Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2644622
Er is iets niet in orde met Eli, 6 jaar, kastraat, en ik weet niet wat.

Sinds een 4-5 tal weken is zijn eetlust minder. Normaal vreet ie als een gek. 4 weken geleden ging ie langzamer eten, zelfs een paar keer niet. Maar wel minstens 1x per dag.
Heb het een week aangezien en dan naar de dierenarts. Behalve een iets pijnlijke poot (had ik ook al gemerkt) wird er niks gevonden, dus toch Maar even bloedtest. Behalve niet meetbare ALT en een minimal te lage neutrofiel waarde alles top. Gluco, Nieren, perfekt. Even 10 dagen pijnstilling en ontstekingsremmer gegeven.

Nu had ik Eli 2,5 week niet gezien en schrok ik me rot, hij is erg dun geworden. Hij eet anscheinend wel Maar dan rustig. Hij is gewoon ook  te rustig vind ik. En het is opgevallen dat ie vaker drinkt. Denk niet dat hij vaker plast, Althans niet voor 2 weken. Nu denk ik gelijk aan: nieren, Diabetes oder schildklier.... Maar bloed was goed en schildklier, met zijn gedrag komt dat ook niet overeen.

Heb wat zitten zoeken: lage ALT kann ondervoeding zijn. Hij krijgt 120g per dag voor 4,4kg, voor enkele weken vond ik hem bijna te zwaar. heeft eigenlijk nog nooit Meer gekregen. Heb dus nu opdracht gegeven 150g per dag.

domme vraag, Maar zou hij depressief kunnen zijn? Er is sinds begin januari heel wat verändert in zijn leven... Ik ben verhuisd. Katten zijn nog bij mijn ex.
Ga volgende week weer dierenarts met hem, Maar die weten ook niet verder.
Iemand een Idee?
Laatst gewijzigd door *Axel* op wo 05 jun 2013, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mowgli
#2644762
Als alle bloedwaarden in orde zijn, zou het best een reactie op de verandering kunnen zijn.. Was dit ook de kat die in het begin van de verhuizing zich verstopte en niet wilde eten?
Katten zijn natuurlijk erg gevoelig voor verandering.
Aan de andere kant, ik lees ontstekingsremmer en pijnstiller.... Wat zijn daarvan de bijwerkingen?
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 05 apr 2013, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Axel*
#2644921
Nee dit is de andere kat. Yakin die ik had meegenomen in mijn nieuwe woning heeft 3 weken lang alles onder geplast en kwam alleen `s avonds heel even van onder de sofa. Die heb ik naar de boerderij terug gedaan. Als ik hem bezoek dan kroelen we lekker, wat hij nicht met andere mensen doet, maar hij is er gelukkiger. Jammer voor mij  :(

Gerade Meldung gekregen dat Eli gisteravond nicht gegessen hat, maar net een hele rat (Futterdier) opgegeten heeft. Nu zit ik te denken, zou hij Haaksbarf beu gegeten zijn? Heb normaal altijd 5 soorten, maar nu sinds 2 maanden maar 2 soorten.
Niet zo goed eten en meer drinken was al voor de pijnstiller.
Maandag dierenarts. Zou leuk zijn eens 1 Tier te hebben waarbij men simpel diagnose stellen kann und niet weer een uitzondering van een uitzondering... >:(
Door *Axel*
#2647450
Gister naar DA geweest:

afgevallen van 4,8 naar 4,1 kg...
Licht uitgedroogd  :(
Er wird iets hard in zijn buik gevoeld, dus gelijk Ultraschall en Roentgen...
van kop tot poot onderzocht, harde in buik was waarschijnlijk gewoon ontlasting... er ist fysisch niks te vinden. Bloedbefund nog eens bekeken, alles goed.
Hij krijgt nu 2x per dag etwas parafineolie... voor het geval er toch nog ergens wat niet goed door kann. En als ie daarop gaat braken moeten we verder kijken.
Maw, geen Idee wat er met die kat scheelt  :'(
Door Mowgli
#2647595
:-\
*Axel* schreef: Gister naar DA geweest:

afgevallen van 4,8 naar 4,1 kg...
Licht uitgedroogd  :(
Er wird iets hard in zijn buik gevoeld, dus gelijk Ultraschall en Roentgen...
van kop tot poot onderzocht, harde in buik was waarschijnlijk gewoon ontlasting...
??? Ontlasting in de zin van de "dagelijkse ontlasting die nu klaar is voor "lancering" of in de zin van "hij poept moeilijk tot niet"?

Heeft de da dan nog iets over stress ofzo gezegd?
Door *Axel*
#2647649
Gewoon dagelijkse ontlasting. Hij is nu sinds gister apart gehouden en poept normaal. Verstopping heeft ie meine Meinung nach nicht. Einige wat e nog te binnen schiet, en dierenarts ook is een gedeeltelijke ileus (darmobstructie) Maar dan zou ie eigenlijk moeten kotsen.

Heb het over depressie en stress gehad. Ja, was een optie zei DA  :-\Eli is een echte knuffelkat en als ie in uis is was hij altijd bij mij op schoot.
Ik laat nu ook elke maaltij opschrijven wat ie en hoe ie gegeten heeft. Dit om uit te sluiten dat hij BVB niet graag Meer eend eet. Ik weet het verder ook niet Meer.

Ga hem misschien bij mij in de nieuwe woning nehmen een paar dagen. Na het DA bezoek was hij even hier en kwam uit zijn reismand en ging direkt op verkenning. Ik weet dat dat ook weer stress brengt Maar dan is hij wel bij mij. De honden kent hij. Misschien gewoon even de hele Familie, dus beide honden en beide katten bij mij nehmen  :-\
#2647980
Nog even over die neutrofielen.
Was het aantal witte bloedcellen in zijn bloed verhoogd, normaal of eerder verlaagd?
Want neutrofielen wordt normaal in percentages beschreven en kan dus ook komen als het aantal lymfocyten net ontzettend toeneemt. Dan zijn er procentueel minder neutrofielen, ookal zijn er absoluut net evenveel als voorheen.
En weet je of al zijn witte bloedcellen er normaal uit zagen (vooral de lymfocyten dan)? Bij ons op het labo kijken we dat toch altijd na als de neutrofielen verlaagd zijn.

Het kan natuurlijk van minder eten zijn en dan is het niet gelinkt aan de oorzaak, maar is het een gevolg.  Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn...
Door *Axel*
#2650529
pearlsofpassion schreef: Nog even over die neutrofielen.
Was het aantal witte bloedcellen in zijn bloed verhoogd, normaal of eerder verlaagd?
Want neutrofielen wordt normaal in percentages beschreven en kan dus ook komen als het aantal lymfocyten net ontzettend toeneemt. Dan zijn er procentueel minder neutrofielen, ookal zijn er absoluut net evenveel als voorheen.
En weet je of al zijn witte bloedcellen er normaal uit zagen (vooral de lymfocyten dan)? Bij ons op het labo kijken we dat toch altijd na als de neutrofielen verlaagd zijn.

Het kan natuurlijk van minder eten zijn en dan is het niet gelinkt aan de oorzaak, maar is het een gevolg.  Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn...
Also enkel de neutrofielen waren verlaagd (2,29x 10^9 normaal 2,5-12,5 x 10^9) en nu ook ver van dramatisch.
LYM, MONO, BASO en EOS allemaal binnen norm.

Eli is nu al een paar dagen bij mij, vindt het super in mijn nieuwe woning. Verhuisstress??? Wat is dat? Als hij maar met me kan knuddeln  :biggrin2: Nu heb ik hem zu zelf kunnen beobachten:

-urine en ontlasting normaal
-hij eet vreemd, alsof ie een probleem in zijn mond heeft. Heb ik ook da al 2x gezegd en er is 2x ook in de mond gekeken. Hij krijgt haaks barf en laat bvb de harde botstukje liggen. Eet heel voorzichtig. Dus ik heb zelf zijn mond geinspecteerd: geen enkel wondje of rotte tand of ontsteking te zien. MAAR 2 achterste kiezen hadden wat tandsteen. Dat heb ik verwijderd.

-Hij eet elke dag. En heeft ook trek. Heb hem kalkoen en kip filet gegeven, dus zonder harde stukjes...
- 2 dagen na het tandsteen weg doen heeft hij `s nachts alle stukje bot netjes geknabbeld en opgegeten!  ::)
- hij is niet meer uitgedroogd
- Putzt zich weer, dus zijn vacht ziet er weer beter uit.
- Hij slaapt wel veel maar als ie wakker is dan is hij erg allert en nieuwsgierig en wil knuffelen en spint... dus doodziek is hij niet

Vandaag heeft hij alleen paar stukjes kipfilet gegeten, erg weinig. Hij zit er zo naar te kijken  :(

Ik heb nu bij de dierenarts voor 10 dagen pijnstillers gevraagd, dat is het laatste wat ik nu probeer. Wil weten of zijn eetgedrag dan veranderd. Als dat niks wordt ga ik naar de holistisch dierenarts.
Door *Axel*
#2651866
Op de Ultraschall en Roentgen vorige week werd een massa van 2,5cm breed in de darm (vermoedelijk dikke darm) Ontdekt, maar toen dachten ze dat dit een rat was die hij gegeten had en niet verteerd, vacht en zo.... daarom vandaag controle roentgen laten maken: masse zit nog op precies dezelfde plaats en even groot... dus er wordt nu vermoed dat hij een gedeeltelijke ileus heeft dus wordt hij straks open gemaakt. Was weer uitgedroogd ook.
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Mijn laatste kat die geopereerd werd heeft het niet gehaald... Ik wil Eli, mijn knuffelbeer niet kwijt  :'( :'( :'( :'(
#2652299
Ben net opgebeld.  Er is 15cm darm  :o weggehaald voll met Müll, stro, haar,...  :'( :'( Had de dierenarts nog nooit gezien (toevallig heb ik altij uitzonderingen  :'()

Stuk darm wordt opgestuurd, ze willen op leucose (denk FIV?) testen... Eli is een buitenkat Maar in de buurt zijn eigenlijk geen katten. Tja, op die paar euro komt het ook niet Meer. Ist mir auch egal, ik hoop hem woe levend en wel mee naar huis te nehmen. Ben er kapot van... mijn Eli, mijn knuffelkater..... pas 6 jaar.... Alptraum  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( Kann alleen Maar janken
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door