Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Belleke
#2647947
Ik vraag me af welke pens ik het beste kan nemen. je hebt van verschillende dieren pens maar welke is nu het beste voor mijn hond.
Verder eet Belle al geruime tijd kippenekken. Ze vind het heerlijk eet het ook rustig op kauwt goed. Heb in de vriezer eendenekken die wil ik nu gaan proberen.
Maar kan ik bv ook kipperugstukken of vleugels voeren of is dit weer heel anders????
Alvast weer hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Knuffels Belleke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2647982
Je kan gerust een vleugeltje of rugstukje proberen. :)

De beste pens...diegene die je hond lekker vindt  :biggrin2: Nee, gekheid. An sich zit er niet veel verschil qua diersoort. Runderpens is vaak een  stuk vetter dan lam/schaap, maar die laatste heeft wel een typischer smaak die niet door iedere hond gewaardeerd wordt. Lamspens is zo mager dat ik het persoonlijk een weinig interessant stukje vlees vind, de honden hier vinden het ook maar zozo. Hier eten ze dus hoofdzakelijk runderpens en soms zit er een verdwaalde schapepens bij en die wordt dan ook wel gewoon gegeten, echt kieskeurig zijn ze niet.
#2647993
Denk er wel om dat je de vleugeltjes even inknipt en "omknakt", zodat de v-vorm eruit gaat. Anders kan het gebeuren dat zo'n vleugel, mocht je hond er toch niet goed op kauwen, vast komt te zitten in de keel. Door het vel in te knippen in de V en gewricht even om te knakken voorkom je dat.
Door Belleke
#2648099
Kan ik dan niet beter die rugdelen nemen ipv de vleugels.
Ik bestel dan maar runderpens denk dat die dat ook gewend is.
Het valt me op dat hij die kippenekken echt lekker vind dat kauwen.
Dus ik dacht misschien iets anders een keertje.
Knuffels Belleke
#2648180
[quote="Belleke"]
Kan ik dan niet beter die rugdelen nemen ipv de vleugels.
Ik bestel dan maar runderpens denk dat die dat ook gewend is.
Het valt me op dat hij die kippenekken echt lekker vind dat kauwen.
Dus ik dacht misschien iets anders een keertje.
Knuffels Belleke
[/quote]

Je kunt die vleugels gerust voeren hoor! Dat is heel normaal barfmateriaal. En als je hondje het kauwen lekker vindt, dan zal er ook niets misgaan. Maar het is gewoon verstandig ze even in te knippen (of nou ja, ik doe dat met een scherp mesje, want kippenvel knippen met een schaar is niet zo handig, met dat gladde geflubber! ;D)
#2648259
Hier vinden ze lamspens en geitenpens veel lekkerder dan runderpens. Dat geldt gemalen, maar nog veel meer ongemalen. Ze vinden de structuur van pens maar zo-zo en als het dan ook nog eens rete taai is (dat is alleen de runderpens) en dus vereist dat ze daar flink aan scheuren voor het gegeten kan worden, brrrr. Dat vinden de dames ranzig :P Gewoon proberen wat het beste bevalt ;)
Overigens wissel ik het af en voor de rund neem ik dan gemalen. Binnenkort probeer ik biologische, dat vond mijn niet-pens-lustende Indra n.l. wél lekker, dus wie weet is dat ook in de ogen van mijn huidige hondjes HEUL anders :)
Laatst gewijzigd door Parelridder op wo 10 apr 2013, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cupcake
#2648366
Hier lijkt runderpens duidelijk lekkerder te zijn dan welk ander dier, dus ik voer gewoon rund; niet moeilijk doen als makkelijk kan en goed is.
Ik ben na de kippenekken over gegaan op eendennekken, toen op eendenrugstuk en parelhoen, ging allemaal prima.
Nu is haas het hardst wat ik voer en verder ga ik ook niet....hoor veel lamsribben/ geitenribben/ hertennek of ribbben die gevoerd worden, maar dat durf ik niet.
Door Belleke
#2648930
Bedankt voor jullie commentaren.
Dan ga ik eerst maar eens gemalen runderpens of runderpens in blokjes bestellen.
Eendenekken heb ik al in de vriezer die wil ik het weekend gaan geven.
Zou ik dan voor nu die rugstukken bij bestellen ipv vleugels???
Knuffels Belleke
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2651033
Ik wissel ook af met runderpens, lamspens en geitenpens en ze vinden het allemaal even lekker.
Maakt niet uit of je nou rugstukken of vleugels besteld, ze zijn beiden geschikt. As je de vleugels neemt zou ik ze zoals hier al aangeraden werd even inknippen. Daar is niks moeilijks aan hoor  ;)
Door TMG1961
#2651378
Pixie maakt het niet uit..die eet alle soorten pens met evenveel smaak. Ik moet ze wel in stukjes knippen, Pixie is nl lid van de pens inhaleer club  :biggrin2: Die kauwen niet op pens maar slurpen hem in 1 keer naar binnen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door