Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2649458
En dat kostte me 10 jaar van mijn leven  :'( :'( :'(

Ik stond op het punt om nog even met Jillz en een vriendin een rondje bos te gaan doen, toen Sammy uit de bench kwam.
Ze keek wat paniekerig, dus ik dacht dat ze een kramp aanval had. Op het moment dat ze ging lopen bleek dat ze niet meer op haar poten kon staan.
Heel haar lichaam trilde, ze zakte door alle poten en ze leek wel dronken  :'( :'(
Hele grote paniekogen en pupillen en haar hele nek aan de linker kant trok samen.

Ze is in de gang gaan zitten en daar hebben we gezeten terwijl ik de DA ben gaan bellen.
Zij dacht meteen aan een TIA, helaas was Sammy er zo slecht aan toe dat ze op dat moment niet te vervoeren was, dus we hebben het even aangekeken.
Na een half uurtje was ze gelukkig iets beter, minder paniekerig maar nog wel 'dronken'.
Omdat Sammy verschillende pijnstilling krijgt kan ze ook geen cortoise krijgen dus we kunnen nu niet heel veel doen.

Een week of 6 geleden heeft ze ook zo'n 'aanval' gehad maar die was binnen 2 minuten over, deze duurde bijna 1,5 uur.
Nu ligt ze lekker naast me te slapen, maar ze is nog wel wankel op haar poten.

Ik hoop dit niet meer mee te maken, willen jullie voor Sammy duimen dat ze er weer boven op komt  :'( :'( :'( :'(
Laatst gewijzigd door Sammy1980 op di 25 jun 2013, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#2649464
Hé getsie...hopelijk gaat het snel weer beter met haar... :bigarmhug:

Wij hadden hier een week of 2 geleden iets soortgelijks met Mika, gelukkig kwam onze DA zo snel als het ging hier aan huis (en dat op een zondag)
Heeft een paar dagen geduurd eerdat ie weer een beetje goed was.
En we zijn nog steeds aan het uitdokteren wat het nu precies was...

Hoop dat ook nooit meer mee te maken, je staat erbij en je kunt helemaal niks  :'(
#2649472
tia/hersenbloedingen zijn niet leuk om te zien. Onze keshia heeft er eentje gehad toen ze een jaar of 7 was. Na een dag of 2 kon ze weer normaal lopen. Prudence heeft er 4 gehad op hele jonge leeftijd, na de derde kon ze niet meer in en uit de mand stappen. ze wist niet meer hoe. Lopen was ook heel moeilijk, een paar pasjes en zakte ze door de benen. Na zo'n 1 1/2 a 2 maand was ze weer redelijk hersteld. Met de andere tia's was ze redelijk snel weer hersteld.

Heel veel sterkte, hoop dat Sam heel snel hersteld!
#2649484
[quote="Kallista"]
Hé getsie...hopelijk gaat het snel weer beter met haar... :bigarmhug:

Wij hadden hier een week of 2 geleden iets soortgelijks met Mika, gelukkig kwam onze DA zo snel als het ging hier aan huis (en dat op een zondag)
Heeft een paar dagen geduurd eerdat ie weer een beetje goed was.
En we zijn nog steeds aan het uitdokteren wat het nu precies was...

Hoop dat ook nooit meer mee te maken, je staat erbij en je kunt helemaal niks  :'(
[/quote]

Nou ja dit dus, het is verschrikkelijk om te zien en mee te maken. Ze was zo in paniek, helemaal wankel, kon niets meer  :'( :'( :'(
En meer dan haar vast pakken kon niet........ik was voor het eerst bang dat ze (letterlijk) in mijn armen zou sterven  :'( :'( :'(

[quote="charmed"]
tia/hersenbloedingen zijn niet leuk om te zien. Onze keshia heeft er eentje gehad toen ze een jaar of 7 was. Na een dag of 2 kon ze weer normaal lopen. Prudence heeft er 4 gehad op hele jonge leeftijd, na de derde kon ze niet meer in en uit de mand stappen. ze wist niet meer hoe. Lopen was ook heel moeilijk, een paar pasjes en zakte ze door de benen. Na zo'n 1 1/2 a 2 maand was ze weer redelijk hersteld. Met de andere tia's was ze redelijk snel weer hersteld.

Heel veel sterkte, hoop dat Sam heel snel hersteld!
[/quote]

Ik hoop dat Sammy morgen weer redelijk ter been is!!!
Maar Sammy is natuurlijk al 12 jaar en is redelijk instabiel.
Ik hoop dat ze weer helemaal zichzelf wordt en dat dit ook de enige is die ze krijgt  :-[ :-[

Bedankt allemaal voor de duimen  :-* :-* Hoop dat ze gaan helpen.
#2649493
na meerdere dieren (katten en honden) met meerdere hersenbloedingen/tia's te hebben meegemaakt kan ik alleen maar met je mee voelen. Het is verschrikkelijk om naast te zitten en machteloos toe te kijken. Wat wel heel goed voor het herstel wil helpen en je ook tijdens zo'n aanval kan geven is vitamine B (12?)  tabletjes. Ik heb ze tegenwoordig standaard in huis van de DA. Sterkte.
#2649498
[quote="zhiva"]
na meerdere dieren (katten en honden) met meerdere hersenbloedingen/tia's te hebben meegemaakt kan ik alleen maar met je mee voelen. Het is verschrikkelijk om naast te zitten en machteloos toe te kijken. Wat wel heel goed voor het herstel wil helpen en je ook tijdens zo'n aanval kan geven is vitamine B (12?)  tabletjes. Ik heb ze tegenwoordig standaard in huis van de DA. Sterkte.
[/quote]

Noa van mij krijgt al geruime tijd Vit B 50 complex van Bonusan , met goed resultaat
#2649599
[quote="zhiva"]
na meerdere dieren (katten en honden) met meerdere hersenbloedingen/tia's te hebben meegemaakt kan ik alleen maar met je mee voelen. Het is verschrikkelijk om naast te zitten en machteloos toe te kijken. Wat wel heel goed voor het herstel wil helpen en je ook tijdens zo'n aanval kan geven is vitamine B (12?)  tabletjes. Ik heb ze tegenwoordig standaard in huis van de DA. Sterkte.
[/quote]

[quote="smulpaap"]


Noa van mij krijgt al geruime tijd Vit B 50 complex van Bonusan , met goed resultaat
[/quote]

Oke, dan ga ik vitamine B tabletten halen!! Hebben jullie ook een idee waarom ze zo goed werken??

We hebben gelukkig een rustige nacht gehad, ze heeft bij mij op bed geslapen, zodat ik haar goed in de gaten kon houden. Gelukkig heeft ze lekker doorgeslapen!!
Toen we vanmorgen opstonden liep ze gelukkig weer redelijk goed, nog niet helemaal stabiel op haar poten, maar veel minder wankel dan gister  :) :)
Ze heeft lekker gegeten en ligt nu weer te slapen, ze is enorm moe, wat ook logisch is. Het zal wel een behoorlijk klap op het lichaam zijn geweest.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door