Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lupi
#2647111
Hey forumleden,

Ik heb voor mijn hond Lupi een Barfdieet samengesteld, maar vis is daar nog maar sumier in aanwezig. Eigenlijk blijft dit beperkt momenteel tot 'visvlees', bv filets.

De reden daarom is omdat mijn partner het absoluut niet  vertrouwd om volledige vis te geven. Hij heeft erg veel angst dat de graten in Lupi's keel gaan blijven steken.

Bij botten heeft mijn partner er wel vertrouwen in: Lupi is ook een goede knager dus we hebben niet veel schrik dat hij ineens grote stukken zou inslikken

Enig idee hoe ik mijn partner kan overtuigen voor de vis toch te geven? Ik was aan het denken om eens vismix van degomeat toe te voegen. Zitten daar ook nog graten in?
Door Shanti en co
#2647133
Bij degomeat staat er meestal wel bij wat erin zit, ik denk dat er wel graten inzitten aangezien alleen filet duur is.
En qua barf zou je kunnen beginnen met zalmlijven, dat zijn gewoon platte karkassen dus als ze goed knaagt is dat helemaal geen probleem.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2647159
neem dan bv complete sardines , hebben fijnere graten en is het compleet ( verhouding vlees/bot) , veel gemakkelijker  :)
Door Larshann
#2647946
ChantalKrijn schreef: Waarom probeer je geen zalmkop?
dat was ik ook aan het denken..daar zitten geen graten in
Door eelke
#2647949
Lupi schreef: Hebben jullie nog nooit geen problemen gehad met graten dan?
Graten van rauwe vis zijn eigenlijk hartstikke zacht, dus geen problemen mee :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2647968
Net wat Eelke zegt.
Ik kan me voorstellen dat je vriend al eens zelf een graat vast in zijn keel heeft gehad van gekookte of gebakken vis en dat doet pijn.  Maar net als bij verhit bot worden ook verhitte graten hard, terwijl ze rauw helemaal niet zo hard en scherp zijn als bot.
Ze zijn natuurlijk puntig, maar net als bij bot geldt: voer het niet te kaal, en dan is er niets aan de hand.
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2648550
Mijn moeder was hier ook bang voor en vis vond ik ook eng. Probeer het een keertje samen met je vriend, nummer van de dierenarts op de sneltoets en auto vol benzine. Zo stond ik ook de eerste x en sindsdien is de angst afgenomen en voer ik het gewoon. Moet wel zeggen bij elke maaltijd blijf ik er bij zitten en zorg dat ik altijd een uur na die tijd thuis ben en blijf mocht er toch ergens wat worden uitgebraakt of dergelijke dat ik er wel op tijd bij ben. Plus de theorie in het achterhoofd dat heel barfplaats zo ongeveer vis voert stelde mij een beetje gerust.
Door Lupi
#2649661
Ik ga het momenteel nog eventjes op de vismixen van Degomeat houden, er zijn er met zalm, makreel en sardien heb ik al gezien, dus toch wat keuze. Wij durven regelmatig wel eens wat verse vis kopen en invriezen, misschien houdt ik er binnenkort eens een kopje van bij en probeer ik het gewoon  :)
Door Lizzy
#2651104
Peuter maar eens een panharing uit elkaar. Die graatjes gaan nergens over, dat is hartstikke zacht. Zachter dan het gemiddelde vleesbot hoor!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door