Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door _Linda_
#2653123
Schuba heeft op het moment weer heel erg last van jeuk/allergie (we hebben eigenlijk alles al geprobeerd om haar te helpen) en we zijn nu al een poosje bezig met chlorella... :-\
Nu zit ik al een poosje te denken over acupunctuur, maar heeft iemand hier ervaringen mee voor jeukklachten en moet ik dan naar een speciale dieren acupuncturist en zo ja, weet iemand of er eentje zit in arnhem en omstreken?
Door ChantalKrijn
#2653128
Ja, ik  :) Of nouja, Quinta.
Quinta krijgt een soort hotspots die uitgroeien tot enorme rauwe pusplekken zo aan het einde van de zomer, dat gaat gepaard met super veel jeuk..
Voor het eerst vorig jaar zijn we acupunctuur gaan doen, en het heeft geholpen!! De plekken werden er minder van!! We hebben nu eens in de maand een 'onderhoud' en wanneer de zomer er weer is dan gaan we regelmatiger. Vorig jaar waren we pas begonnen toen de plekken er al waren, maar dit jaar zijn we dus al bezig ruim ervoor. Over het voorkomen daar kan ik nog niets over zeggen, maar ik verwacht dat ze er niet tot nauwelijks last van zal hebben.
Ze reageert hartstikke goed op de acupunctuur.

Wij gaan zelf naar Atma Jana in Rotterdam, dat is een mevrouw die jaren DA is geweest en nu alleen nog maar homeopatisch werkt. Volgens mij moet je wel een speciale dierenacupuncturist hebben. Ik kan je in jouw buurt niet aan een goede arts helpen helaas.
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op di 16 apr 2013, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roebeltje
#2659709
Zelf ben ik met mijn hond naar een humane acupuncturiste geweest, op doorverwijzing van mijn dierenarts.
Zij behandelt al jaren ook dieren, eerst bij de dierenarts nu in haar eigen praktijk, aangezien de meeste dieren daar meer ontspannen zijn.
Tarief is ook nog eens veel prettiger dan bij een dierenarts die ook met acupunctuur werkt (iets van 21 euro per behandeling)
Vind overigens dit alleen verantwoord omdat dierenarts en acupuncturist ook goed overleggen!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door