Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2646853
Lita heeft Ehrlichia en Barbesia (en misschien leishmania).

Ze krijgt nu voor de Erhlichia een Doxycline kuur van 1 tot 3 maand.
Voor de Barbesia krijgt ze straks 2 injecties met carbesia.

Nu ben ik begonnen met 1x daags echinaforce (half tabletje van 250mg) en ze krijgt wat extra pens.
Lita is nu 3 jaar oud en weegt ongeveer 10kilo. Ze is nu iets aan de zware kant.

Wat kan ik verder doen ter ondersteuning van haar lichaamlijke strijd en alle medicatie?
#2646855
Ik zou ook iets probiotica achtigs geven (probiotica of mifloran of sanoflor o.i.d.), dat doe je natuurlijk al een beetje via de pens, maar ik zou het ook apart nog geven. En misschien iets om de algehele weerstand wat op te vijzelen, phytonics heeft bijv. immuboost kan je bij therapeuten en sommige dierenartsen kopen! (van spul van phytonics zeker niet de aangegeven dosering overschrijden, eerder voorzichter beginnen!)
#2648766
Eigenlijk andersom. De goede darmflora wordt door de AB vernietigt en de probiotica herstelt dat weer. Als je dus allebij tegelijk geeft, dan maakt de AB de probiotica "kapot".
Dus altijd afwisselend geven over de dag verdeelt.

Dit weet ik van de cavia's, daar is dat erg belangrijk en soms van levensbelang.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door