Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door anneliesdj
#2654287
Ik heb van iemand een lam aangeboden gekregen welke afgemaakt moet worden.
Kan ik die gewoon bij een slager aanbieden? Is het qua prijs haalbaar om maar één dier te laten slachten?
En heeft hij oormerken nodig als het niet voor menselijke consumptie is? Die heeft hij nu nog niet heb ik begrepen. Of beter iemand zoeken die weet hoe te slachten? (een boertje ofzo)
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2654367
Als die slager zelf slacht dan kan je daar meestal zoiets wel aanbieden. Ik heb ooit geinformeerd en ik vond het niet de moeite. Moest al iets van €50,- voor het slachten betalen.
Door Nina013
#2657177
Een schaap en dus ook een lammetje zonder oormerken is illegaal. Ook als het niet voor menselijke consumptie is.
Verder is het niet toegestaan om zelf te slachten....

Ik denk dat als er netjes twee oornummers in zitten dan kan je het dier zo bij een slager aanbieden om te slachten. Maar je had het er over dat het beestje afgemaakt moest worden? Ligt een beetje aan de reden, maar zieke dieren mogen weer niet vervoerd worden...

Flauw allemaal he, maar ik heb wel eens van een schapenhouder gehoord hoor die even de gevangenis in kon voor wat ongeoorloofde praktijken.

Kortom ik ben voor, maar vele regels zijn tegen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door