Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2651605
Het zal jullie denk ik ook regelmatig opvallen ... (te) dikke honden . Wij komen ze hier ook regelmatig tegen hoor .
Maar gisteren , we waren even met de dametjes naar een hondenpark . En er kwam een Labrador aan waggelen , normaal lopen kon het arme dier niet eens meer . We zagen de hond al in de verte , en dan zeg je al tegen elkaar .... ooh mijn god  :'( ...... Stukje van een meter of 5 waggelen , zitten ..... en hijgen . Echt niet normaal . Toen kwam de hond dichterbij . Mijn mond viel open , we hebben er met verbazing naar gekeken . Stel , ik had er een foto van genomen .... dan zou men denk ik zeggen .... ja hoor , dat is een bewerkte foto . Die hond had werkelijk bv geen nek meer , niets meer van te zien . En een omvang . Ik heb echt nog nooit zo,n dikke hond gezien .
Door sella
#2651626
Nee, deze labrador is niet ziek, zijn eigenaars vinden het geen probleem, lekker rustig. Wij komen deze labrador ook weleens tegen, ik heb ook gevraagd hoe het kwam.
Ach hij houdt van eten, en hij nu lekker rustig :-X
#2651627
In Engeland zou deze eigenaar pech hebben.
daar is  een poos geleden een eigenaar  veroordeeld wegens dierenmishandelimg.Zijn labrador woog  70 kilo.....
Kan me helaas niet meer herinneren wat de man aan straf heeft gekregen.

erg voor die honden :-\
#2651643
Echt zielig voor die hond  :'(
Het beesjte kan door zijn overgewicht niet eens gewoon hond zijn  :'(
Hier wonen ook veel honden met overgewicht, het is sneu om te zien dat als ze lekker mee willen rennen ze het niet eens kunnen. Ze hebben moeite met lopen en sommige hebben er ook huidproblemen bij.

Zo vroeg iemand met een te dikke labrador hoe we Basco slank hielden. Die van hun was gecastreerd en daarom zo dik zeiden ze toen ik zei dat Basco ook gecastreerd was vroegen ze waarom hij geen overgewicht heeft. Tja barf, letten op de hoeveelheid voer die hij krijgt en veel beweging.
#2651652
Hier loopt ook zo'n labje, ik geloofde mijn eigen ogen niet toen ik het zag. En die eigenaar is zich van geen kwaad bewust, want ze gaat elke dag naar het losloopveld op hem te laten rennen. Dat ie op het losloopveld alleen maar kan liggen omdat ie te dik is om op zijn poten te staan, dat zien ze niet.
En ja, natuurlijk kan er iets zijn waar het door komt. Dat probeer ik mezelf altijd voor te houden als ik honden zie die er slecht uit zien. Maar bij deze lab is het puur veel te veel eten en geen beweging. Het is echt ongelooflijk hoe dik ze kunnen worden!
#2651676
Diep triest.

Hier ook zo'n dikke labrador, die krijgt nu light brokken. Maar de baasjes blijven tussendoor koekjes geven.
Zonder dat de hond er ook maar iets voor hoeft te doen.

Dan vinden ze het zielig als ik zeg dat ze mijn hond niks moeten geven....
#2651686
Van de week ergens op bezoek en bij binnenkomst werd al gezegd ja hij is wel wat dik. Ze weten al hoe wij er over denken....

cavaliertje model en dan 12 kilo , dat weegt Rocky ook maar die is een heel stuk groter....

Triest hoor.

Van de week stond er in de krant een hond is was overleden vanwege zijn overgewicht ik dacht in Denhaag...
#2651691
Echt sneu voor zo'n hond en dan de redenatie "lekker rustig" neem dan een goudvis  ::)

Pai heeft ook aanleg om dik te worden en altijd honger ze krijgt dus juist meer beweging en niks tussendoor of het vervangt een deel van de maaltijd
#2651705
arme hond. En wat ik nog het ergste vindt is dat de eigenaren soms zelf compleet bezeten zijn om zelf niet te dik te worden. Maar hun hond vet voeren is de normaalste zaak van de wereld.

Ik hou m'n mond nooit als ik zo iemand tegenkom. Ik vraag altijd goh is ie ziek en als ze dan zeggen nee hoezo..nou omdat ie zo dik is.
#2651716
Het zal ook behoorlijk wat moeite kosten om hem weer af te laten vallen.
Diza was tijdens/na haar loopsheid 3 kilo (voortaan gaat ze vaker op de weegschaal) aangekomen. De 1ste kilo eraf ging snel, de 2de heeeel langzaam en de 3de moet nog.
#2651751
Ik hou ook nooit mijn mond! Ik was jaren terug in Petten in t bos. Paap was een taluut opgeklommen en daarboven even in de bosjes verdwenen. Toen kwam er een stel aan met 2 labjes. De 1 al wat ouder, de ander pas 2 zei de vrouw later. Ik dacht dat ze beiden oud waren. Ze stapten hijgend rond met dikke borstkast en voorpoten veel te ver uit elkaar. T leken wel hartpatiënten! Dus ik sprak haar aan op t feit dat ze te dik waren. Werd ze boos, labjes horen dik!! Paap kwam op dat moment van t taluut naar beneden gedenderd met een grijns van oor tot oor, onder de blaadjes en de prut. Zegt zij: die is nog jong zeker? Ik: nee mevrouw. Hij is al 12. :-X
Je had die smoel moeten zien! Jaaaaa. Maar dit was geen lab! Nou, paap had de bouw van een lab maar dan met stippen. Zwaar, kort en vierkant op een gezonde manier. Dikke doggen snuit enzo. Als hij uit de bagger kwam was t net een zwarte lab!! :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door