Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sella
#2655331
Ik heb Shay nu volledig op barf staan, hij eet netjes en graag.
Hij is nu 8.50 kg en ik voer hem 8%.
Nu vondt de hondenjuf dat hij ernstig strak in zijn pak zit, en ik vondt ja je voelt zijn ribbetjes goed. Maar hij is een pup van een ras dat groot wordt, ik wil hem ook niet te zwaar laten worden.

Zij zou als het haar hond was naar 10% gaan.
Ja hij is rete aktief, en vindt altijd dat hij tekort krijgt.

Mag ik hem meer voeren? Ik ben huiverig voor groeipijn ook nl, daar had hij al wat last van op de lotgering :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2655361
Richtlijnen zijn maar richtlijnen en je weet wat we zeggen...worden ze te dik, voer je minder, worden ze magertjes, voer je meer. Bij last van groeipijnen haal je het botgedeelte naar beneden, maar kun je nog wel steeds zo'n 10% voeren.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2655367
Angelique schreef: Richtlijnen zijn maar richtlijnen en je weet wat we zeggen...worden ze te dik, voer je minder, worden ze magertjes, voer je meer. Bij last van groeipijnen haal je het botgedeelte naar beneden, maar kun je nog wel steeds zo'n 10% voeren.
Patsy is te zwaar volgens de royal canin groeicurve :nerves:
Door salem
#2655396
Minder voeren, te groot is natuurlijk niet goed, dat wordt dieetbrokken  :P

(mijn neefje moest van het consultatiebureau minder voeding krijgen omdat hij volgens de curve te groot en te zwaar was  :-X, ondanks dat ik geen kinderen heb, heb ik mijn nicht gezegd dat ze hem gewoon moet blijven voeden, zolang hij maar niet volgestopt wordt met koekjes enzo)

Voor TS, een pup heb ik liever iets aan de schrale kant, er lopen al zo veel dikke pups rond. Dus let even op of je zijn ribben goed kunt voelen. Voor sommige rassen is het ook normaal dat je de achterste rib net ziet in de slungelfase. Veel honden en ook pups zijn te dik, voel daarom je eigen hond en laat je niet gek maken.
Door miik
#2655404
Tja, ik had ook altijd als mening dat een pup schraal hoort op te groeien...
Maar ik heb deze aangepast. Waar moet de pup zn stoffen vandaan halen op het moment dat hij wat meer nodig heeft ?
Een schrale pup heeft nik geen reserve... Dus nee een pup hoort niet te dik te zijn, maar ik zou hem dus ook zeker niet erg strak in het pak houden. Ik zou dus gewoon meer gaan voeren en idd als hij last krijgt van groeipijn alsnog zn menu iets aanpassen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2655446
salem schreef: Voor TS, een pup heb ik liever iets aan de schrale kant, er lopen al zo veel dikke pups rond. Dus let even op of je zijn ribben goed kunt voelen. Voor sommige rassen is het ook normaal dat je de achterste rib net ziet in de slungelfase. Veel honden en ook pups zijn te dik, voel daarom je eigen hond en laat je niet gek maken.
Mijn pup is ook te dik. Waarom zou een pup schraal moeten zijn? Ik heb liever wat reserve.
Door sella
#2655485
Shay is net in bad gesprongen, de grappenmaker, toen zag je goed zijn botten, die staken allemaal behoorlijk uit.
We gaan dan meer spier voeren, en laten het bot op dit niveau zitten.
Het is gewoon zielig, hij zit na zijn eten echt te miepen, en zou zo dat van buffel mee naar binnen schuiven.
Morgen eens kijken met 100 gram meer.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2655489
sella schreef: Shay is net in bad gesprongen, de grappenmaker, toen zag je goed zijn botten, die staken allemaal behoorlijk uit.
We gaan dan meer spier voeren, en laten het bot op dit niveau zitten.
Het is gewoon zielig, hij zit na zijn eten echt te miepen, en zou zo dat van buffel mee naar binnen schuiven.
Morgen eens kijken met 100 gram meer.
Heb je z'n ontlasting al eens laten controleren op wormen?
Ik kreeg van de week de uitslag van 't Woud, Patsy had ++ voor spoelwormen.
Door sella
#2655783
Nee, hij heeft bij de fokker op 21-3 drontal pup gehad, en hier niets. Begin van de week, ook ivm wisselende ontlasting het opgestuurd naar het woud.
Geen giardia, geen spoelwormen of andere klieren aangetroffen.
Door Martine-Tom
#2655786
sella schreef: Shay is net in bad gesprongen, de grappenmaker, toen zag je goed zijn botten, die staken allemaal behoorlijk uit.
We gaan dan meer spier voeren, en laten het bot op dit niveau zitten.
Het is gewoon zielig, hij zit na zijn eten echt te miepen, en zou zo dat van buffel mee naar binnen schuiven.
Morgen eens kijken met 100 gram meer.
Dan snap ik niet waarom je niet al eerder meer bent gaan geven eigenlijk...je laat je hond toch niet hongerlijden?
Ik zou dat percentage gewoon opschroeven.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2655798
Martine-Tom schreef: Dan snap ik niet waarom je niet al eerder meer bent gaan geven eigenlijk...je laat je hond toch niet hongerlijden?
Ik zou dat percentage gewoon opschroeven.
Nou het is ook even zoeken hoor, Patsy zou wel 2 kg vlees per dag lusten als het aan haar ligt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door