Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lupi
#2655152
Ik ben een beetje in paniek...
Vanmorgen gaf ik Lupi in de tuin een konijnkop. Dat is niet de eerste keer. Normaal bijt hij ze mooi af en peuzelt de stukjes op. Ik blijf er ook altijd bij!
Vandaag, dus niet. Ik had het hem net gegeven toen mijn logeehondje achter de kat aangaan. Ik ging er 5 sec naar kijken en toen ik terugkwam zag ik dat de kop verdwenen was. Heb hem nergens meer teruggevonden dus ik vermoed dat de kop ingeslikt is!

Hij reageert overigens volledig normaal, ik zie niet dat hij pijn heeft of zo... Maar ben toch flink ongerust!
#2655259
Lizzy schreef: Ik vraag me af of het uberhaubt mogelijk is.... Hoe groot was die kop en hoe groot is jouw hond?


Ik vraag het me ook af , was het een tamme of wilde konijnenkop ? Tamme koppen zijn best fors ,en ik kan me echt niet vorostellen dat een hond dat zo inslikt .
#2655300
mij lijkt het ook stug.

kan misschien ook nog dat hij 'm ergens in de tuin begraven heeft? ik heb bij Reus ook wel eens in de stress gezeten dat hij een knaagje ineens zo snel op had, maar dan bleek later altijd dat het ergens verstopt of begraven was.
#2655450
nienk schreef: kan misschien ook nog dat hij 'm ergens in de tuin begraven heeft?
Ja dat had ik een keer met Indy. Die gaf ik een hele kip, 1 minuut later wilde hij weer naar binnen. Ik dacht huh nu al op?
Komt ie een paar dagen later aanzetten met een rotte kip onder de modder.  :biggrin2:
Door Lupi
#2655464
De kop was zon 4cm diameter doorsnee , toch wel vrij groot vind ik om in één keer naar binnen te werken.
Het is een kleine Border van 18kg.

Ik heb nog niets in de tuin terug gevonden, en Lupi is absoluut ook geen gravertje (dat heeft hij zelfs nog nooit gedaan).  Ik heb het hem ook niet zien doorslikken, dus ik biljf er voorlopig van uit gaan dat de kat ermee gaan lopen is? ;)

Nog altijd geen problemen, geen braken of stoelgangproblemen, dus ik bekijk het gewoon nog even,
bedankt voor de reacties!
#2655473
*Dorothea* schreef: Ja dat had ik een keer met Indy. Die gaf ik een hele kip, 1 minuut later wilde hij weer naar binnen. Ik dacht huh nu al op?
Komt ie een paar dagen later aanzetten met een rotte kip onder de modder.  :biggrin2:
haha ja en zo kreeg ik vorige week een berichte van een vriendinnetje van mij die een bijna-vloer-onder-kots ervaring had nadat haar kat met iets binnen was gekomen. bleek een lamsoor te zijn dat Reus daar vorige zomer in de tuin had verstopt.  :biggrin2:

Zolang hond nog geen problemen vertoond denk ik dat hij het of gewoon netjes geknaagd heeft, of dat de konijnenkop langs andere wegen verdwenen is. misschien merk je het morgen aan zijn poep, als hij anders poept (dunner) dan weet je misschien of hij het niet op gegeten heeft?
#2655671
Lupi schreef: Ik stel me inderdaad wel de vraag, als hij het helemaal binnen heeft gespeeld, hoe dat ding er terug gaat uitgeraken :-\
Kunnen ze zo'n brok volledig verteren??
Het kan heel goed dat hij het verteerd. Ik zou hem de komende dagen goed in de gaten houden. Eet hij, poept hij en is ie niet misselijk/overgeven: dan ging ik er over een dag of wat vanuit dat hij prima in orde is, ook als hij de kop wel in heeft geslikt.
Gebruikersavatar
Door pike
#2656757
4 cm??? Dat was dan wel een héél jong baby-konijntje. Dat zou hier ook zonder knippen hup in een keer naar binnen worden geschoven. Zonder problemen achteraf. Ik zou me er dan ook niet druk om maken.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door