Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Kim en Casper
#2652504
Casper heeft in de warmere maanden last van broeiende oren. Meer oorsmeer en wat jeuk. Geen ontstekingen maar dit kan t wel worden. Ik droog de oren na t zwemmen voorzichtig en klap ze open als hij slaapt. AL bij een holistsch da geweest masr ook daar geen goed resultaat. Bij t voeren CSM graan en gevogelte reageert hij duidelijk allergisch met huid en oor robot en. Nu ik dat niet meer voer al een heel stuk beter! Wil n dus een oorclaener om af en toe de oren goed uit te laten schudden. Dat oorsmeer verzacht en makkelijk Nasr buiten geleidt. Maar welke?
Door fransbulletje
#2652519
Ik gebruik voor de bullen 1x per week preventief de Puur Oor. Oren blijven mooi schoon en nergens last van.
Door Stef@nie
#2652922
Ik kan ook absoluut Puur Oor aanraden. Hier is het wel al heel regelmatig tot oorontstekingen gekomen, vele oorcleaners uitgeprobeerd, maar veruit het meest tevreden over Puur Oor. Ik doe er alleen wel wat meer in dan de paar druppels die op de verpakking worden geadviseerd.
Door Roosj
#2655305
Puur oor werkt bij ons goed om het jeuken van de oren tegen te gaan, maar we hebben nogsteeds infecties. Dit kan natuurlijk aan een andere allergie liggen als ik tot nu toe bekeken heb of nog aan het ontgiften, maar puur oor voorkomt dus geen oorontstekingen bij ons.
Door Lizzy
#2657541
Dat is jammer. Ik ben bang dat je dan toch verder moet gaan zoeken Roosj. Is er al eens een kweekje van het oorsmeer genomen? Zit er een gist in? Een specifieke bacterie?
Door Roosj
#2657557
Lizzy schreef: Dat is jammer. Ik ben bang dat je dan toch verder moet gaan zoeken Roosj. Is er al eens een kweekje van het oorsmeer genomen? Zit er een gist in? Een specifieke bacterie?
Het is in ieder geval geen schimmel. Verder weten we het niet. Ik ben nog aan het uitpluizen hoe of wat. We zijn zowiezo achter de volgende allergiën:
- Huisstofmijt
- Kip
- Graan
- Tomaat (volgens de haren test niet)
- Paprika (volgens de haren test niet)
- Mogelijk rund (de ene keer raakt ze aan de dunne en de andere keer niet. Volgens een haren test zou ze niet allergisch voor rund zijn, maar ik weet niet in hoe verre die test te vertrouwen is).

Kip, graan, tomaat, paprika en rund krijgt ze dus al niet. Voor haar huisstofmijt allergie hebben wij de stoffen bank de deur uit gedaan en een leren bank terug gezet. In haar mand heeft ze nu een vetbed die 2x per week op 60 graden gewassen wordt. We hadden al laminaat liggen en stomen 1x per week het hele huis. Haar huisstofmijt allergie lijkt nu redelijk onder controle.

Ik ga alles nog een paar maanden bekijken en als ze dan nog een oorontsteking heeft gehad (ze heeft het niet aan 1 stuk, maar een paar keer per jaar), dan wil ik een menu zonder gevogelte uitproberen. Volgens de haren test zou ze ook op 'gevogelte' in het algemeen reageren, maar nogmaals: ik weet niet wat ik van die test denken moet.

Ondertussen is ze begonnen met zwemmen. Ze wilde nooit zwemmen en ineens met temperaturen rond het vriespunt dook madam het water in.. Dus de oorontstekingen die ze nu heeft kunnen ook voort komen uit water in de oren. Dit wil ik voorkomen door voortaan voor het lopen in dat soort gebieden een paar druppeltjes zonnebloem olie in het oor te doen. Bij zo'n diepe gehoorgang met hangende oren, krijg je namelijk dat het water niet weg raakt. Het gaat broeien, is vochtig en bacterien vieren een feest. Bij zonnebloem olie zouden bacterien geen kans krijgen (is mij verteld).

Mijn dierenarts dacht ook aan een voedsel allergie en wilde me gelijk op Royal Canin zetten. Ik moest hem vertellen dat daar granen in zitten!! Maar zowiezo zou ik nooit RC willen voeren. Uiteindelijk ben ik toen dus op kvv gegaan en inmiddels ook op barf. Ze zit dus nog niet zo heel lang op rauwe voeding. Ik denk dat ze nu 15 weken volledig op rauwe voeding zit.
Laatst gewijzigd door Roosj op di 23 apr 2013, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door