Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2653286
Gisteravond had Rocky een aanvaring met een kruising labrador, super lief beest maar helaas net als Rocky intact.

Hekje stond open en mijn kleinzoon doet de tuindeur open om even gedag te zeggen en Rocky glipt naar buiten en net loopt die hond langs en hij loopt altijd los, heef ter in dit geval niks mee te maken denk ik .En de labrador die geeft hem een flinke duw precies tegen de haag aan die best wel dikken stammen heeft.

Erg trillen en hijgen gisteravond maar hij liep nog wel alhoewel erg moeilijk.

Vanmorgen naar de DA en hoogst waarschijnlijk een hernia.. hij heeft een ontstekingremmer gehad en die krijgt hij morgen en overmorgen weer , met een infuus ging dat.

Zij had het over een karretje als het verlamd blijft heb al aangeven dat ik dat echt niet wil voor Rocky..
Dit is een hond die wil rennen enz..

Het is niet helemaal verlamd aan een kant geeft hij iets meer druk en corrigeert beter .

Ze had het ook over een  osteopaat, nu moet ik straks kijken met een doek onder zijn buik of hij dat in staat is om te plassen, dat heeft hij sinds gistermiddag niet meer gedaan.
Eten geen probleem..


Nog tips??
Laatst gewijzigd door *Marga* op za 03 aug 2013, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hamada
#2653313
Wat een ellende zeg. Hopelijk herstelt Rocky snel.
Maar ik vind het als leek wel heel snel om nu al als dierenarts te praten over een karretje of rolstoel. Want er is toch ook nog geen foto gemaakt?
Ik zou eerst eens wachten tot het weefsel wat hersteld is en wachten op uitslag van foto's. En dan nog zijn er volgens mij veel opties, van osteopathie tot hydrotherapie en fysiotherapie.
En in het ergste geval: ik vind het onvoorstelbaar om op filmpjes te zien hoe actief rennend, spelend en blij honden uit de voeten kunnen met rolstoeltjes. Was er nooit voor, maar denk daar nu anders over.
Maar zover is het met Rocky volgens mij nog lang niet.
Onlangs had ook Fido nog hoopgevende berichten over honden met verlammingsverschijnselen, dus misschien ook goed om eens contact op te nemen met die praktijk.

Sterkte met en voor Rocky
Door smulpaap
#2653670
Ooh dat is balen zeg ! En ja idd rust en mogelijk osteopatie ? Die van de doek onder de buik door , dat deed ik ook . Bij een knieoperatie , maar het bied ze wel steun
Verder misschien de tuin even obstakel vrij maken zodat je pechvogel zich niet verstapt . Beterschap in elk geval
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2653814
Decibels schreef: rust, rust, rust is het meest belangrijke bij een hernia. Verplichte benchrust en alleen eruit voor een plas/poep...liefst in de tuin.
Hij blijft op dit moment alleen in de mand en komt er niet uit dus de bench laat ik even en later mocht hij gaan lopen dan kan ik er een rek om doen om de mand.

Plassen gaat nu in de tuin, poepen moet hij nog doen...
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2654315
Hij heeft gepoept he he maar wel een klein gedeelte in de mand en later ook in geplast en toen nog in mijn bed alles nat grrrr.

maar ja hij kan er niks aan doen.

straks weer Da voor prednison spuit en mag het infuus eruit.

Ik zie het een beetje somber in..
Door Fido
#2654344
Erwin behandeld op dit moment weer een hond bij eigen da diagnose hernia en advies euthanasie.
Eigenaar had van "wonderen" gehoord door Erwin en is gekomen.

Röntgen foto's gemaakt (waren niet gedaan) en daarna behandeling. De volgende dag (gisteren) was er al verbetering in beweging! We hebben een goede kans dit hondje straks weer lopen kan.
Oja dit hondje kon ook niet meer plassen.
Door Kinnie
#2654371
Marga, ik zou daar niet te lang mee wachten hoor... Ik denk dat je bij Erwin aan het juiste adres bent. Je eigen DA weet er minder van, en daar houd het dalijk waarschijnlijk ook op...
Sterkte
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2654415
Ik ben net terug, en ze heeft mij Aharon aanbevolen volgens haar en wat ik lees is zij ook goed, dus ik heb gebeld en ik wordt zo teruggebeld. hopelijk dat we vanmiddag al kunnen komen.

Hij ging net een beetje staan.. hadden we net gezegd nee dat doet hij nog niet, linkerkant is beter dan de andere kant...

hij heeft ook geplast en gepoept dus dat ging ook goed..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door