Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2653577
Wij zijn met Budha naar de DA geweest en foto's laten maken van zijn knie en heup. Gelukkig zit daar alles goed.
Maar heeft hij veel last van een oude hamstringblessure.
Door de blessure loopt hij heel lichtjes mank, zo licht dat het mijn vriend niet eens opvalt en mij wel. Van de winter had hij tijdens het volgen heel erg last en moest meteen ook stoppen met de training. Ik vermoed dat hij toen een optater heeft gehad van de kou. Eenmaal thuis gekomen had hij nergens meer last van.
Wat kunnen wij naast veel fietsen, zwemmen en masseren aan supplementen geven?
Ik dacht zelf aan spiersupport van Puur. Meer tips zijn erg welkom  :biggrin2:
#2653580
Ivan kreeg ook weer last van zijn oude blessure (spier gescheurd in zijn biceps en daar zit nu een min of meer chronische ontsteking).

Ik gebruik nu via tip van hier dit sinds een tijdje (zie ook topic van mij met de vraag wanneer een hond chronisch aan de pijnstilling ''moet'') en gaat echt heel goed!

http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... rmula.html

Ok uren wandelen zit er niet meer in, maar tis ook al een wat ouder manneke aan het worden (bij benadering rond de 11)
#2654373
DE hond van mijn zus had ook een hamstringblessure, zij is toen met hem gaan zwemmen. Wij wonen in zeeland en dat kon dus gewoon in zee, ergens waar ze niet te stijl tegen een dijk opmoest.  Het heeft een paar weken geduurd maar het is wel over gegaan.
#2655471
Bedankt voor de tips. Wij willen hem zeker laten zwemmen. Nu nog op zoek naar een geschikt watertje hier in de buurt. Valt me trouwens op dat op het internet helaas niet veel te vinden is over hamstring blessure bij honden :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door