Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lynx
#2650328
Hoihoi,

Ik ben Richelle en ben het baasje van een Jack Russell Terrier genaamd Dinky. Dinky heeft sinds een paar maandjes jeuk op de rug (ze heeft ook gelige schilfers) en we hebben al van alles geprobeerd om haar weer jeuk vrij te krijgen. Prednison kuur, Stronghold pipetten, seborroe shampoo, KVV voeren,  brokken zonder granen etc etc. Sinds zij Wolfsblut brokken krijgt lijkt de jeuk iets minder maar is nog steeds niet helemaal weg. Nu las ik iets over Omega 3 dat kan helpen tegen jeuk. Ik ben op internet gaan zoeken voor visolie capsules maar er is zoveel keus.. Op dit forum worden wel een paar merken genoemd maar kom er nog steeds niet helemaal uit.

Dus bij deze: Welke visolie capsules zijn goed en het proberen waard?
In de Wolfsblut brokken zitten ook Omega 3 en 6 vetten kan het geen kwaad om extra te geven?

Alvast bedankt :)
Door charmed
#2650339
Ik zou eerst proberen helemaal geen brokken meer, alleen KVV waar geen gluten en granen inzitten en dan alles nog eens opnieuw bekijken of hij dan nog jeuk heeft. Ik zou zeker niet dubbelop geven als je brokken blijft geven waar al omega 3 en 6 in zit, zou ik het zeker er niet bij geven.

Merken zonder gluten en granen zijn, Tinlo, Carnivoer, Bandit, Alaska, Darf en er zijn vast nog wel andere. Ook Carnibest, maar daar zit rijst in, op zich niet erg, maar als je hond bijv. van rijst jeuk krijgt, dan schiet je er niets mee op. Met kip KVV en rund zou ik oppassen, want die dieren krijgen granen te eten en dat kan ook weer problemen geven voor je hond.

Of je zou eerst kunnen gaan elimineren. Een diersoort kiezen die jou hond nog nooit gehad heeft, daar 6 weken lang geven. Er niets anders bij geven. Als die diersoort een suc6 is, weet je dat hij dus geen problemen heeft met dit diersoort en kan je er een ander diersoort aan toevoegen. Je zou bijvoorbeeld eerst konijn kunnen geven, en daarna lam, en zo uitbouwen naar 5 verschillende soorten (of 4) waaronder ook vis. En vis 1 of 2x per week kunnen geven. Maar eerst maar eens de brokken laten staan, Jeuk is gewoon verschrikkelijk voor honden.
Gebruikersavatar
Door Lynx
#2651016
Bedankt voor je antwoord. Ik heb al geprobeerd om KVV te voeren. Bij Carnibest Eend&Rijst kreeg ze na 4 weken enorme diarree. Na 2 weken diarree was ik het zat en ging ik weer terug op brokken. Toen kreeg ze weer normale ontlasting. Na een paar dagen brokken begon ik weer met Carnibest en weer kreeg ze diarree. Daarna probeerde ik Carnis paard ook daarmee kreeg ze na een paar dagen diarree. Als laatste heb ik nog Haaksbarf Konijn geprobeerd maar ook dat was geen succes.

Dus naast het feit dat mijn hond het totaal niet lekker vind, krijgt ze er diarree van. Dus daarom ben ik opzoek gegaan naar goede brokken waar geen graan en kip in zit. Maarja mijn vraag ging over of ik Omega 3 kan bijvoeren aangezien ze best een droge huid kan hebben. Ik ga binnenkort Wolfsblut Cold River voeren en daar zit bijvoorbeeld Omega 6 2,4% en Omega 3 2,0% in. Ik weet dus niet of het dan verstandig is om visolie capsules erbij te geven.
Door Annemarie Rijnveld
#2651029
Bij brok kan je heel goed Omega 3 bij geven. Ik zou het zeker doen, de omega's die in brok zitten zijn van nul en generlei waarde. 
Als je met de zoekfunctie zoekt, vind je een hoop info over merken en hoeveelheden per grootte hond.
En ik zou ook een goede probioticum geven, kan ook geen kwaad bij brok. Idem met de zoekfunctie voor info.

Oh sorry je had al gezocht: die van Glucosamine.com en Solgar Omega-3 Double Strength (voorheen Omega-3 700 mg), schijnen goed te zijn.
Probioticum: solgar multi billion dophilus
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op za 13 apr 2013, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lynx
#2652396
Bedankt voor je antwoord Annemarie. :) Ik heb de Omega 3 capsules besteld op Glucosamine.com. Ik ben benieuwd of het helpt. De probioticum tabletten van Solgar bestel ik nog even niet. Die zijn wel erg prijzig. Mocht de Omega 3 niet helpen kan ik altijd de probioticum nog even proberen.
Door Annemarie Rijnveld
#2652402
Lynx schreef: Bedankt voor je antwoord Annemarie. :) Ik heb de Omega 3 capsules besteld op Glucosamine.com. Ik ben benieuwd of het helpt. De probioticum tabletten van Solgar bestel ik nog even niet. Die zijn wel erg prijzig. Mocht de Omega 3 niet helpen kan ik altijd de probioticum nog even proberen.
Top, je gaat zeker resultaat zien, niet direct, maar na een maand toch zeker wel.
Probiotica kan je ook in goedkopere uitvoeringen krijgen, beter iets dan niets, denk ik dan maar.
Door Martine-Tom
#2659870
OP basis van 1 kvv kan je niet stellen dat ze er niet tegen kan (en dan is Cb nog een matig merk ook) bij jeuk zou ik als eerste alle brok eruit gooien, 9 van de 10 keer zit het hem toch in de voeding heb ik het idee dus stoppen met brok en 1 van de vele andere kvvs (zonder rijst, premix enz) geven of zelf samen stellen.
Door hamada
#2660366
Hier ook goede resultaten met (graanvrije, dus ook zonder rijst) kvv. Het zou kunnen helpen de eerste weken extra probiotica toe te voegen. Wij hebben ook probiotica van de Etos of de Hema gebruikt. Is goedkoper dan bijv. Solgar en heeft ook effect.
Door Fire
#2662572
Mijn hond zat helemaal onder de schilfers (zwarte)geef hem nu 3 weken omega 3 van renske natuurvoeding ze zijn bijna verdwenen.
Gold dust no.1 ben er zo blij mee.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door