Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Greetje
#2648236
Hallo allemaal,

Ik ben Greetje uit Etten-Leur.

Sinds 3 weken ben ik de gelukkige eigenares van Cerberus, een kleine Peruaanse naakthond.
Bij de fokker kreeg hij regelmatig vers vlees maar door het aantal honden kon ze dat niet goed
in de gaten houden of ze genoeg binnen kregen dus werd het aangevuld door brokken.

Ik zelf heb er altijd de voorkeur gehad om vers te gaan voeren als ik een hond heb. Tot nu toe krijgt
hij alleen KKV maar zodra ik er goed en wel uit ben hoe het moet, waar ik het kan kopen en hoeveel hij nodig
heeft stap ik over.

Ik heb hier wel meteen vragen over, eigenlijk 1 in het bijzonder.

De ene site of rekenhulp zegt 2% en de andere 4%.

Wat raden jullie aan bij een hond van 1,5 jaar en 6,8 kg

Ik hoor het graag. Groetjes Greetje
Door Quinta
#2648257
Kleine hondjes verbruiken relatief meer energie. Het zal bij jouw hondje eerder bij de 4% dan bij de 2% liggen. Je begint eerst met ruim 3% dan zie je gauw genoeg of hij voldoende krijgt
Door Greetje
#2648441
Dank je wel! ik zal met 3% beginnen. Hij is aan de magere kant vind ik, hij zou wat meer vet op zijn bot mogen hebben als je het mij vraagt
dus ik zie het waarschijnlijk snel genoeg.

Groetjes Greetje
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2648500
hoi greetje, welkom :)
ik werk in hoeven dus vlakbij! :)
3% zal idd wel goed zijn, gewoon goed opletten en meer of minder voeren op zicht
Door Lupi
#2648509
Welkom op barfplaats! Ik ben zelf nog erg nieuw hier dus ga me niet wagen aan adviezen, maar wens je veel leergierige momenten toe!
Door Greetje
#2648705
Ik wou je net om advies gaan vragen Lupi  ;)

Chipjolie, dat is zeker vlakbij  :)
Waar haal jij je vlees? ik zit te denken om het bij kiezenbrink te gaan bestellen,
mijn vriend besteld daar altijd zijn muizen en ratten voor de slangen dus dat kan dan mooi mee.
Daar moet je alleen wel voor 250€ bestellen om gratis te laten bezorgen dus als jij hier iets in de buurt weet
zou het makkelijk zijn.

Ik ben nog een beetje zoekende hoor, zo ben ik nu aan het uitvinden wat er allemaal onder spiervlees valt. Het zal hier
vast ergens op de site staan dus ga ik zoeken maar als iemand de link weet, houd deze dan niet voor jezelf  ::)

Groetjes Greetje
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door