Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ghali
#2649096
Vanmiddag gaf ik mijn oudere hond en mijn 12 weken oude pup een kippenek. Ik hield ze vast maar bij de pup glipte hij uit mijn handen, en puplief slokte hem in 1x naar binnen...
Schrok me een hoedje, zou dat verder nog kwaad kunnen. Inmiddels alweer een half uur geleden en pup is gewoon mega vrolijk en druk met zijn speeltjes...
Door Martine-Tom
#2649097
Waarschijnlijk niet, gewoon even in de gaten blijven houden en mss tref je morgen wat onverteerde werveltjes aan maar wsl gebeurd er helemaal niks  :)
Door Ghali
#2649108
Het ging zo snel, het leek hem helemaal niets te doen. Ik hou hem even in de gaten maar heb niet het idee dat het hem dwars zit. Nu maar hopen dat hij nergens een verstopping krijgt...
#2649197
Wat voor ras is je pup, is ie groot of klein, en hoelang krijgt ie al vers? Met name dat laatste kan eventueel iets uitmaken voor de vertering. Maar verder zijn kippennekjes zulk schattig klein bot dat ik niet verwacht dat je pup er problemen mee gaat krijgen. Hoogstens als het een chihuahua is die tot gisteren alleen maar brok at.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2649235
Kan geen kwaad. Dat is het mooie van nekjes...als het vlees eraf verteerd valt die vanzelf uiteen in kleine mooi afgeronde werveltjes. En die verteren op hun beurt ook weer prima. Don't worry  :-*
Door Ghali
#2649249
;) Bedankt, ben ik weer gerustgesteld. Hij ligt ook lekker te slapen nu... Over een poosje maar iets groter knabbelwerk zoeken want hap slik weg is niet veel knaagplezier!
#2649547
[quote="Ghali"]
Het is een ridgeback reutje en nu al aan de grote kant en meer dan 16 kilo. Hij eet nu bijna 5 weken kvv...
[/quote]

Ooo, die merkt niet eens dat ie een nekje heeft ingeslikt! ;D Komt vast helemaal goed dus!
Door M@rina
#2650459
Gelukkig, maar ik verwachte ook geen problemen bij een doorgeslikt kippennekje, maar er waren al zoveel geruststellende berichten.

Koop in de supermarkt een pakje smuldier pens, als je nou nog een keer zoiets hebt, met groter botwerk dan is het handig zo'n pakje pens in de vriezer te hebben, je geeft je hond dan steeds een beetje pens, de pens pakt het bot als het ware in met veel minder kans of nare toestanden, door ervaring wijs geworden :-[
Door Ghali
#2668743
dankje Redder, inmiddels gaat het kippennekken eet goed hoor, pup kauwt 2x en weg is ie! Mijn oudere teef kauwt hem rustig op. Vind het alleen niet veel kauwplezier dus ga nu iets anders kopen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door