Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2652577
Hoi, mijn vraag (ivm bowie's wisselende poep aant eind). Zijn er meer mensen die pens niet gemengd met orgaan geven op een dag.. Of zelfs de verschillende organen ook niet mengen??
#2652597
Ik geef de organen gescheiden van elkaar, dus 1x hart, 1 x lever enz. Maar wel in combi met de pens.
Wanneer ik de mogelijkheid ga krijgen om hele pens te kopen, wil ik proberen 1 pensdag in te lassen. Ik geloof dat TMG1961 dat doet en Pixie heeft geen last daarvan (als ik mij dat goed herinner).
Door syiryo
#2652605
oki.. tot nu doe deed ik pens of boekmaag gemengd met orgaan (en vleesbot en vlees tuurlijk). Maar ik wil kijken of dat een reden zou kunnen zijn bij bowie. (de kit is nog niet binnen).
Maar als ik zo lees wisselt het dus bij iedereen.
Door TessaThomas
#2652651
Ik meng wel organen, maar pens geef ik op een aparte dag. Dan krijgt ze gewoon een penslap en niks anders. Maar de reden dat ik orgaan meng is, omdat ze anders helemaal geen lever eet.
Door TMG1961
#2652654
Ik meng geen orgaan. Pixie krijgt op 4 dagen in de week orgaan bij het eten en 1 dag krijgt ze pens. De dag dat ze pens krijgt geef ik 's ochtends 2/3 van hoeveelheid bot en 's avonds krijgt ze dan 1/3 bot en de weekhoeveelheid pens (665 gram).

Nergens last van, ontlasting is goed.
#2652669
TMG1961 schreef: Ik meng geen orgaan. Pixie krijgt op 4 dagen in de week orgaan bij het eten en 1 dag krijgt ze pens. De dag dat ze pens krijgt geef ik 's ochtends 2/3 van hoeveelheid bot en 's avonds krijgt ze dan 1/3 bot en de weekhoeveelheid pens (665 gram).

Nergens last van, ontlasting is goed.
Dit bedoelde ik!!
Door Ingrid S
#2652718
Ik doe ook 1 dag hart 1 dag nier 1 dag lever in combi met botvlees en spiervlees.
3 dagen extra's(groent/eitje) in combi met botvlees en spiervlees
en 1 dag pens met alleen botvlees.

Dit werkt prima ontlasting is alle dagen goed. (behalve als herder van 7 maanden iets niet opeet, dit noem ik haar niet eet dag. meestal eet ze de volgende dag het overgebleven eten extra) de herder pup krijgt maar 1 keer per dag eten. anders eet ze nog veel slechter dan met 1 keer per dag
Door Miranda 1
#2652825
Ik voer mijn Berner elke dag compleet en maak orgaanmixen. Hij eet veel en dit is zo ontstaan doordat ik ben begonnen met barfen met een eliminatiedieet.

Mijn golden krijgt 2 dagen in de week een orgaanmix. Op een andere dag krijgt hij dan pens. Maar hij eet een stuk minder.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2652920
Ik geef een iedere dag spier+bot een dag met pens erbij  een dag met hart/nier/lever, een dag met groente of boekmaag.

Ik twijfel om het iets te veranderen. Op de groente dagen is de ontlasting wat stevig. Nu maak ik een mix van hart, nier, lever. Ik denk er over hart daar uit te halen en bij de groente te doen.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2653027
hier 1 dag in de week pens en 2 in de week orgaan (hart,nier,lever,maag) bij vleesbot
ik gooi van alle organen 1 deel bij elkaar (allemaal de zelfde grootte ) , mix t goed en maak dan porties ...
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2653234
Ik voer per dag tegen de 2 kg totaal.
1 dag in de week alle orgaan met bijv geitekop
2 dagen in de week pens met vleesbot
1 dag boekmaag met vleesbot
3 dagen spiervlees met vleesbot
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door