Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sjoukje
#2649885
Hallo mijn naam is sjoukje
weet dat er veel over geschreven is maar geen recente berichten over fistels bij duitse herders hoop dat mensen reageren met honden die het nu hebben en wat ze er aan doen en hoelang ze bezig zijn ermee.
onze lady is 4 jaar nu en sins een week of 4 weten we dat ze fistels heeft rond haar anus.en nu zou ik graag van honden bezitters willen weten of hun hond toen nog geen jaar was darm problemen had enof ze gardia hadden dat is ook een vorm van darm infectie.probeer te achter halen of het iets met elkaar te maken heeft.
en ben opzoek naar goede raad.
gebruik protopic zalf,d12 tabletjes daar krijgt ze 2 keer per dag 15 stuks van aloevera sap door het eten en spoel haar anus mee schooen en was na elke uitlaat beurt haar anus met dethol handzeep.maar heb het gevoel dat het niet beter erop wordt zo wie heeft er tips en wie zijn of haar hond is er sins kort er vanaf heb wel veel gelezen over de jaren van 2007 of 2010 maar nog niks over dit jaar en wie heeft de fistolpot geprobeert weet dat het een oud middel is en wie kan mij zeggen waar ik het kan kopen

gr sjoukje
Door NL_Annemieke
#2649964
Fistelpot is een oud westfries medicijn met als basis roomboter en kruiden. Verkrijgbaar in Alkmaar in de winkel en online via Francaise.nl.
Het smaakt ronduit smerig en ik vraag me af of een hond het zou willen eten (je moet 't nl. 2x daags innemen).

Gewoon googlen op fistelpot ;)

Succes met de fistels!
Door sjoukje
#2649979
hallo teevelien
Ja ik ken die site en ben met gedeelte van peet2 bezig zoals de d12 en aloevere sap maar ze hadden de gel niet toen werd mij de sap aan bevoelen en die is 100% en zou beter werken maar ik zie nog geen verbetering na 2 weken gebruik dus word het wel de gel erbij en weer zien.onze lady heeft er ook nog een dikkedarm onsteking erbij.
e op het moment niet meer de hond die wij kennen ze lusteloos en naar buiten wil ze bijna niet wat ook te begrijpen is want het doet pijn.
hoop dat er veel mensen hun ervaring wil geven want ik kan mij bijna niet voor stellen dat er nu bijna geen hond is die daar geen last van heeft bedoel niet dat elke hond er last van zou moeten hebben hoor begrijp mij niet verkeerd mensen.onze dierenarts vertelde dat hij nu in zijn praktijk 3 honden had die er last van  hebben en dat vind ik best veel hoor. dus mensen als jullie tips hebben omtrent de fistels laat dus alstublief iets weten we vinden het zo erg voor onze dame en ze is nog zo jong.

gr sjoukje
Door sella
#2650347
Ik heb er ervaring mee met mijn overleden duitse herder.
Ik heb goede ervaringen met smeren van zovirax( daar zit een stofje in dat het imuunsysteem onderdrukt lokaal) en optimune oogzalf omdat daar het andere stofje inzit wat het imuunsysteem onderdrukt.
Ik was al jaren aan het wroeten en smeren en doen, hij is zelfs op de atopica geweest, maar dat hielp ook niet.
Met die middeltjes uitwendig smeren en met 3 dagen was het een stuk kleiner en ik heb ze 3 jaar dicht gehouden hiermee.
Daarna is hij aan iets anders overleden.
Door sjoukje
#2650533
Hallo sella

Wat sneu dat je duitse herder er niet meer is.maar heel fijn dat je de moeite hebt genomen om mij die informatie te geven maar heb nog een vraag aan je had jou duitse herder in het eerste jaar ook darm problemen zoals gardia onze dame wel wil kijken of er ook een verband is met honden die darm problemen hebben gehad in hun eerste jaar en nog altijd hebben hoop dat er meerse mensen hier een antwoord op willen geven of hun hond dat hebben gehad

gr sjoukje
Door Annemarie Rijnveld
#2650539
Mijn hond heeft Giardia gehad, en gelukkig geen fistelproblemen nadien.
Ik ken een hoop andere mensen met honden + Giardia en andere zeer ernstige darmproblemen, maar over fistels heb ik ze niet gehoord.

Ik denk wel dat er een verband kan bestaan tussen darmproblemen en fistels.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2650540
Ik heb wel een hond in de praktijk gehad die een voedselallergie had en een fistel. Dus er kan wel degelijk een link zijn.
Er is overigens ook een link met het immuunsysteem. Atopica onderdrukt het immuunsysteem.

En Optimune oogzalf heeft dezelfde actieve stof als Protopic zalf (en atopica); cyclosporine.
Door sella
#2650591
sjoukje schreef: Hallo sella

Wat sneu dat je duitse herder er niet meer is.maar heel fijn dat je de moeite hebt genomen om mij die informatie te geven maar heb nog een vraag aan je had jou duitse herder in het eerste jaar ook darm problemen zoals gardia onze dame wel wil kijken of er ook een verband is met honden die darm problemen hebben gehad in hun eerste jaar en nog altijd hebben hoop dat er meerse mensen hier een antwoord op willen geven of hun hond dat hebben gehad

gr sjoukje
Hij heeft het eerste jaar heel veel diarree gehad, en bij hem bleek dat zijn pancreas te zijn die heel slecht werkte.
Door sjoukje
#2654030
Hallo allemaal

Dankje dat jullie reageren op mijn verzoek.Probeer alleen maar iets in kaart te brengen daar veel dierenarts het zelf ook niet alles weten of een verband zien denk dat fistels toch iets is dat voortkomt uit erflijkheid of dat ouders of voorouders het ook hebben gehad.
Lady gaat maandag weer nar de dierenarts heen het word niet beter gebruik nu d12 en aloevera sap dat krijgt ze over haar eten heen en ik spoel daar haar wonden mee als ze buiten is geweest en gebruik ook nog steeds protopic zalf 2 x per dag. Zie geen verbetering bij haar denk dat er iets met haar darmen is wat maar niet beter wil worden ze een ook nog een antibiotica gehad en het lijkt of de wonden maar erger worden bij haar we weten nu even niet meer wat we moeten doen.ze krijgt wel een andere brok nu dat is kjin's en daar deed het niet veel pijn als naar buiten moest en ja die waren op en toen kon ik niets anders geven dan haar ouder merk en ja hoor ze jankt het uit als ze naar buiten moet nu dus vandaag snel weer kjin's gehaald hoop dat weer snel helpt.Maar we blijven hopen op goede tips van honden bezitters.
het is  nu wel de vraag hoe lang moet je doorgaan ze wil niet naar buiten heen en eten wil ze bijna niet het gaat ons door merg en been heen.
Hoop dat ze maandag goed onderzocht word en dat zal weer een strijd zijn met haar.Ze heeft nu meer open wonden dan toen we begonnen waren we zijn zo bang dat er iets ernstig met haar darmen aan de hand is daar de wonden erger worden zijn.


gr sjoukje
Door sella
#2654034
Brok voerde en voer ik niet.
De brok zou ik eruit gooien en op rauwe verse voeding overstappen.
Ik weet niets van brokkenmerken dus daar kan ik je niet mee helpen, maar ik zou zeker in ieder geval overgaan op kvv en het liefst op barf. Ook omdat dan het hele verteringsysteem veranderd.

Ik zou je met klem een holistisch werkend dierenarts willen aanraden.
Door hamada
#2654050
Jaren geleden hebben we een hond in moeten slapen i.v.m. Fistels. Toen was er ookk nog weinig bekend over goede behandelmogelijkheden. Een operatie om de kringspier te laten verwijderen wilden we hem niet aandoen.
Als ik toen beter had geweten was ik versvlees gaan voeren. Mijn ervaring is dat darmklachten en algemene conditie zoveel beter zijn dan op brok.
Ik zou dus ook zo snel mogelijk op kvv overgaan.

Ook de tip van een holistisch werkende dierenarts zou ik nog eens herhalen.

Succes en sterkte toegewenst.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2656843
Ik zou hem eerst maar eens op vers overzetten. Dat heeft in een aantal gevallen het probleem opgelost.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door