Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K&D
#2650642
Wie heeft zijn hond laparoscopisch laten steriliseren? Wat was het effect op de vacht?
Met name langharige honden met een dubbele vacht krijgen vaak een plofvacht. Is dat effect net zo groot bij een lapar. sterilisatie?
Door Fido
#2650644
Lijkt me wel omdat het resultaat, sterilisatie dus eigenlijk een castratie van de vrouwelijke geslachtsdelen (eierstokken), hetzelfde is.
Door K&D
#2650681
Maar bij een laparoscopische sterilisatie blijft de baarmoeder achter als die ok is. Is dat effect nihil tov een (volledige)castratie?
Door Fido
#2650697
K&D schreef: Maar bij een laparoscopische sterilisatie blijft de baarmoeder achter als die ok is. Is dat effect nihil tov een (volledige)castratie?
Veel dierenartsen laten bij een conventionele manier van sterilisatie ook de baarmoeder zitten. Om die reden hoef je niet perse voor laproscopisch te gaan  ;)
Door hamada
#2650870
Onze honden zijn volgens de conventionele methode geopereerd, en het viel me erg mee hoe veel last ze er naderhand van hadden en hoe snel ze hersteld waren. De wond viel ook erg mee qua grootte.
Qua vacht zijn onze hondjes rond hun vijfde jaar gesteriliseerd, en het viel me op dat de vachten eigenlijk hetzelfde bleven. Misschien geluk, of misschien doordat ze wat ouder waren bij de ingreep.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door