Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Greetje
#2656019
Hallo allemaal,

Ik wil even jullie mening, ik moet mijn eerste bestelling nog gaan plaatsen dus nu kan ik nog het een en ander uitzoeken.

Mijn vriend besteld voor zijn slangen altijd muizen en ratten bij kiezenbrink maar als ik zelf kijk naar het Barf neig ik meer naar degomeat waar ze ook muizen en ratten hebben dus we kunnen bij allebei bestellen.

Wat is jullie ervaring met deze 2 winkels? Is het vlees goed, bezorging goed, betrouwbaar of wat je er over kwijt wil hoor ik graag.

Onze vriezer (2de hands via marktplaats) staat nu op zijn plek, we laten hem nog een paar dagen rustig staan en dan testen of hij het ook wel echt doet, dan pas ga ik bestellen dus ik hoop deze week de nodige reacties te hebben ontvangen.

Liefs Greetje
Door smulpaap
#2656139
Ik bestel ook weleens bij Degomeat ,Ik heb o.a een kleine knager en een bejaarde barfhond , en wat ik tot nu toe heb gekregen daar ben ik tevreden over . Communicatie is hier tot nu toe prima verlopen , als producten op zijn en je wilt niets ter vervanging dan krijg je netjes je geld terug . Of je vult bij je bestelling in wat je ter vervanging wilt hebben als iets er niet meer is . Alles komt stijf bevroren aan ,is netjes gestickerd en men komt op tijd .... bij sommigen heul vroeg  :biggrin2:
Door smulpaap
#2656142
Dit komt ook bij Degomeat vandaan , patrijzenpootjes . Nu moet je natuurlijk wel honden hebben die dat lusten  :biggrin2: Maar ik heb dat geluk .
Leuk voor de kleine(re) knager , maar mijn bejaarde van dik 11 eet ze ook nog


Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2656412
Ik heb geen ervaring met het leveren van Degomeat omdat ik niet ver er vandaan woon. Dus ik haal het zelf op. Ik ben er zeer tevreden over. Nu vind ik wel de muizen van Kiezenbrink beter. Bij Degomeat zitten er gewoon nestjes muizen tussen. En zaagsel. Ik vind muizen niet echt goedkoop en met die babymuizen kan ik niets qua voedingswaarde. Dus ik bestel er geen muizen meer, maar van de andere artikelen vind ik Degomeat wel heel goed. Kiezenbrink heeft, volgens mij, alleen maar gemalen spiervlees.
Dus qua prooidieren neig ik meer naar Kiezenbrink, voor de barfartikelen naar Degomeat.
Gebruikersavatar
Door pike
#2656740
Ik heb bij Kiezenbrink besteld en bij Degomeat. Beide zijn betrouwbaar, leveren snel, communicatie verloopt bij beide prima. Nadeel van Kiezenbrink voor mij is het hoge minimale orderbedrag. Dat haal ik niet omdat ze niet alles hebben wat ik nodig heb. Als ik aan hun minimale orderbedrag wil voldoen dan zitten mijn vriezers vol en heb ik geen plek meer voor de andere spullen die ik ook nodig heb. Kiezenbrink is ook met veel zaken duurder dan andere leveranciers.  ;)
Door Greetje
#2657410
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga denk ik bij degomeat bestellen en dan even kijken wat mijn vriend van de muizen/ratten vind. Als het niks is hebben we het in ieder geval geprobeerd.

Voor de eerste keer wil ik de vriezer goed gevuld hebben zodat ik even vooruit kan, daarna kan ik hier en daar wel wat aanbiedingen op de kop tikken lijkt mij.

Nogmaals bedankt!

Liefs Greetje
Door Greetje
#2659006
Ik heb nog geen idee, kip en rund lust hij in ieder geval en ik verwacht dat hij alles wel zal lusten. Hij komt uit een roedel waar hij als meest onderdanige geleefd heeft dus moest pakken wat hij pakken kon, tot nu toe is hij niet kieskeurig.
Volgens mij heb ik ook niet echt een heel gewaagd menu, ik zal hem zo nog is hieronder plaatsen.

Liefs Greetje
Door Greetje
#2659009
Zo zien de eerste 2 weken eruit, hij weegt 7kg en ik heb 3,5 a 4% gebruikt. Hij mag wat aankomen maar niet teveel.

week 1 140gr bot 40grgroente 85gr orgaan 125grSpier

Ma Kipkarkas groentemix orgaanmix
di eendennek groentemix kippenvlees
wo konijnkarkas groentemix eendenbillen
do Kwartelkarkas orgaanmix
vrij zalmkop groentemix paardensucade
za Kippennek groentemix orgaanmix
zo parelhoenkarkas groentemix runderstoofvlees 

week 2

ma Kipkarkas orgaanmix
di eendennek groentemix rundvlees
wo konijnkarkas groentemix orgaanmix
do Kwartelkarkas groentemix kalkoendijenvlees
vrij sardines rund
za Kippenek groentemix orgaanmix
zo parelhoenkarkas Kipfilet
Door Parelridder
#2667267
Hoi Greetje, n.a.v. je actuele topic (http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 769.0.html) over diarree en mogelijk maagklachten vanaf aanvang BARF, na al lange tijd probleemloos kvv, heb ik even je menu-topic opgezocht. Misschien goed het menu meer concreet te maken, dus de dagporties en je aanpassingen uit te schrijven, en dat te plaatsen in het sub-forum 'Hoe ziet jouw BARF menu er uit', om meer feedback te krijgen.
Laatst gewijzigd door Parelridder op wo 08 mei 2013, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door