Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2652766
Weet niet goed waar de vraag te plaatsen  :-[

Zie topic titel. Betreft een klant van mij wiens hond op een commercieel merk staat tegen uraatstenen. Mag deze hond stukjes gedroogd vlees als voerbeloning voor training? Wat perse wel en wat perse niet? Wat is er belangrijk in dit geval, verzuren of juist niet?
#2653186
Irish schreef: Weet niet goed waar de vraag te plaatsen  :-[

Zie topic titel. Betreft een klant van mij wiens hond op een commercieel merk staat tegen uraatstenen. Mag deze hond stukjes gedroogd vlees als voerbeloning voor training? Wat perse wel en wat perse niet? Wat is er belangrijk in dit geval, verzuren of juist niet?
Wat voor hond is het? Want uraatgruis/steen is nogal specifiek en komt bij weinig rassen voor. Het komt o.a. voor bij de Dalmatische Hond. Bij uraat moet je niet verzuren, uraat ontwikkelt zich in zure urine. Gedroogd vlees kan wel hoor. Gedroogd orgaan is minder. Gedroogd fruit en kleine blokjes kaas kan ook.

Maar ik ben benieuwd wat voor hond het is en hoe de uraat is vastgesteld!
#2653193
Dat was het eerste waar ik in het artikel tegenaan liep. Het is geen Dalmaat maar een Engelse Bulldog. Hoe het vast is gesteld weet ik niet. Ik wil haar gaan begeleiden in training maar ze eet haar dieetbrokken slecht maar mag niks anders vanwege  de uraatstenen aldus de eigenaar en ws heeft de dierenarts dit zo gezegd. Maar leer mij dierenartsen kennen...  :biggrin2: er is vaak op vers gebied wel veel mogelijk, weet ik dankzij hier :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door