Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nancy73
#2648534
Vandaag heb ik Devina voor het eerst half kvv Darf half blikvlees met groenteprutje gegeven. In de kvv  en het blik vlees die ik geef zit geen groente en ik vond het ook leuk om te zien of ze een beetje groente prutje wel zag zitten. Half om half doe ik omdat A ik heb nog een paar blikken staan, B ik kon niet wachten totdat ze op zijn en C de eerste weken toen ik Devina hier had heeft ze heel erg gereageerd op de overgang van brok naar dit blik voer (inclusief ontgiften) dat ik liever eerst meng.

Ik had het op het aanrecht gezet om op temperatuur te laten komen en wat denk je, ze heeft de hele middag lopen piepen omdat ze nu en dan wel nu direct wilde eten!! Echt geweldig die reactie. Devina is een hondje die de omgeving veel interessanter vind dan eten maar vandaag zag ik even een andere hond. Zo leuk!!

Ik wil ons beide even laten wennen aan kvv maar de bedoeling is toch wel om volledig zelf te gaan samenstellen.
Hoeveel vriesruimte zou ik nodig hebben? Ik heb nu een mini vriezer en met de paar kilo kvv die ik nu heb is hij vol.
Hoeveel zuivel en welke zou ik mogen geven en waarom?
En aan de dalmaten mensen, houden jullie wel of geen rekening met het purine gehalte en waarom?
Door M@rina
#2648539
Heerlijk hé als je ze zo ziet genieten van hun eten :thumbup:

Hoeveel vriesruimte je nodig hebt?? Tja sommige zeggen: Je hebt nooit genoeg. Ik heb een vrieskist van 200 liter daar ligt nu zo'n 70 kilo kvv en barfhappen in en er is nog een beetje ruimt. Boven heb ik een vriezer met 2,5 lade en daar ligt wat handvoorraad in. zo'n 8 kilo per keer haal ik naar boven 9woon in een appartement).
1x per week een maaltijd met zuivel is prima en je kunt zowel yoghurt als kwark of hütekase geven. rauw eitje is ook lekker om te geven.

In Darf eko zit overigens 10% groente verwerkt.
Door Nancy73
#2648564
Ik had een topic gelezen over of er nu wel of niet groente zit in Darf Eko maar op mijn etiket staat van niet en op de site staat er ook geen groente vermeld als ingrediënt, terwijl ik idd eerst had begrepen dat het er wel in zit.
Ik hou me maar aan wat het etiket vermeld en neem dus maar aan dat het er niet in zit.

Geef je zuivel als maaltijd? en het eitje, als tussendoortje of door de maaltijd?
Door M@rina
#2648600
Ik geef soms zuivel als tussendoortje maar je kan het ook als maaltijd of bij de maaltijd geven. Rauw eitje geef ik bijv. als ik een kwartelkarkasje geef. dan zonder schil anders is het een beetje te veel calcium.

van de website van Darf (er zit dus wel groente in verwerkt):
Je kunt geen honden variant DARF aan de kat voeren. Bij de honden variant zit namelijk groente verwerkt en bij de kat niet. Zit er in de DARF nu behalve vlees ook groenten?

Het klopt dat in de DARF versies voor de hond groenten zijn toegevoegd. Voor de kat variant is dat niet het geval. Dit zijn seizoensgebonden groenten.
Ik zie soms de stukjes rode biet er in zitten of kleine groene frummeltjes....sla, andijvie of spinazie...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door