Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door carla46
#2655372
Goedendag, ik ben carla en in het bezit van 2 hondjes,  omdat ik gister nogal een beetje snel mn probleem wilde vertellen en niet snel vinden kon waar ik me voor stellen moest ,ben ik overhaastig bezig geweest. sorry hiervoor. het is niet mn bedoeling om brutaal te zijn . omdat sommige mensen me adviseren om eens barf te gaan proberen ben ik op deze site gekomen. ik zou het heel fijn vinden als u tips voor me heeft wat betreft mn oudste hondje lola . alvast vriendelijk bedankt.




mn hond lola kan van de ene dag op de andere dag niks anders meer verdragen dan gekookte rijst met gekookte kipfilet. Lola is 8 jaar en een week of 2 geleden kreeg ze last van haar buik.
Rommelen krampen. rare slijmerige ontlasting.
duurde een dag of 2 en toen ging ik naar de dierenarts. lola heeft in het verleden mischien 3 keer last gehad dat ze niet wilde eten en last van haar buik had maar dat duurde maar 1 dag.
ik kreeg antibiotica en toen ging het eigelijk gelijk beter.
gaf die tabletten in eens tukje gekookte kip en dat nam ze op een ogenblik niet meer ,toen dacht ik ik doet het even in een half plakje rosbief. die dag kreeg ze ook 2 van die kleine trainsnoepjes. die dag erna ,weer niet eten en weer die krampen. ik dacht he? daar gaat ze weer. vanaf die tijd kan ze niets anders velen dan gekookte rijst met kipfilet. terug naar de dierenarts poep opgestuurd bloed afgenomen. bloed was goed in haar poep te veel vet.
Ik dacht te veel vet? ze eet alleen maar gekookte rijst met gekookte kipfilet dat is toch mager?
nou ja in ieder geval kan ze niks meer eten. geen kluifje geen snoepje geen botje. alleen maar rijst met kipfilet. nu heb ik weer low fat van royal canin gekregen van de arts om te kijken of het dan beter gaat.
lola smakt ook veel en gaapt dan ook. volgens mij is dat misselijk?
ze laat ook scheetjes die behoorlijk ruiken.
De dierenarts zegt gaat dan maar een darmscopie laten maken.
maar ik weet het allemaal niet meer.
lola is verder niet ziek speelte rent doet alles zoals altijd. alleen als ik haar nu bijv iets zou geven dan eet ze morgen niet meer en daarna komen dr krampen. ik snap er helemaal niks meer van , mischien ineens een rundvlees allergie? vind het zo raar tot 2 weken geleden alles nog normaal en nu is alles anders en verdraagt ze niks. meer. heeft iemand van u mischien een idee wat het
Laatst gewijzigd door carla46 op zo 21 apr 2013, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door carla46
#2655434
:)

Hallo, op dit moment alleen maar gekookte rijst met kip. en anders at ze gewoon harde brokken met stukjes gekookte kip erdoor.  dat waren light brokken .
ze is ongeveer 1 kilo te zwaar. 
Laatst gewijzigd door carla46 op zo 21 apr 2013, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2655734
carla46 schreef: Oke , kunnen ze dat niet in het bloed zien dan?
Geen idee, weet alleen dat "bloed goed" over het algemeen niet heel veel zegt, zeker niet als het om een klein bloedonderzoek gaat.

Maar vet in de ontlasting geeft aan dat daar iets fout gaat bij de vertering en daar komt de alvleesklier ook bij kijken.
Door Martine-Tom
#2655781
carla46 schreef: Oke , kunnen ze dat niet in het bloed zien dan?
Ja de alvleesklier kan je in het bloed zien, wel een specifieke test, in een gewoon algemeen onderzoek komt het niet aan bod. Je moet dan de fPli test laten doen.


Overgens "gewoon brokken" is hier dus niet gewoon, hier worden alle honden "gewoon" met vlees gevoerd  ;)
Zelf ervaring met een pancreaskat (incl diabetes) en uit die ervaring zou ik zeker aanraden om op vers over te gaan en in het begin de vette soorten even links te laten liggen, bot gemalen aanbieden.
Door hamada
#2655840
Hier ook erg goede resultaten met vers vlees (KVV) voor honden met darmproblemen. Hier komt er geen brok meer in, zeker niet de supermarktmerken en de gewone bekende merken. Veel te veel toevoegingen.  :-X
Verder zou ik ook zeker probiotica geven als ondersteuning.
Door inni
#2655912
Ik denk bij zo'n verschijnselen ook aan de panreas. Misschien een specifiek bloedonderzoek laten doen om pancreaswaarden na te kijken en ondertussen de hond overzetten op een mager kvv.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door