Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door philly-rex
#2649829
hallo allemaal,

ik ben nu een tijdje bezig mijn kat over te zetten op KKV,
ik ben begonnen met de vleesmix van bandit dit wou ze helemaal niet eten
daarna ben ik haar ook de wildmix van bandit gaan voeren dit eet ze alleen als ik er blikvoer doorheen meng.

ik vind het erg lastig omdat ze wel lamslong blokjes
kipfilet in blokjes
en koolvis eet.

ondertussen heb ik het blikvoer afgebouwd tot 1 klein lepeltje op ongeveer 30 gram KKV
maar als ik het weg laat hongert ze zich een dag lang gewoon uit zonder te eten.

ik geef haar blikvoer van almo Nature en dan de vis met garnaaltjes erin
dit is versgestoomd zonder toevoegingen en dergelijke.

hebben jullie iedeen wat ik kan proberen om haar toch alles binnen te laten krijgen.
op het moment hebben wij geen grote vriezer dus echt barven met grote hoeveelheden en dergelijke zie ik voor dit ene schatje niet zitten
om zo nu en dan haar te laten barven is wel me bedoeling maar ik dacht laat haar eerst maar leren versvlees te eten.

zijn er misschien andere merken die katten beter eten??

ik heb de haaksbarf eend trouwens ookal geprobeerd dit wou ze helemaal niet eten en liet ze zelfs met blikvoer erdoor liggen.
of moet ik nog even doorzetten en kan ze dan over een poosje van de blikvoer af?? zou namelijk fijner zijn omdat mijn vriend haar dan ook weer kan voeren.
en zij geen honger meer heeft.

ik hoop dat iemand tips heeft

groetjes
Desiree
Gebruikersavatar
Door koekje
#2650265
Misschien toch een andere smaak of ander merk. Eend, rund en wild zijn toch vrij 'stevige' smaken en daar moet je van houden. Kip en kwartel vallen bij de meeste katten erg goed in de smaak.
En dan zijn er ook nog katten die gewoon niet van gemalen prak houden, maar gewoon barf willen.
Door philly-rex
#2650931
dank je wel koekje voor je reactie
ehmm ik heb een merk gevonden met kwartel (all Animal) is dit een goed merk?
zijn er merken welke je beter wel of niet kan kopen qua KVV

groetjes
Door flin
#2650940
kwartel is mjum! (volgens katzels hier)

denk in kleine prooidieren voor je katzels

konijn, haas parelhoen kwartel en dus eventueel kip, of kleine prooidieren zoals gerbil en muis

hert en paard valt ook vaak wel goed
Door fem fatale
#2650990
Voor de overstap zijn muizen best goed. Het hele instinct van katten is erop gericht om muizen te eten, dus tot nu toe eten zelfs alleen brokkenetende logés die mij graag.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2651750
Wilde muizen  zijn hier absoluut favoriet bij mijn meisje. Dan eet ze mn vingers echt waar mee op.  Ze hoeft ze niet eens zelf te vangen, als ze maar wild zijn.
Maar gekweekte hoeft ze niet.
Na lang aandringen gaan ze er wel in, maar echt niet van harte.
Dus daar zit toch wel verschil op...  ::)

All Animal is een prima merk. Dat zijn gewoon gemalen prooidieren, veel beter kan je niet hebben.
Door philly-rex
#2652182
dank jullie wel
ik ga eens kijken of ik aan allanimal kan komen vandaag moest ze het met eend doen van haaks barf omdat de rest opwas
dat vond ze echt niet grappig de helft laten staan en mij maar elke keer smekend aankijken hihihi
maar goed er is even nieuw van haar oude kvv tot ik tijd heb gehad naar de stad te fietsen ;)


thx ik ga alles zeker proberen en eens kijken of ik aan muis of kuiken kan komen maar het liefst eerst 1 of twee want straks hoeft ze het niet
en natuurlijk niet in de woonkamer voeren ik hoef het niet op me kleed te hebben hihihi ;)
Door philly-rex
#2658493
update:

ondertussen zijn we weer bijna 2 weken verder, de kwartel van all animal, werd opzich niet heel slecht ontvangen maar moest net als al het andere KKV gemengd worden met blikvoer

van de week heb ik van Tinlo de konijn en van Carnibest de lammix gehaald. het eerste beetje at ze zonder blikvoer.
daarna weer niet en vandaag is ze het toch gaan eten zonder blikvoer erin.

ik ben benieuwd of ze zo door blijft gaan. maar vanmorgen liet ze de all animal liggen en at ze de andere twee op.
vanmiddag alleen carnibest en tinlo gevoerd  (appart van elkaar) en na 5 minuten was het op.

ik zie het nu aardig positief in

dank jullie wel voor alle tips en het meelezen bij de andere onderwerpen!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door