Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2650741
Hoi,, ik zit met mn handen in t haar.Bowie heeft zeker in de week 3 a 4x een dunne flets.  Overige drollen zijn keurig volgens het barf principe... dun mooi klein enz... maar als ie dan voor de 3e x gaat zitten komt er zon tjap naar buiten.... Het is niet iets bijzonders wat ie heeft gegeten dan... hij heeft net een panakuur op (je weet maar nooit voor de gardia). Het gaat een dag of 3 goed .. en dan weer een tjap. (omdat ie een flinke broek heeft dus meteen een wasbeurt). De rest van de drollen komt er zelfs wat stevig uit... Ik snap er geen drol meer van, maar heb er zooooooooooooo tabak van. Diverse mensen heb ik om advies gevraagd, maar graag wat advies van kenners.. heeeel graag. :-\ :-\ :'(
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2650752
Is het geen stress ontlasting ??
Als ik met de mannen ga lopen met bekende dan heeft Daan ook altijd dunnere ontlasting de 2e keer dat hij moet poepen (dan poept hij nl ook ineens 2x in een wandeling, puur omdat hij zichzelf geen tijd gunt de 1e keer  ::))
Zolang ik alleen loop gaat het prima, maar zodra er dus stress is (in de zin van opwinding) dan kan ik er de donder opzeggen dat hij dunne ontlasting heeft

Panacur zou ik persoonlijk trouwens niet "zomaar" geven zonder dat je weet dat je hond giardia heeft
Door Annemarie Rijnveld
#2650814
Dat is het effect van de Panacur, Sylvia.
Darmen zijn verstoord en gestoord :P
Heb je niet eerst laten testen op Giardia?
Ik zou probiotica geven voor een heeeeeeel lange periode, en het gaat echt wel ff duren voordat de darm weer hersteld zal zijn. Geduld.....
Door Larshann
#2650948
Hier heb ik ook zo'n 2 stressers die na opwinding wel platte ontlasting hebben, maar aan de leiband bv perfecte drolletjes...ik heb een hele tijd gezocht waar het nu aan lag, maar bij hen is het dus ook gewoon de opwinding van los te lopen in het bos  ::)
Door syiryo
#2651073
Annemarie Rijnveld schreef: Dat is het effect van de Panacur, Sylvia.
Darmen zijn verstoord en gestoord :P
Heb je niet eerst laten testen op Giardia?
Ik zou probiotica geven voor een heeeeeeel lange periode, en het gaat echt wel ff duren voordat de darm weer hersteld zal zijn. Geduld.....
Knap dat dat het effect van panakuur is.. :P . Wist niet dat dat met terugwerkende kracht werkte.
Door syiryo
#2651074
Is als probiotica biogarde ook goed? Of moet het iets speciaals zijn? Bowie heeft dat inderdaad als ie los loopt. Zelfs al zijn er geen andere honden bij. Of zou ik een ritje da moeten maken? :-\. Hij is verder zo gezond als een vis.

Hij poept meestal in 3x . (gunt zich echt geen rust), eerst een mini barfje,, dan een normaal barfhoopje.. en dan meestal die laatste das de flets.. en komt ie dus weer met zn achterkant onder terug.
Laatst gewijzigd door syiryo op zo 14 apr 2013, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#2651076
Diagnose stellen en daarop een behandeling inzetten!

Stel...de hond had giardia dan kan het heel goed mogelijk zijn dat de panacur niet geholpen heeft.

Je weet nu niks en bent bezig om met losse flodders te schieten. Zou niet mijn keuze zijn.....
Door syiryo
#2651078
Fido schreef: Diagnose stellen en daarop een behandeling inzetten!

Stel...de hond had giardia dan kan het heel goed mogelijk zijn dat de panacur niet geholpen heeft.

Je weet nu niks en bent bezig om met losse flodders te schieten. Zou niet mijn keuze zijn.....
Dus dan maar de losse flodder opvangen en ff langs de da hobbelen ermee. :)
Door Lizzy
#2651114
syiryo schreef: wormkit besteld...
Nou die probiotica nog... ik zie van alles op internet, maar hmm welke is nou de juiste?
Van het Woud?

Ik vind de Acidophilus (dat is een type probiotica) van Arkopharma goed. En die van Solgar.
Door syiryo
#2651119
Lizzy schreef: Van het Woud?

Ik vind de Acidophilus (dat is een type probiotica) van Arkopharma goed. En die van Solgar.
Yup bij t woud.  Ok,, daar ga ik dan ook es naar op zoek. Zo langzamerhand wil ik er wel es vanaf, maar idd opwinding/stress zou ook kunnen. Hij heeft t namelijk nooit aan de riem, en ook niet aan de riem langs de fiets.. :-\. Maar zolang blijft het dus ff gissen, eerst die wormkit maar es vullen :biggrin2:.
Door Annemarie Rijnveld
#2651155
syiryo schreef: Knap dat dat het effect van panakuur is.. :P . Wist niet dat dat met terugwerkende kracht werkte.
Panacur beschadigt de darmflora, met als gevolg verstoorde darmwerking.
Verder is mogelijk dat stress er aan ten grondslag ligt.
En het is ook mogelijk dat àls het Giardia is dat Panacur niets heeft uitgehaald.
Ik snap niet dat een DA Panacur voorschrijft zonder eerst een test te hebben gedaan, eerlijk gezegd. Zo onschuldig is dat spulletje ook weer niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door