Amanda/Dino schreef: ja titeren leek mij voor haar een goed idee maar toen dacht ik als het dezelfde enting is als hier in NL die 3 jaar geldig is waarom dan titeren dan is ze toch gewoon voldoende geent voor 3 jaar of maak ik daarin een fout?

En is dat een btje een goed principe met mijn eigen hond? 2 jaar volledig laten enten (m.u.v. kennelhoest en elk jaar wel standaard weil i.v.m. veeeeeeeel water en veeeeel zwemmen) en daarna titeren? dus na die 2 jaar?
Het is lastig.... Stel dat de vorige enting de 1ste enting in haar leven was: dan weet je niet of deze goed aangeslagen is. Is ie goed aangeslagen, hoeft ze levenslang de komende 3 jaar niet meer gevaccineerd te worden. Als ie niet goed is aangeslagen, zul je nog een keer moeten vaccineren.

Aan de andere kant... Een zwerfhond die 4 jaar is geworden draagt meestal voldoende natuurlijke antistoffen bij zich.... Anders had ze al lang dood geweest.....

Ik liet nu titeren en als dat goed is, liet ik pas over 2 jaar weer vaccineren (of nooit meer).

Iedere 2 jaar vaccineren is sowieso teveel met uitzondering van Lepto.
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2661219
Dankje voor het antwoord lizzy even voor mijn eigen duidelijkheid zodat ik geen fout maak. Noem ze even bij naam

Lona: portugese dame, gedumpt bij asiel (dus wel eigenaar gehad maar geen idee qua inentingen voordat ze in het asiel kwam) vorig jaar april de hiervoor beschreven inentingen gehad. Als ik jou goed begrijp is bij haar de vraag: titeren en dan misschien inenting, of ervan uitgaan dat het heeft aangeslagen en over 2 jaar titeren.

Dino: pups af aan bij mij en vandaag 10 maand: 10-8-2012 nobivac puppy dp (nummer 1 en 3 zijn hier omcirkeld)
                                                                      31-8-2012 nobivac DHPPi (geen nummer omcirkeld)
                                                                      21-9-2012 nobivac lepto ( geen nummer omcirkeld)
                                                                      4-10-2012 nobivac lepto (nummer. 3,4,5,6,7 omcirkeld)
                                                                      4-10-2012 nobivac DHPPi

Advies bij Dino alleen nog titeren? en dan dit jaar of volgend jaar? Wou iig de weil gaan halen volgende maand i.v.m. veel slootwater met ratten waar hij regelmatig in duikt en kennelhoest ent ik helemaal niet had ik besloten na alle verhalen hier.

Als ik het zo optyp vind ik wel dat hij verschrikkelijk veel geent is of lijkt dat nu zo?
Door Martine-Tom
#2661311
Je kan hem laten titeren, en adh daarvan enten of niet.
Doorgaans zou hij nu dus weer voor de grote cocktail gaan, de booster, althans dat is het entschema  ;)
maar dat zou pas over een paar maanden zijn, oktober als ik het goed zie. Dus ik zou wel 1 van de 2 doen dan.
Zelf heb ik niks gedaan met de booster, enten ging vanwege heftige reactie toch niet dus titeren had niet zoveel zin aangezien ik bij een lage titer toch niet ga enten  ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door