Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2648949
nou , de titel zegt het al, ik zit te hanessen met hoe laat en wat ik Madam moet geven op donderdag.
Ze zit de hele dag op de opvang.
Ik heb al geprobeerd haar om 3 uur haar volledige maaltijd te laten eten, maar ze dan maar de helft op (stel je voor dat ik iets mis terwijl ik aan het eten ben).
Restant kreeg ze als we thuiskomen.
Dan tijdens de training gebruik ik een geperste brok als beloning (vindt ze superlekker) en restant krijgt ze (tot nu toe) na de training (in totaal 300 gram).
Eigenlijk wil ik haar de volledige vleesmaaltijd na de training geven, maar gaat dat niet vreselijk gisten met dat handje geperste brok wat ze tijdens de trainig krijgt?
#2648979
dat kan ook inderdaad  :-\ maar dan wordt het een brokkendag denk ik.
Ze klapt van de honger na de training, dus dan is het handiger om die brokken te geven....
of ik geef dat handje brokken tijdens de training en toch vlees als we thuiskomen. Dat maar eens uitproberen.
Vorige week ging de dag nl zo: 3 uur kipfilet, 5.30 haaskarkas, tussen 8-9 brokjes, en daarna nog wat vlees. Dat vonden haar darmen niet gezellig zeg maar  >:(
#2648980
Els en Max schreef: beloningsbrokjes vervangen door gedroogde vleesjes en dan na de training de maaltijd geven.
Of inderdaad de helft ervoor en de andere helft bij thuiskomst.
gedroogde vleesjes...hmmm dat zou natuurlijk helemaal ideaal zijn, maar dat zat nog niet in de planning eigenlijk....ik ga Lachnat maar eens een keer lief aankijken hahahaha
#2649149
RvB schreef: Ik voer Aron 1x keer per dag 's avonds laat, hierdoor kom ik niet in de problemen met zijn training. Beloont wordt er met de bal.
ja daar wil ik ook naar toe, maar dat is momenteel lastig. ze moet nog wennen aan het feit dat ze in principe 1x per dag eten krijgt  :D vandaar dat ik voor nu een tussenoplossing zoek
#2649152
malimaniac schreef: Hier krijgen ze met de training frolics ( jaja ik weet het is zo ong. het slechtste wat ik ze kan geven). Ze krijgen dan na de training hun maaltijd. Ik voer 1x per dag. Nooit geen problemen met de ontlasting.
ik zit nu wel te denken, misschien is een frolic nog beter als een brok? tenminste voor de darmen??? dit hou ik ook in mijn achterhoofd! voor volgende week heb ik via Lachnat gedroogde vleesjes kunnen ritselen  ;D
Dank Chantal  :biggrin2:  :biggrin2:
#2649169
Op de training gebruik ik altijd een mix. Lange tijd zaten hier nog puppy-brokken doorheen om op te maken. Daarna trainers in tweeen omdat die bakken zo handig zijn. Nu gebbruik ik stokjes ( origineel van VitaKraft, maar Lidl heeft ze in huismerk met 94% vleesbijproducten) in stukjes geknipt, gedroogd hart, gedroogde long, gedroogd vlees etc.
Misschien handig om op die manier je brokjes op te maken?
#2649178
Frolic is gewoon brok en zo mogelijk nog grotere meuk dan andere brokken. Ze vinden het alleen vaak geweldig lekker, en het is makkelijk in kleine stukjes te breken. Vaak belonen betekent niet grote hoeveelheden voer, het maakt die honden niet uit of de snoepjes groot of klein zijn als ze ze maar krijgen. Bij mij gaat er op een training soms niet meer dan 10 Frolics doorheen, daar krijgen ze echt niks van.

En verder krijgen ze hier ook gedroogd spul, deels droog ik zelf en deels bestel ik bij ZooPlus. Die hebben veel keus, goeie prijzen, en ik bestel gewoon een flinke voorraad in één keer.
#2649445
Allemaal goeie ideeen!! Dank hiervoor  :-*
Gedroogd spul bij zooplus kopen kan ik ook nog doen. Ik zie mezelf in de nabije toekomst echt geen droger aanschaffen namelijk.
en dan mix ik dat met mijn restantje brokken, dat is ook echt niet veel meer.
Mevroi Kruim, mijn beloningsbrokjes maak ik ook zo klein mogelijk maar waarschijnlijk heb ik vorige week toch iets te veel gegeven waardoor d'r darmen van slag waren...
en daarbij is schatje al ruim 2 jaar, maar helaas sinds kort in haar 685ste pubertijd terechtgekomen  ??? daardoor heb ik wat meer beloningsbrokjes nodig om haar af te leiden van de andere pubers terwijl we staan te wachten tot we aan de beurt zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door