Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door CarolinA
#2654801
Hallo allemaal,

Ik ben  nieuw op dit forum en ik ga nmij even voorstellen.

Mijn naam is CarolinA en ik fok al 12 jaar Maine Coons. Ik woon in een eengezins woning en heb een mooie tuin waar de katten niet uit kunnen. Ik heb een poezen groep en een kater/kastraten groep. Regelmatig heb ik kittens die ik graag gezond wil zien opgroeien.
Twee van mijn poezen heb ik uit het buitenland gehaald en sommige van mijn katers ook.

Nu heb ik een vraag.

Ik heb een poes van nu 3 jaar oud en vorig jaar heb ik haar laten dekken door mijn kater. Ze heeft de zwangerschap niet tot een goed einde gebracht. Ze had met 6 weken nog 2 lege cocons in haar buik en de Alizin moest eraan te pas komen om haar op te schonen. In Januari is het fout gegaan met deze poes. Ze had hevige buik klachten en ik heb haar door Drs P.Mandigers laten onder zoeken en daar kwam uit dat ze een ontsteking heeft in de darmen/maag en voedsel intolerantie heeft niet te verwarren met voedselallergie. Nu is ze op BARF gezet sinds 1 week en ook de poezen groep. Ze eten het mondjes maat en moeten heel erg wennen maar ik ben niet ontevreden tot nu toe. De poes heeft heel veel last van jeuk en trekt enorm aan haar vacht. Hele plukken trekt ze eruit.

Heeft iemand dit ook eens meegemaakt en wat heeft die toen gedaan? Medicijnen zijn nu geen optie. Ze mag geen rund en kip producten eten.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes van CarolinA
Door Martine-Tom
#2654805
Welkom hier  :)

Even voor de duidelijkheid, zijn de klachten van plukken vacht eruit trekken nieuw sinds Barf of deed ze dat op brokken ook al?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door