Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door joel
#2634482
In de zomer zijn we een tijd lang onderweg en wil toch blijven barfen. nu dacht ik dat ik kip en pens gewoon in de winkels kan halen, we blijven in Nederland, maar zou ik ander spiervlees (rund-paard en organen) kunnen drogen en zo toch een volledig menu kunnen geven?
Droog vlees zal veel minder voedingsstoffen bevatten lijkt me.......maarja, om hem nou 4 weken op kip uit de supermarkt te zetten...  ::)
K9 heeft ook gedroogd vlees, maarja, als ik het zelf kan maken.... :biggrin2:

ben heel benieuwd naar tips!!
Door spikkel
#2634485
je kan ook proberen aan een slager op de route te vragen naar rundvlees die ze normaal voor rundergehakt gebruiken, en dan misschien afwisselen met KVV.
organen kun je ook drogen. K9 is goed te gebruiken voor de variatie, die van mij zijn dol op lam.
Je krijgt vast nog meer tips.
Door Martine-Tom
#2634503
Joh kijk ff waar je heen gaat en of er een mede barfer in de buurt zit, en al je in de buurt van een beetje grote stad zit heb je nog de toko's waar je terecht kan, hier heeft de kiloslager ook paard en kalkoen...
Denk dat je een aardig eindje komt hoor  :)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2634649
Islamitische slagers zitten tegenwoordig overal.
Lam,kip,konijn en rund hebben ze meestal wel zowel vleesbot als orgaan en spiervlees.
Zeker kip is daar meestalk veel goedkoper als supermarkt.
En visboeren zitten ook overal.
Je vraag eens om een zalmlijf of kop of een paar sardientjes.
Uit de supermarkt eens een pakje smuldier en je komt al erg ver ;)
Door Mevroi Kruim
#2634810
Dat dus. 4 weken kip en een bakkie pens, hart en levertjes uit de super kan best hoor, daar overleeft hij wel op. Je kunt ook nog eea aan afwisseling vinden bij een slager of super.
En op de juiste manier gedroogd vlees bevat bijna alle voedingsstoffen nog. Kwestie van op lage temperatuur langdurig drogen, dan houden de eiwitten hun structuur en blijven de meeste enzymen intact.
Gebruikersavatar
Door joel
#2635426
judith vd schreef: Ik woon bij Arnhem en heb een grote vriezer. Je bent van harte welkom!
Ik zal het tegen die tijd laten weten waar we zijn, kan je laten weten wanneer Qadir kan aanschuiven whahahahaha  ;D
Martine-Tom schreef: Joh kijk ff waar je heen gaat en of er een mede barfer in de buurt zit, en al je in de buurt van een beetje grote stad zit heb je nog de toko's waar je terecht kan, hier heeft de kiloslager ook paard en kalkoen...
Denk dat je een aardig eindje komt hoor  :)
Ja, is ook zeker een goeie oplossing, zeker in nederland moet het geen probleem zijn.....
Maarja, we gaan het Pieterpad lopen, en gaan dan van camping naar camping, geen auto om even richting stad te rijden,

Het zal voor hem eten worden als we langs de slager komen ja  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door joel
#2635430
Thea schreef: Islamitische slagers zitten tegenwoordig overal.
Lam,kip,konijn en rund hebben ze meestal wel zowel vleesbot als orgaan en spiervlees.
Zeker kip is daar meestalk veel goedkoper als supermarkt.
En visboeren zitten ook overal.
Je vraag eens om een zalmlijf of kop of een paar sardientjes.
Uit de supermarkt eens een pakje smuldier en je komt al erg ver ;)


Ook goeie tips ja, idd, als we over een markt gaan is dat een goeie oplossing. En die islamitische slagers.....kom er eigenlijk nooit, maar ga het zeker onthouden!
zit er ook wel mee, dat ie soms gewoon zijn neus kan ophalen als het hem ff niet zijn smaak is.
Nou hoop ik dat ie genoeg trek heeft en gewoon eet, zie het niet zo zitten om met een zalmlijf in mijn rugstas te lopen tot hij er wel trek in heeft.
Thuis gaat het nu naar ons kleine vreetmonster Mahdi ;-)
Door Flatcoat4ever!
#2650367
Er wonen ook BARFers (vlak)bij het Pieterpad hoor, gewoon kijken wanneer je waar loopt en vtv oproepje doen , kunt van mij zo maaltje krijgen (en als jij het nu allemaal geregeld hebt kan ik er volgend jaar of zo ook mooi gebruik van maken  8) ), groente mix plukje onderweg tijdens het wandelen, op de camping beetje heet water erover en voila ;-)
Gebruikersavatar
Door joel
#2650816
Flatcoat4ever! schreef: Er wonen ook BARFers (vlak)bij het Pieterpad hoor, gewoon kijken wanneer je waar loopt en vtv oproepje doen , kunt van mij zo maaltje krijgen (en als jij het nu allemaal geregeld hebt kan ik er volgend jaar of zo ook mooi gebruik van maken  8) ), groente mix plukje onderweg tijdens het wandelen, op de camping beetje heet water erover en voila ;-)
Leuk, wil jij het volgend jaar lopen?

ga tegen die tijd idd eens kijken bij wie Qadir kan aan schuiven ;-) Dus hou het hier in de gaten vanaf de derde week van juli 8)
Al zal hij het heus wel redden op een eenvoudige bakjes runner, kippepoten , vis end
Ik heb toevallig de zalmkop geprobeerd, maar die vind ie dus niets. dus dat zal hem niet worden tijdens het wandelen  :-[ tis ook wel een miepert hoor met eten.  ;) dus dan word het een zalm zo uit de bak op de vismarkt, nouja, ik hou ook van lekker eten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door