Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2655028
Juno is nu een klein half jaartje bij ons en hij doet het erg goed. Zijn huid was een zorgenkindje; pukkels, zweertjes en allerhande rarigheid had hij overal op zijn lijf en alles is nu met barf en totaal graanvrij eten over. Al een poos heeft hij enkel vers gehad en gedroogde beloningen. Nou was ik vorige week door de gedroogde long heen en heb ik een paar dagen rodiworst gegeven met lopen als beloning. Verder heeft hij wat vaker dan normaal boekmaag gehad. Prompt zie ik weer vaag op twee plekken plekken die richting pukkels gaan. Mocht hij inderdaad reageren op graan of andere troepige rodizooi, kun je dat dan zo vlot merken?
Overigens heeft hij geen jeukklachten of iets. Wel dunne poep gehad, maar ook pens ;-)
#2655379
Als Reus iets eet waar hij niet tegen kan, zie ik het (met dat dus 1 keer eten), binnen een dag of 2. laatst had hij per ongeluk wat happen van de brokken van de oppashond te pakken. eerst dacht ik, nou, dat valt eigenlijk mee, maar een dag of 2 later had ie toch zijn oortjes stuk gekrabt.

het hangt er helemaal vanaf hoe allergisch de hond echt is, net als bij mensen. de ene allergie is de ander niet. daar bij kunnen allergiën ook verergeren.

als je weet dat hij er niet tegen kan, dan gewoon niet voeren. want al reageert hij er niet heel ernstig of heel direct op, het is toch een belasting voor zijn lijf.
#2655607
Helder, dank! Het waren die gewone rommelworsten die ik soms nog wel eens als beloningstukjes gebruikte. Ik vermoed dus dat mijn allergievermoeden dan klopt. De pukkels zijn gelukkig weer bijna weg en zijn ontlasting is weer normaal. Verder waren ook zijn anaalklieren weer lekkende maar ook dat is weer over. Bizar gedoe! Ik heb niet eerder een hond met voedingsproblemen gehad dus dan is het best zoeken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door