Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Larshann
#2646778
Ik heb hier ooit eens ergens gelezen dat je bij degomeat botten gemalen kan bestellen...
het zou gaan om paard en hertenbot, voor een klein hondje (8kg) die een eliminatie dieet krijgt. Hij krijgt nu kvv, maar ik vind dat zo duur, en ik ben zeker dat ik kwalitatief zelf wel iets beters kan samenstellen  :biggrin2:
- heeft iemand dat al eens gedaan, en is het duur ?
- Kan je dan kiezen voor bv ribben, zodat je echt gemalen vleesbot hebt, of kan je dat niet kiezen ?

grtjs
Door syiryo
#2646937
Larshann schreef: Ik heb hier ooit eens ergens gelezen dat je bij degomeat botten gemalen kan bestellen...
het zou gaan om paard en hertenbot, voor een klein hondje (8kg) die een eliminatie dieet krijgt. Hij krijgt nu kvv, maar ik vind dat zo duur, en ik ben zeker dat ik kwalitatief zelf wel iets beters kan samenstellen  :biggrin2:
- heeft iemand dat al eens gedaan, en is het duur ?
- Kan je dan kiezen voor bv ribben, zodat je echt gemalen vleesbot hebt, of kan je dat niet kiezen ?

grtjs
yup.. niet alleen voor gemalen botten, maar ook bv gemalen boekmaag of zelf je samengesteld menu laten maken. Als je een mailtje stuurt met wat je wel of niet wil krijg je gewoon antwoord. Ik zou er dus gewoon een mail aan wagen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2647219
Larshann schreef: Ik heb hier ooit eens ergens gelezen dat je bij degomeat botten gemalen kan bestellen...
het zou gaan om paard en hertenbot, voor een klein hondje (8kg) die een eliminatie dieet krijgt. Hij krijgt nu kvv, maar ik vind dat zo duur, en ik ben zeker dat ik kwalitatief zelf wel iets beters kan samenstellen  :biggrin2:
- heeft iemand dat al eens gedaan, en is het duur ?
- Kan je dan kiezen voor bv ribben, zodat je echt gemalen vleesbot hebt, of kan je dat niet kiezen ?

grtjs

Lupa heeft ook gemalen bot, 95 %  bot , en het is verpakt in rolletjes van een pond.
Het is wel behoorlijk prijzig, geit kost bijv 4 euro voor  500 gr. gemalen bot. Voor grote honden zoals die van mij  is dat bijna onbetaalbaar  :-\. dat is de rede waarom ik een vleesmolen heb aangeschaft en nu  zelf maal.  Het  gemalen bot van Lupa is wel nóg fijner gemalen dan  mijn  vleesmolen het doet . Ik heb een Kenwood, net als velen hier op BP
Laatst gewijzigd door nova op di 09 apr 2013, 04:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Larshann
#2647252
Lupa heeft jammer genoeg enkel kip geit en lam..anders zou het een super oplossing zijn, voor een kleintje wel nog betaalbaar (voor grotere honden wel idd erg duur denk ik !) Maar door zijn eliminatiedieet dus geen optie
Door Roosj
#2647418
Ow, kan je aan degomeat je barf menu doorgeven en daar kvv van laten malen? Komt het dan ook echt gemengd en in porties van 500 gram binnen? Dat klinkt intressant...

@ TS: als je prijzen weet, laat het mij dan ook even weten ;)
Door Martine-Tom
#2647422
Ik heb hem net ff gemaild, en in de basis komt het erop neer dat als je botten laat malen er 50ct op de kilo prijs bijkomt...
Best intressant...
Door Larshann
#2647486
Ik heb ondertussen ook gemaild, maar na 3 keer gevraagd nog steeds geen antwoord op hoeveel het zou kosten..
50ct per kilo erbij vind ik wel een goeie prijs  :)

maar paardenbot maalt hij dus niet, is te hard. en hert doet hij wel maar er is niet veel meer in voorraad, dus eigenlijk niet echt een oplossing.

iemand nog een idee ? want anders zal het toch kvv blijven denk ik :-\
Door Roosj
#2647528
Wel vreemd. Iemand anders bericht mij dat zij een paar weken terug gevraagd had of hij bot kon malen en zij toen een 'nee' kreeg te horen ivm dat er nu meer mixen waren waar dan ook gelijk orgaan en vlees aan toegevoegd is..
Door Roosj
#2647530
Larshann schreef: Ik heb ondertussen ook gemaild, maar na 3 keer gevraagd nog steeds geen antwoord op hoeveel het zou kosten..
50ct per kilo erbij vind ik wel een goeie prijs  :)

maar paardenbot maalt hij dus niet, is te hard. en hert doet hij wel maar er is niet veel meer in voorraad, dus eigenlijk niet echt een oplossing.

iemand nog een idee ? want anders zal het toch kvv blijven denk ik :-\
Je kunt aan zijn enkelvoudige mixen nog nier toevoegen (en groente natuurlijk) en je hebt een complete maaltijd ;)
Door Larshann
#2647610
Dat zou ik idd kunnen doen, maar dan blijft het dus wel duur, want eigenlijk komt dat op hetzelfde neer als wat ik nu al doe.
Ik wou proberen om voor minder geld meer kwaliteit te krijgen door het zelf samen te stellen, en enkel het vleesbot gemalen te geven, maar het lijkt erop dat het toch niet zal lukken.

Wel vreemd dat hij dan tegen iemand anders zegt dat het niet kan, terwijl hij tegen mij zegt dat hij wel bot maalt..
Door Roosj
#2647679
Larshann schreef: Dat zou ik idd kunnen doen, maar dan blijft het dus wel duur, want eigenlijk komt dat op hetzelfde neer als wat ik nu al doe.
Ik wou proberen om voor minder geld meer kwaliteit te krijgen door het zelf samen te stellen, en enkel het vleesbot gemalen te geven, maar het lijkt erop dat het toch niet zal lukken.

Wel vreemd dat hij dan tegen iemand anders zegt dat het niet kan, terwijl hij tegen mij zegt dat hij wel bot maalt..
Ik weet natuurlijk niet wat je nu geeft, maar wat degomeat doet is eigenlijk zijn barf producten (die je dus ook bij hem kan kopen) door een machine halen en in een bepaalde verhouding in een rol persen. Je krijgt het dus kant en klaar voor een vrij goedkoop prijsje. Het is alleen wel zo dat hij 10% orgaan aanhoudt, wat dan vaak 5% hart en 5% lever is. Als je daar dus 5% nier aan toe voegt ben je er ;)
Door Larshann
#2647694
Ik vind ze niet zo goedkoop, 4 euro voor 1kg hert. er zullen vast wel duurdere merken zijn, maar ik heb nu niet bepaald geld teveel. Het zou mij ongeveer 15 euro per maand minder kosten als ik het dus volledig zelf zou kunnen samenstellen.

Ik denk dat ik het toch maar vnl met die rollen van degomeat ga proberen, of toch zeker voor paard.
Hert zou ik mss wel kunnen krijgen en kan ik dan wel zelf samenstellen. Nu alleen nog ergens hert of paarden nier vinden  :biggrin2:
Door Roosj
#2647742
Larshann schreef: Ik vind ze niet zo goedkoop, 4 euro voor 1kg hert. er zullen vast wel duurdere merken zijn, maar ik heb nu niet bepaald geld teveel. Het zou mij ongeveer 15 euro per maand minder kosten als ik het dus volledig zelf zou kunnen samenstellen.

Ik denk dat ik het toch maar vnl met die rollen van degomeat ga proberen, of toch zeker voor paard.
Hert zou ik mss wel kunnen krijgen en kan ik dan wel zelf samenstellen. Nu alleen nog ergens hert of paarden nier vinden  :biggrin2:
Paardennier mss bij een lokale slager. Maar paarden lever kun je beter niet geven ivm gifstoffen.
Door Larshann
#2647871
dat weet ik, maar hij mag enkel hert en paard eten ivm eliminatie, en hertenlever vind ik niet. dus veel keus heb ik niet (en in de kvv zit toch ook paardenlever ?)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door